chiddush logo

בלק זה - ואהבת לרעך כמוך !?

נכתב על ידי breslevmeir, 13/7/2016


שמעתי מחבר וורט נחמד על פרשת בלק: 
חסידים (לאו דווקא ברסלב) באו לרב שלהם וביקשו שיגיד להם משהו על בלק אז הוא אמר להם שבלק זה ראשי תיבות - ואהבת לרעך כמוך! 

הם הביטו בו בתמיהה ואז הלכו לדרכם וניסו לחשוב על דבריו. כשלא הצליחו להבין על מה דיבר חזרו אליו ושוב הוא חזר על אותו הדבר - בלק זה ראשי תיבות ואהבת לרעך כמוך. הם שוב פעם הביטו בו בתמיהה ואז הוא חייך. 

זאת בדיוק הבעיה שלכם! אם הייתם פחות מדקדקים ומקפידים אחד על השני אז גם לא הייתם מקפידים על ראשי התיבות של בלק והיה מסתדר לכם שב׳ זה בעצם ו׳ (ואהבת) ול׳ זה ל׳ כמובן וגם ק׳ אם לא מקפידים יותר מידי זה יכול להיות כ׳ (כמוך).

שנזכה לא להקפיד על חברינו ועל כל הסובבים אותנו ונסכים שאפילו בלק יהפוך לואהבת לחברך כמוך. לצאת מההקפדות והקטנוניות ולהבין שבסופו של דבר - כולנו בדרך אל הטוב האינסופי, כל אחד והנסיונות שלו, כל אחד והצמצומים שלו אבל עמוק עמוק בפנים, כולם רוצים טוב וכולם רוצים לאהוב...


"כִּי זֶה כְּלָל גָּדוֹל שֶׁכָּל הָעוֹלָם לֹא נִבְרָא כִּי אִם בִּשְׁבִיל הַבְּחִירָה. וְעַל כֵּן הַבְּחִירָה יֵשׁ לָהּ כֹּחַ גָּדוֹל מְאֹד מְאֹד. וְכַמְבֹאָר מִזֶּה בְּכָל הַסְּפָרִים וּבִדְבָרֵינוּ כַּמָּה פְּעָמִים. וְעִקַּר כֹּחַ הַבְּחִירָה הוּא עַל יְדֵי שֶׁהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הֶעֱלִים וְהִסְתִּיר רְצוֹנוֹ בְּהַסְתָּרוֹת וְהַעְלָמוֹת גְּדוֹלוֹת.

רַק נָתַן כֹּחַ וָדַעַת בָּאָדָם שֶׁיָּבִין מִדַּעְתּוֹ שֶׁצָּרִיךְ לְבַלּוֹת כָּל יָמָיו לְבַקֵּשׁ וּלְחַפֵּש אַחַר רְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ. וּלְבַטֵּל כָּל רְצוֹנוֹתָיו נֶגֶד רְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ.

כִּי זֶה יָדוּעַ וּמוּבָן לַכֹּל שֶׁהָעוֹלָם הַזֶּה אֵינוֹ כְּלוּם. הֲבֵל הֲבָלִים אֵין בּוֹ מַמָּשׁ וּכְמוֹ שֶׁהִתְחִיל קֹהֶלֶת סִפְרוֹ הֲבֵל הֲבָלִים וְכוּ' וְחָזַר וְאָמַר הֲבֵל הֲבָלִים הַכֹּל הָבֶל... וְכֵן בָּאוּ כָּל חַכְמֵי אֱמֶת וְצוֹעֲקִים עִנְיָן זֶה בְּכַמָּה וְכַמָּה לְשׁוֹנוֹת אֵין מִסְפָּר. וַאֲפִלּוּ כָּל חַכְמֵי אֻמּוֹת הָעוֹלָם מוֹדִים עַל כָּל זֶה. כִּי הֲלֹא רוֹאִים בְּעַיִן שֶׁיְּמֵי חַיֵּינוּ הֶבֶל וְהָאָדָם מֵת בְּכָל יוֹם כִּי הַיּוֹם וְהַשָּׁעָה שֶׁחַי לֹא יִהְיוּ עוֹד וְעַל כֵּן מַתְחִיל יוֹם הַמָּוֶת מִיּוֹם הִוָּלְדוֹ וְכוּ' וְכַמְבֹאָר מִזֶּה בִּסְפָרִים הַרְבֵּה. אַךְ אַף עַל פִּי כֵן עֲדַיִן עֲדַיִן צְרִיכִין לְדַבֵּר בָּזֶה הַרְבֵּה הַרְבֵּה וְלַחֲזֹר עִם עַצְמוֹ וְעִם חֲבֵירָיו הַמַּקְשִׁיבִים לְקוֹלוֹ, כָּל זֶה וְיוֹתֵר מִזֶּה... הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּחָכְמָתוֹ הָעֲמֻקָּה הִכְנִיס הַעְלָמָה בְּלֵב הָאָדָם בִּשְׁבִיל כֹּחַ הַבְּחִירָה שֶׁבִּשְׁבִיל זֶה יֵשׁ כֹּחַ לְהַשָּטָן לְהַעְלִים וּלְהַסְתִּיר וּלְהַשְׁכִּיחַ כָּל זֶה. אֲבָל כֹּחַ הָאֱמֶת בְּוַדַּאי גָּדוֹל בְּיוֹתֵר שֶׁכָּל מִי שֶׁרוֹצֶה לְהִסְתַּכֵּל עַל תַּכְלִיתוֹ הַנִּצְחִי בֶּאֱמֶת לַאֲמִתּוֹ, בְּוַדַּאי אִי אֶפְשָׁר לְהַכְחִישׁ וּלְהַעְלִים כָּל הַנַּ"ל שֶׁהָעוֹלָם הַזֶּה הֲבֵל הֲבָלִים. וְלֹא יִשָּׁאֵר כְּלוּם מִמֶּנּוּ וּמִתַּאֲווֹתָיו וּמִכַּסְפּוֹ וּזְהָבוֹ וְכוּ', כִּי אִם מַה שֶּׁהִתְיַגַּע וְטָרַח בִּשְׁבִיל הַתַּכְלִית הַנִּצְחִי שֶׁהוּא לַעֲשוֹת רְצוֹנוֹ יִתְבָּרַךְ...״ (ספר ליקוטי הלכות או"ח - הלכות ברכת השחר הלכה ה )

שנזכה להתחזק ולהתעורר ולעורר את הקרובים לנו להתקרב ולהדבק בהשם יתברך ולדעת שכל מה שיש זה רק בשביל הבחירה. שיהיה שבת שלום לכל עם ישראל ולכל החברים היקרים באשר הם!

רן ובר

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע