chiddush logo

יציאת מצרים...

נכתב על ידי שניאור, 1/5/2016

 

יום שני י"ז ניסן - א' דחול המועד פסח

 

"ימות המשיח" ביציאת מצרים

את הכתוב "למען תזכור את יום צאתך מארץ מצרים כל ימי חייך", דרשו חכמים (ברכות פ"א מ"ה) "ימי חייך – העולם הזה, כל ימי חייך – להביא לימות המשיח". וכוונת הדברים בפשטות היא שאף בימות המשיח יהי' החיוב לזכור את יציאת מצרים.

וכבר הקשו בזה (בכ"מ במאמרי החסידות), מדוע יצטרכו להזכיר בימות המשיח את הגאולה של יציאת מצרים, הלא ממילא יהיו אז במצב של גאולה, ואף גאולה נעלית ושלימה יותר מן גאולת מצרים?

ויש לבאר:

אודות גאולת מצרים מבואר (ראה ספר המאמרים תש"ח (לכ"ק אדמו"ר הריי"צ) עמ' 164ועוד), שאז נפעלה "פתיחת הצינור" והתחלת פעולת ענין הגאולה בעולם, גם ביחס לגאולות שלאחרי'. ויתרה מזו מצינו בדברי חז"ל (זח"ג רכא, א) שאילו היו ישראל זוכים, היתה הגאולה ממצרים עצמה הגאולה השלימה, ולא היתה כל גלות נוספת אחרי'.

ועל פי זה יש לומר, שמצד עצמה ובפנימיותה הרי יציאת מצרים היא היא אף "ימות המשיח" – הגאולה השלמה. ורק שמצד סיבות צדדיות, לא נשלמה בפועל הגאולה בזמן יציאת מצרים, וישנו הפסק זמן עד לגאולה השלמה דימות המשיח.

ובזה מבואר מדוע אף לעתיד לבוא יהי' חיוב ומצוה של זכירת יציאת מצרים – כיון שמצד האמת והפנימיות, היא אותה הגאולה של הגאולה העתידה.

(ע"פ ספר השיחות תשנ"ב ח"א עמ' 246 ואילך)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע