chiddush logo

טיפים למעבר דירה מוצלח ושקט

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 27/6/2018

מתכננים מעבר דירה בקרוב ורוצים לעבור זאת בשלום וללא נזקים מיותרים לציוד יקר הערך שלכם? זקוקים לטיפים למעבר דירה בראש שקט וללא מתח נפשי וכאבי ראש? הכנו עבורכם טיפים חשובים למעבר דירה, כך תוכלו גם אתם להיערך נכון לקראת המעבר, לארוז במקצועיות את תכולת הדירה ולעבור בקלות למקום החדש.

בחירת תאריך למעבר דירה

רבים אינם יודעים אך לתאריך מעבר הדירה ישנה חשיבות רבה, הן מבחינת זמינות המובילים והן מבחינת עלויות ההובלה, אחסון ציוד וכדומה. בעונת הקיץ חברות ההובלה עמוסות בעבודה, וקשה למצוא חברה איכותית פנויה, לכן יש להתפשר ועלולים לסבול משירות פחות טוב, והמחיר שהמובילים דורשים בעונות העמוסות הוא גבוה בהרבה.

כדאי לדעת כי בתחילת ובסוף כל חודש המובילים עמוסים יותר בעבודה מאחר ואז מסתיימים חוזי השכירות, ולעתים המוביל עלול "להבריז" לכם ברגע האחרון בגלל הצעה משתלמת יותר שקיבל. לכן, כדאי להמתין מספר ימים ובמידת האפשר לבצע את מעבר הדירה בשאר ימות החודש, לחלופין אפשר לבחור שירותי אחסון לטווח קצר בעלות משתלמת ואטרקטיבית, ולאחר מכן לעבור לדירה החדשה.

תכנון המעבר

יום המעבר מדירה אחת לאחרת נחשב ללחוץ במיוחד, ללא תכנון נכון אתם עלולים לסבול ממתח נפשי רב, מבעיות הצצות ברגע האחרון כמו מוביל שהחליט להבריז לכם או לפתע דורש תוספת למחיר שנקבע ועוד. מומלץ לתכנן לוח זמנים מפורט הכולל זמן אריזה, מועד פינוי תכולת הדירה, השכרת מחסנים במידת הצורך לאחסון התכולה למספר ימים או לתקופה ארוכה, תיאום עם טכנאי חברות תקשורת, טלוויזיה, גז וכדומה. כמו כן, כדאי להזמין מראש חברת ניקיון כדי להשאיר נכס נקי ולעבור לדירה החדשה לאחר ניקיון יסודי הכולל חלונות, ארונות, תריסים, הדברה וכיוצא בזה.

אריזה לבד או בעזרת צוות מקצועי

חלק נכבד ומרכזי במעבר הדירה הוא אריזת התכולה, בכל דירה ישנם חפצים רבים שיש לארוז, אך חלקם מיושנים וניתן לתרום אותם, ולאורך השנים צוברים גם פריטים רבים שאין בהם צורך יותר. לכן, כדאי להתחיל לארוז את תכולת הבית לפחות 7-10 ימים לפני מועד המעבר, כך יש לכם מספיק זמן לאסוף קרטונים עמידים, לרכוש ציוד אריזה במידת הצורך, למיין היטב פריטים שאפשר להשליך לזבל או לתרום ולאורז בנוחות וללא לחץ מיותר.

כדאי לדעת כי חברת הובלות מקצועית יכולה להביא לכם קרטונים קשיחים ועמידים, לרוב אפשר להזמין מהחברה ציוד אריזה מקצועי כמו גלילי נייר ופצפצים לאריזה בטוחה ולשמירה על ציוד יקר ערך. חברות מובילות מציעות שירותי אריזה, צוות מקצועי מגיע לביתכם ומבצע מיון מהיר של החפצים ואריזה איכותית של כל התכולה. כך, ביום המעבר צוות חברת ההובלות נדרש רק לפנות של הארגזים ושאר התכולה.

חשוב לזכור כי בכל בית יש רהיטים גדולים שיש לפרק כדי לפנות מהנכס ללא נזק ושריטות, ולעתים יש חפצים המחייבים הובלה מיוחדת בעזרת מנוף או אמצעים אחרים.

תיאום מול טכנאים ועדכון כתובת

זהו אחד הטיפים החשובים, עליכם לתאם מראש עם טכנאי חברת הכבלים, טלפון, גז ושאר ספקי השירות. כך תוכלו לסיים את החוזה ללא עיכובים ותשלומים מיותרים, ולעבור לדירה החדשה לאחר התקנת התשתיות הנדרשות עבורכם כמו אינטרנט, טלוויזיה וכדומה. חשוב לצלם את מונה החשמל והמים, ועליכם גם לעדכן את הגורמים הרלוונטיים ברשות המקומית, במוסדות החינוך ועוד. כדאי להיעזר בשירות דואר עוקב, כך תקבלו את כל המכתבים לכתובת החדשה ותחסכו מטרד וכאבי ראש רבים.

פתרונות לאחסון ציוד ותכולת דירה

במקרים מסוימים עליכם לפנות את הדירה אך עדיין לא שכרתם או רכשתם דירה אחרת, חדשה או יד 2. לפיכך, לפני יום המעבר עליכם למצוא שירותי אחסון מחברה אמינה, אפשר לקבל המלצות מחברת ההובלות, אך כדאי לאתר שירותי אחסון ציוד ותכולת דירה לבד, כך תחסכו עלויות ותיהנו מפתרונות מותאמים אישית. 

חברת הובלות המציעה שירותי אחסון תכולת דירה לרוב תאחסן את הציוד יקר הערך שלכם במחסן גדול ללא השגחה, יחד עם ציוד של לקוחות אחרים, לכן אין לוותר על שירות השכרת מחסנים מחברה אמינה המתמחה בכך. ניתן לאחסן מספר קרטונים או תכולה שלמה של דירה, אפילו מכונית או אופנוע, וזוכים למחסן פרטי במחיר אטרקטיבי במקום מאובטח, נקי ומתוחזק.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע