chiddush logo

תאורה נסתרת – מה זה אומר?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 1/3/2018

אם יצא לכם להיתקל במעין תאורת אווירה אשר יוצאת מקירות או מנישות, ייתכן ונתקלתם בתאורה נסתרת. אבל מה זה תאורה נסתרת וכיצד מתקינים אותה? כל הפרטים בהמשך.

מהי תאורה נסתרת?

תאורה מסוג זה היא בעצם דרך להקנות נוח נוסף בעיצוב החלל תוך הפצת אור נעים ומעומעם ברחבי הבית. התאורה המשמש כתאורה משנית שיוצרת אמצעי עיצוב ייחודי בבית.

תאורה נסתרת היא כזאת שמקנה קרני אור שיוצאות בתוך נישה, קיר או אפילו מאחורי אלמנטים גדולים והיא מקרינה עליהם אור ומדגישה אותה.

תאורה מסוג זה ניתן לראות בחדרים שבהם קירות גבס, מאחורי מעמדים ושידות, מאחורי משענות של מיטה, ואף מאחורי פסלים, מיצגים ואפילו לצד או מסביב למוצרי חשמל.

תאורה נסתרת מתאימה לשלל אזורים בבית ובמחרים ציבוריים כמו במבטח, בחדר הישנה, בסלון, על גבי מדפים, ליד מוצגים ועוד.

היכולת של התאורה להקנות מראה של קרני אור נעימות ועדינות היוצאות מאחורי גופים שונים מקנות אלמנט נוסף ומעניין בעיצוב תוך הדגשה של פרטים שרוצים להדגיש ברחבי החלל.

אז כיצד מתקינים תאורה נסתרת?

תאורה מסוג זה מתקינים באמצעות אנשי המקצוע שיכולים להתקין לכם נורות בכל מקום ובכל מרחב בצורה מקצועית ובטוחה.

עם זאת במידה ואתם רוצים להתקין לבד את התאורה יש לבצע את ההתקנה לפי השלבים הבאים:

רכישת נורות לד – רכשו נורות לד קטנות ורצוי לרכוש נורות לד במגיעות בפסי לד או בשרשראות וזאת כדי שתוכלו למתוח את הנורות בקלות בתוך כל אלמנט.

הדבקת הנורות – כעת יש להתחיל להדביק את הנורות באמצעות דבר מיוחד או באמצעות הפס הדביק של הנורות עצמם אל תוך האלמנט, לדוגמא: אם אתם רוצים להטמיע את הנורות בתוך נישת גבס: הצמידו את הנורות לחלק הפנימי של הגבס. את הנורות אפשר להדביק גם מאחורי משענת של מיטה, בתוך ארון בדלתות שקופות או בכל מקום שתרצו להדביק אותן.

חווטו – כעת לאחר שהדבקתם את הנורות יש לחווט את הכבל של הנורות לשקע ולחבר אותו לחשמל קרוב. חשוב לשים לב כי ישנו מתג כיבוי והדלקה שמתחבר לכבל של הנורות.

רעיונות לעיצוב הבית באמצעות תאורה נסתרת

לתאורה נסתרת שימושים רבים אותם הזכרנו בהתחלה. עם זאת ישנם כמה רעיונות מקוריים לתאורה ביניהם: יצירת גוף תאורה באמצעות בד קנבס גדול שצמוד לקיר – מה יוצר תאורת קיר מהממת.

עוד ניתן ליצור אווירה רומנטית בחדר באמצעות תאורה נסתרת (למידע נוסף לחץ כאן) אותה מתקינים מאחורי משענת המיטה, תוך שניתן להתקין תאורה נסתרת גם בארונות המטבח על מנת ליהנות מאור נוסף בתוך הארונות ובחלל המטבח. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע