chiddush logo

איך לחגוג בר מצווה שמחה בתקופת הקורונה?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 21/6/2020

 עומדים לערוך בר מצווה לילד? אל תוותרו על חגיגה נפלאה וייחודית

 

לאירוע הזה חיכיתם שלוש עשרה שנה: הילד שלכם עולה למצוות ואתם, בתור הורים נרגשים ושמחים, בוודאי מעוניינים לחגוג לו בצורה הכי משמחת שאפשר. אלא שהשנה הצטרף לחיים של כולנו גורם קטנטן אך מפריע והוא וירוס הקורונה. אין ספק ששאלות רבות עולות בראשכם כעת ואינכם בטוחים מהיכן להתחיל לתכנן את המסיבה, נוכח ההגבלות וההנחיות השונות. חשוב שתדעו, שעיקר השמחה בבר המצווה היא, כמובן, הזכות של הנער הצעיר לעלות לתורה. בשל הסיבה הזו, בר מצווה הנערכת באזור הכי קדוש לעם ישראל, הכותל המערבי, היא בכל מקרה המיוחדת בחגיגות.

איך תוכלו לקיים בר מצווה כהלכתה בצורה מיוחדת?

 

חגיגת בר מצווה בכותל היא אירוע מרגש שלא רבים זוכים לחוות אותו, לכן היו בטוחים שהאורחים שלכם ירגישו שהם חלק מחוויה עמוקה ומרגשת במיוחד. הקרבה אל הכותל, הטומן בתוכו כל כך הרבה היסטוריה ומשמעות, דווקא באירוע משפחתי, הופכת את כל המתרחש לסנטימנטלי הרבה יותר. זוהי דרך נהדרת לציין את יום ההולדת החשוב הזה של בנכם הצעיר, תוך שאתם מאפשרים לו לקיים את המצווה החשובה של העלייה לתורה, בעיר הבירה של ישראל. בנוסף לאירוע ולמסיבה, תוכלו להזמין את המשפחה והחברים לסיור בירושלים העתיקה ולטייל ברחבי העיר – כאשר ניתן להפיק באופן מקצועי יום מהנה שכזה ולהתאימו לצרכי המשפחה הספציפית שלכם. כמובן שתוכלו גם לעלות לתורה בבית כנסת ירושלמי, על מנת לאפשר לקרוביכם להיות חלק בלתי נפרד מהשמחה, גם בשלב הכי חשוב של החגיגה.

זכרו לשים את חתן בר המצווה במרכז האירוע

 

בין אם אתם מתגוררים בירושלים ובין או לא, אתם יודעים עד כמה העיר המופלאה הזו מלאה ב"אוצרות" תרבותיים ובשפע של עניין, בכל אחת מן השכונות שלה. אך נושא אחד חשוב שתזכרו: אפילו אם אל האירוע שלכם מוזמנים מאות אנשים, בסופו של דבר חתן בר המצווה חייב להישאר במרכז העניינים ולבלוט בין כולם. תכננו את הסיור ואת כל הקשור בעליה לתורה, ביחד עם הילד. שתפו אותו בהתלבטויות שלכם באשר לעיצוב המקום המרכזי שבו תיערך החגיגה. הקפידו לתת לו להרגיש שהוא חלק חשוב בכל המתרחש והעומד לבוא, בכדי שלא ירגיש כמו אורח במסיבה שלו אלא בתוך האדם החשוב בחדר, זה שמארח את כל מי שמגיע, "המסמר" של האירוע.

הפריטים המקסימים שישאירו זיכרון מתוק מהחגיגה

 

תוספת של פריטים קטנים לקישוט כמו בלונים או קישוטים אחרים, יכולה לעשות את ההבדל בין אירוע שהוא קלישאה, לבין אירוע מרגש ומוצלח, שאיש מהמוזמנים לא ירצה לשכוח לעולם. הקדישו חלק מן התקציב שלכם לרכישת קישוטים לחגיגה. נסו לבדוק אופציה של השכרת פריטים יקרים יחסית, כמו שופר, כלי נגינה או כל אביזר אחר, אשר יכול להוסיף לאווירה: היופי הוויזואלי משמח את העין ועמה גם את הלב, אך עם זאת נסו לשמור על תקציב סביר ולא לחרוג ממנו.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע