chiddush logo

סרטונים ליום הזיכרון ויום העצמאות

26/4/2020

 שבוע טוב חברים אהובים!

מצרף סרטונים ליום הזיכרון ויום העצמאות. הערכים שעולים מתוכם הם גבורה, זיכרון ו'למה אנחנו כאן'.

זיכרון
השנה ניתן להצטרף לשיחת זום עם משפחות הנופלים. בעיניי זו יוזמה חינוכית חשובה וכדאי לעודד את התלמידים להצטרף אליה -(https://jo.my/memory72)
בנוסף, אני מעביר הרצאה על הפיגוע במרכז הרב ועל החברים שנרצחו. מי שמעוניין שישלח לי הודעה פרטית.
ועכשיו, לסרטונים:
https://jo.my/memory72-2 – ובכל נפשך. סיפורו של רועי קליין שקפץ על רימון כדי להציל את חייליו. 40 דק', סרט זיכרון. סרט על לוחם ללא חת, שהיה גבר אוהב, אב גאה, מנהיג ומעל לכל איש שחיפש אמת ועשיית חסד עם כל סובביו. סרט על אהבת אחים, שקשרי הדם ביניהם חזקים מכל מחלוקת ועל אדם שחי את ערכיו ללא ציניות.
מכיתות ז. בימוי והפקה: סרטי אלומה - נורית יעקבס ינון (שימו לב שבגרסת היוטיוב יש קטעים קצרים באנגלית, למנויי המאגר - הצלחתי להשיג את הגרסה העברית אנא פנו אלי בפרטי אם תרצו שאעלה אותה).

לבית אבי חי יש מיזם זיכרון שנקרא פנים.יום.זיכרון והוא כולל עשרות סרטוני אנימציה על נופלים בקרבות ובפעולות איבה. (למיזם - https://jo.my/memory72-3)
הנה כמה סרטונים מומלצים משם:
גוני –
במהלך הקרב על הבופור נהרג גוני - גיורא הרניק, שהיה מפקד סיירת גולני. הסרטון מציג אותו כמגשמים חלומות – חלם לטייל בכל הארץ, ועשה זאת, חלם להיות חייל גיבור – ועשה זאת.
ערכים – הגשמת חלומות, רצון להגיע לצבא. נשאל: למה גוני חלם להגיע לצבא? האם הוא הגשים את חלומו? מדוע הצבא חשוב עבורינו?
מותו של גוני מתואר בצורה נורא מופשטת, כאשר בתחילה גוני משחק עם הכלב מתחת לעץ ובסוף הסרט הכלב מגיע וגוני לא שם. 

אליסף פרץ, אח של אוריאל ואלירז, מספר על הקשר החזק בין האחים ומתמקד במוטיב החיבוק. נשאל – כיצד אליסף זוכר את אוריאל, כיצד הוא זוכר את אלירז? מדוע? כשאנחנו זוכרים, אנחנו לא זוכרים כמו בני משפחה, אז מדוע אנחנו צריכים לזכור?
משפטי מפתח: "צריך לנצח את הפחד" – אוריאל. "אני יהיה כאן בשבילך" – אלירז. "שוחה בים של געגוע שלא נותן לאף אחד להתקרב אליו" – אליסף.

סרטון מצמרר על נמרוד שגב שנפל במלחמת לבנון השנייה. נמרוד 'התנבא'  על כך שהוא הולך למות במלחמה, אך בכל זאת יצא לקרב, "כי כך חינכת אותי". גבורה, מסירות נפש. צריך קצת סבלנות בהתחלה. 2 דקות.

גבורה
ההבדל בין זיכרון לגבורה הוא די דק... אז הנה שישה סיפורים על חיילי צה"ל שהפגינו גבורה נדירה. מתאים גם ליום העצמאות:
האתר שש על שש של צה"ל – סרטוני אנימציה, 6-7 דקות כל אחד. כל אחד מהסיפורים מרתק ומשאיר פה פעור. בכל אחד מהם נושא הגבורה ומסירות הנפש בא לידי ביטוי.
שנה שעברה המלצנו ליום העצמאות גם על הנאום של מרים פרץ שקיבלה פרס ישראל ועל שירו של אמית אולמן – תשובה לשאלה מה המוצא שלי אחת ולתמיד. 

בהמשך השבוע אם יהיה צורך אשלח עוד.
וגם אתם – המליצו על דברים טובים שראיתם, זה עוזר לכולם!
בשורות טובות ובריאות לכולם!
אלחנן

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע