chiddush logo

משפע מצות תפילין

31/3/2021


משפע מצות תפילין 
אדם בן ארבעים חלה בקורונה והגיע עד שערי מוות. מצבו היה מסוכן מאד. הוא סבל מסיבוכי הקורונה בצורה נדירה, עד שפגעה בידו באופן אנוש. לפי דעת הרופאים, גם לאחר שיקום מחוליו, הוא יישאר נכה לכל חייו, כיון שיצטרכו לכרות את ידו, ח״ו.
לאותו יהודי יקר היה זוג תפילין שכבר זמן רב חשד שהן פסולות, אבל בשגרת היומיום וטרדות הזמנים הוא דחה את הבדיקה. לפני שחלה בקורונה זכה לארס את בתו, אבל בחתונה הוא לא השתתף. באותו זמן שכב בבית חולים ללא הכרה. החתן הצעיר שמע אודות התפילין והחליט לקחת את הענין לידיו. הוא מסר את התפילין של חמיו לבדיקה, ואכן התברר כי התפילין פסולות.
השתדלותו של החתן לא הסתיימה כאן. הוא יצר קשר עם סופר ירא שמים והזמין אצלו תפילין מהודרות. ביום שהוזמנו התפילין החדשות התקבלה הודעה שמצבו של האבא משתפר. מבית החולים הודיעו גם כי נמצא טיפול ליד שנפגעה ולא יצטרכו לכרות אותה. זהו טיפול ייחודי בשיטה מסוימת שרופא פלוני בלבד יודע לבצע, אך בגלל מצבו שהיה קודם לכן נואש לא ניסו בכלל את השיטה. עתה, כשמצבו של החולה הוטב, הם מוכנים להביא את הרופא שיציל את ידו.
הרופא הובא, ואותה היד שקיבלה עכשיו את התפילין הכשרות, ניצלה בסייעתא דשמיא.
כאשר התפילין נקנו בפועל ועברו לרשותו של החם, הוא הבריא לגמרי.
כמו שבתפילין לא מתפשרים גם במחיר ספר תורה והעלות שלו צריך להשוות
החתן הצעיר שקנה את המתנה היקרה לחמיו התחייב גם לשלם עליה. רק עתה הוא הקים את ביתו, ומנין לו סכום גדול כזה? ביום שבו היה עליו לשלם לסופר הודיעה לו חמותו כי מארצות הברית הפציע דוד שחפץ להעניק לזוג הצעיר מתנה לרגל נישואיהם. הסכום ששלח היה בדיוק כמחיר התפילין! וארשתיך לי באמונה.
(ערב שבת פרשת שמות תשפ״א, סיפור 7 / מסי סיפור 17334)

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע