chiddush logo

שיחה לפרשת השבוע בא מבית ישיבת הגולן תשע"ה

25/1/2015

 

"הורני ה' דרכך"

בארבע הפרשיות הפותחות את חומש שמות אנחנו קוראים על שעבוד מצרים וגאולת ה' את עם ישראל ממנו. במהלך פרשיות אלו ישנו עניין אשר מוזכר מספר פעמים, עניין אשר מזקיק ביאור גדול והוא:הכבדת ה' את לב פרעה. בעניין זה נאמרו במהלך הדורות הסברים רבים הנותנים טעמים שונים מדוע הקב"ה נהג עם פרעה בדרך זו.
הרב טוביה שלמה בר אילן מבקש לדלות דרך חלק מההסברים המובאים בדברי הראשונים והאחרונים על עניין זה, הדרכות רוחניות ומוסריות לימינו אנו. הן הדרכות לכלל והן הדרכות לפרט.  

לשמיעה או לצפיה לחץ כאן. להורדה בכתב לחץ כאן.

מה נעשה בישיבה: 
- בשבת שעברה, שבת פרשת וארא, הייתה שבת מיוחדת וזו בזכות שני דברים אשר מייחדים אותה על פני שאר השבתות. הדבר הייחודי הראשון הוא מעמד סיום ש"ס משניות של תלמידי שיעור ב', אשר למדו ביחד עם הרב עודד שוגרמן במשך שנה וחצי בערך, בקצב של פרק ליום, וכך זכו לסיים את הש"ס משניות. מעמד הסיום היה בקידושא רבא בשבת בבוקר לאחר תפילת שחרית במעמד רבני הישיבה ותלמידיה.
הדבר השני המייחד את אותה השבת הוא שארחנו בישיבתנו את עזרא יכין, לוחם חירות ישראל, ורעייתו הי"ו אשר סעדו עימנו את סעודת השבת, שלאחריה עזרא סיפר לנו את סיפורו האישי כלוחם צעיר בשורות הלח"י בתקופת המנדט הבריטי וכלוחם בצה"ל במלחמת השחרור, מלחמה בה הוא נפצע קשה אך ב"ה זכה להחלמה מלאה. כמנהגו בקודש, סיפורו גדוש בפרטים מעניינים ולכן הוא נזקק גם להמשיך לשוחח עימנו אף בסעודת שלישית, שיחה אשר גלשה אף אחרי צאת השבת (אפילו על פי שעון הישיבה). 
- בשעה טובה ומוצלחת תלמידי שיעור ב' המיועדים לגיוס הקרוב לחטיבות החי"ר קיבלו את שיבוצם היום: חטיבת כפיר. שיהיה להם המון בהצלחה והעיקר שיהיו שמחים, לא משנה היכן הם יהיו.        

שבת שלום!
בית ישיבת הגולן 


שיעורים אחרונים באתר:
» כשרות על פי גיבון - פרופסור זוהר עמר
» פרשת בא- חגם של בינונים - הרב יצחק בן פזי
» דיני כוס של ברכה - הרב ישי סמואל
» "הורני ה' דרכך"- שיחה לפרשת בא - הרב טוביה שלמה בר אילן
» איך מתקנים כוס יין שנפגמה? - הרב ישי סמואל

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה