chiddush logo

5 הטעויות שעלולות להכשיל את מאמצי השיווק ומה הדרך לעשות את זה נכון בשנת 2021 מפי רועי בן ארי

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 16/11/2020

שיווק דיגיטלי חשוב לעסקים מקוונים וגם לכאלו שטרם ביצעו את המעבר לזירה הדיגיטלית.

רועי בן ארי הבעלים של חברת Digitwow המתמחה בשיווק דיגיטלי, מספר איך עושים את זה נכון, וגם מאילו טעויות כדאי להימנע.

נכון להיום, מרבית האנשים בוחנים חנויות אינטרנטיות לפני ביקורם בחנות באופן פיזי, ורבים מהם אף בוחרים לבצע רכישה אונליין עם משלוח עד לבית. נכון לימי הקורונה, הרכישות האינטרנטיות עלו במאות אחוזים, במיוחד לאור העובדה שעסקים קטנים טרם נפתחו למסחר במסגרת ההקלות. היום, יותר מאי פעם, האפשרות למכור מוצרים דרך רשת האינטרנט הנה בגדר רשת הצלה עבור העסקים הללו, והיא מאפשרת להם להגיע להרבה יותר לקוחות פוטנציאליים, שכן רק מי שתקע יתד בזירה המקוונת ושיווק את עצמו בצורה נכונה ויעילה הצליח להרוויח את הלקוחות שזקוקים למוצרים שהם מציעים.

רבות דובר על הדרכים לשיווק עסקים ומוצרים בזירה הדיגיטלית, ובהמשך רועי בן ארי ידייק את עיקר הדברים והעדכונים החמים לשנת 2021, אך תחילה, הוא בוחר לפרט על 5 הטעויות שכדאי להימנע מהן בשיווק העסק בדיגיטל.

1.    בחירת שירותי אחסון לקויים

שירותי אחסון זולים או חינמיים לאתר אינטרנט אף פעם לא ייתנו מענה מושלם לצרכים הספציפיים של העסק שלכם, ולכן זו אחת הטעויות הגרועות ביותר שרבים נוטים לעשות בשיווק העסק שלהם בזירה הדיגיטלית.

בבחירת שירות אחסון שמתאים לעסק שלכם חשוב שתיקחו בחשבון את היכולת להתמודד עם תנועה רבה באתר על מנת להימנע מבעיות טעינה, שעלולות לגרום לנטישה של דפי האתר. התוצאה של כך היא פגיעה בפוטנציאל פעולות השיווק שלכם, אובדן של מרבית הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, וגרוע מכך, פגיעה בדירוג האתר במנוע החיפוש.

כמו כן, חשוב לוודא שחברת אחסון האתרים זמינה בכל עת, שכן תקלות עלולות לצוץ מפעם לפעם, וחשוב שיהיה מענה זמין, מהיר ויעיל על מנת שלא ליצור נזק תדמיתי וכלכלי למותג.

2.    כשלים ביצירת תוכן

חשיבות התוכן בשיווק המקוון הנה רבה מאוד. חשוב לייצר תוכן שימושי ובעל ערך, עדכני ואקטואלי, שמכוון לחוויית משתמש חיובית. המשמעות של זה היא דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש וסיכוי טוב יותר לקשר לאתר שלכם אתרים נוספים שיזרימו לו תנועה.

קישורים נכנסים הם חלק בלתי נפרד מהשיווק הדיגיטלי, והם זוהו כאחד מהגורמים החשובים ביותר בקביעת דירוג האתר במנועי החיפוש.

מומלץ להשתמש בסוגים שונים של תוכן, שמושכים קהלים מגוונים, כמו אינפוגרפיות, סרטונים, מאמרים, פודקאסטים, ראיונות ועוד.

מתוך depositphotos

3.    

התמקדות ברשתות החברתיות

המדיה החברתית הפכה לחלק חשוב מאוד בחיי היומיום שלנו. חלק ניכר מהמבוגרים בעולם נמצאים באתרי מדיה חברתית, כשהפופולריים בישראל הם פייסבוק ואינסטגרם.

ראוי לציין כי שיווק במדיה החברתית הוא אחת הצורות החסכוניות ביותר של השיווק הדיגיטלי, הן מאפשרות לשמור על קשר עם הלקוחות ולעודד אינטראקציה, הן מטפחות אמון בקרב הלקוחות הפוטנציאליים, מגדילות חשיפה ושומרות על המותג בתודעת הגולשים, אך בהעדר שיווק דיגיטלי בהעדר אתר אינטרנט, שמביא את הגולשים אל בית העסק עצמו במרחב הדיגיטלי, משתמשים רבים עלולים להתפספס לאורך משפך השיווק, שכן בזירה הדיגיטלית התחרות גדולה, ומכל עבר צצים מתחרים ומשווקים נוספים שמתחרים על תשומת לב המשתמשים.

כמו כן, בהעדר מיומנויות מקצועיות, ניתן ליצור נזק תדמיתי גדול למותג. ללא טקט וידע מקצועי בשיווק דיגיטלי ותפעול קמפיינים עסקיים, מאמצי השיווק עלולים לגרור בעיות שונות, כמו התמודדות לא נכונה עם ביקורת שלילית לדוגמה.

בנוסף, ברשת החברתית המפרסם עלול להיענש, לעתים אף שלא בצדק, מה שעלול לגרום לחסימת החשבון העסקי שלו, ובכך לסגירת הנכס הדיגיטלי שבו השקיע את כל מרצו וכספו.

4.    התמקדות באפיק שיווק אחד

בהמשך לסעיף הקודם, התמקדות באפיק שיווק אחד אומנם עשויה להביא לתוצאות טובות, אך היא לא מנצלת באופן מיטבי את עוצמת השיווק בדיגיטל, שכן היא פונה לקהל מצומצם ומוגבלת אליו בלבד.

חשוב לדעת, שקהלים שונים צורכים תוכן באמצעות פלטפורמות שונות. יש שנהנים לצרוך תוכן דרך הרשת החברתית, ואילו אחרים מעדיפים לקבל ניוזלטר ישירות למייל. על מנת למקסם את תוצאות השיווק שלכם בדיגיטל, כדאי שתכירו את פלטפורמות השיווק הפופולריות בקרב קהלי היעד שלכם, ותבחרו לפחות 3, וכך לא תשימו את כל הביצים בסל אחד.

5.    חוסר עקביות

טעות מאד נפוצה, בעיקר בקרב מי שמשווק את העסק שלו בעצמו ולא נעזר בחברה לקידום עסקים, היא חוסר עקביות, שיוצרת חוסר נאמנות בקרב הלקוחות, ואף מאפשרת למתחרים לתפוס מקום בתודעת המשתמשים.

חשוב להבין, שאם התוכן איכותי ובעל ערך, הגולש מתרגל למותג, ומחכה ליזון ממנו תכנים חדשים. עקביות בפעולות השיווק והפצת התוכן ישמרו על אמינות העסק ויצרו למותג תדמית חזקה ויציבה בעיני הגולש.

אז איך משווקים עסק בדיגיטל בצורה נכונה?

·         פילוח קהלים:

שיווק דיגיטלי נכון מתחיל בפילוח קהלים, שהוא המשימה הקריטית ואחת החשובות להצלחת כל מאמצי השיווק בדיגיטל. פנייה לקהל יעד לא נכון תוביל באופן וודאי לכישלון הקמפיין ותבזבז את תקציב השיווק לחינם. לכן חשוב ליצור פרופיל לקוח ספציפי, שאליו העסק פונה. מרבית העסקים ייצרו מספר פרופילים בהתאם למספר הקהלים אליהם הם פונים. כמו כן, ייתכן שחלק מהקהלים יהיו רחבים, כמו נשים בנות 30-55, וקהלים ספציפיים כמו נשים רווקות שומרות שבת שמחפשות מפגשי היכרויות לדתיים.

פילוח קהל פירושו להשתמש בתכונה דמוגרפית אחת או יותר לזיהוי לקוח היעד של העסק, וככל שניתן יהיה לצמצם את הקהל, כך ניתן יהיה לזהות טוב יותר את הצרכים שלו ולספק לו את מבוקשו. באופן דומה, ככל שהקהל יוגדר באופן ספציפי, כך יסוננו קהלים שאינם רלוונטיים, והתוכן ייחשף רק למי שהוא רלוונטי עבורו.

הכרת הדמוגרפיה של קהל היעד מאפשרת לבחור טוב יותר את המדיה הפרסומית ואת פלטפורמות הקידום. כיום מגוון רחב מאוד של פלטפורמות שיווק בדיגיטל מציגות למפרסמים פוטנציאליים ערכות מדיה, המציגות דמוגרפיה של הקהל שלהם, מה שמקל על בחירת אפיקי השיווק המתאימים ביותר לעסק.

ניתן לפעול גם בכיוון ההפוך, ולחקור את ההעדפות של הלקוחות הקיימים של העסק, לחפש מאפיינים זהים בקהלים חדשים, לטרגט להם את המסרים השיווקיים, וכך להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאליים של העסק.

·         מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח הנו תהליך חיוני שנועד לגלות באילו מילות מפתח עליכם להתמקד. מטרת המחקר היא לא רק לזהות מילות מפתח המתייחסות לעסק ולקהלי היעד שלו, אלא גם למצוא מילות מפתח 'טובות' שהולכות להביא לו יחס המרות גבוה או תנועה רבה מבלי להיכנס לזירה תחרותית מידי.

 

מחקר מילות מפתח הנו תחום עשיר, שקצרה היריעה מלהרחיב בגינו. מסיבה זו, כדאי לפנות לחברה שמתמחה בנושא על מנת לקבל את תוצאות המחקר הטובות והאפקטיביות ביותר לעסק.

 

·         תוספים למודעות פרסום

 

תוספים שונים מרחיבים את מודעות הפרסום ומאפשרים לתפוס יותר נדל"ן על פני שטחי הפרסום, למשוך יותר משתמשים, לתת מידע רלוונטי נוסף לגולשים ולהגדיל את יחס ההמרה של כל מודעת פרסום.

 

התוספים הפופולריים שנמצאו יעילים לעסקים שמשווקים בדיגיטל הנם:

-          תוספי מיקום, שחיוניים לעסקים שמשווקים שיווק מקומי

-          תוספי התקשרות, שחושפים דרכים ליצירת קשר עם העסק ישירות

-          תוספי Sitelink, שמפנים את המשתמשים לדף נחיתה

-          תוספי יתרונות מרכזיים, שמבדלים את העסק מהמתחרים

-          תוספי קטע מובנה, שמאפשרים להרחיב את המודעה בכדי לתת מידע רלוונטי נוסף

-          תוספי מחיר, שנועדו לעודד רכישה

-          תוספי אפליקציות, שנועדו לעודד הורדה של אפליקציות למכשירים

 

·         מבדקי B/A

מאפשרים ליצור קמפיין שמבוסס על נתונים מספריים ולא על תחושת בטן או ניסוי וטעיה. השיטה מאפשרת להשוות בין 2 אפשרויות, כמו 2 מודעות בעלות ניסוחים או גרפיקה שונה לדוגמה, ולבחור את השיטה הטובה מביניהן.

השיטה חוסכת למפרסם כסף,  מגדילה את הרווחים שלו, מציגה תוכן איכותי יותר ומשפרת את הדימוי של העסק. כמו כן, היא הופכת את ניתוח הקמפיין לקל יותר ומגדילה את יחס ההמרה.

 

לסיכום,

שיווק דיגיטלי הנו חיוני לעסקים, על זה כולם מסכימים, אך מפרסמים רבים, שמבקשים לעשות את זה בעצמם חייבים להכיר את הדרכים המקצועיות לעשות זאת, ובמיוחד לאור הגידול בכמות המפרסמים והתחרות בזירה האינטרנטית.

עשו זאת בעצמכם - קורס שיווק דיגיטלי אונליין בחסות Digitwow שמועבר בעוצמה ייחודית של רועי בן ארי יחשוף בפניכם את כל השיטות שאף אחד לא יגלה לכם

רועי בן ארי יישם שיטה ייחודית בלעדית לשיווק עסקים בזירה האינטרנטית. בקורס שיווק דיגיטלי שמועבר אונליין במתכונת אישית הוא מכשיר בעלי עסקים שמבקשים לשווק את העסק שלהם בעצמם וסטודנטים שמבקשים לרכוש מקצוע לחיים או לעשות הסבה מקצועית.

היתרון האדיר של הקורס הוא הדגש על פרקטיקה, הליווי אישי פרטני והטיפים מהניסיון הפרטי של רועי שרכש במהלך השנים שאותם הוא מעביר לתלמידיו. במהלך הקורס הסטודנטים מתנסים בניהול קמפיינים לייב תוך פיקוח וליווי צמוד של רועי. לפרטים נוספים על הקורס לחצו כאן.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה