chiddush logo

כיצד הדור הצעיר של הדתיים בארץ משתלב בהייטק בשנים האחרונות?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 3/8/2021

הדור הצעיר של הדתיים

הדור הצעיר של הדתיים סיגלו לו עם השנים דפוסי חשיבה חדשים שהם שונים מהדור של ההורים שלהם וגם מהדור המבוגר יותר. הם הרבה יותר מודרניים, בעלי חשיבה שונה והם מכירים את המציאות הנוכחית שבה צריך לצעוד קדימה עם הקדמה בדיוק כמו החילוניים. בקרב בציבור הדתי יש זרמים שונים ואי אפשר לקבוע דפוס התנהלות זהה לכולם. הדתיים הלאומיים מתנהלים בנושא ההתקדמות בנושאי לימודים ועבודה בדיוק כמו החילוניים. בקרב הזרמים של החרדים השינוי בתודעה מחלחל לאט לאט אך בהחלט רואים שינוי מגמתי ורבים מהם משלבים בין לימודי הייטק, עבודה בחברות הללו וגם לימוד תורה בשעות הפנאי.

הקדמה יצרה מקצועות חדשים רבים שלא היו מוכרים בעבר. לאור ההתפתחות המטאורית בכל מה שקשור בנושא האינטרנט על כל רבדיו יש ביקוש רב לנושא פיתוח אתרים. מדובר בתחום מסקרן ומרתק ולכן בני הדור הצעיר של הדתיים נמשך לכיוון זה, לומדים אותו לעומק בקורסים מקצועיים במכללות השונות ולאחר מכן עוסקים בכך כפרילנסים עצמאים או באחת החברות שעוסקות בכך באופן רוחבי וכך הם מקדמים באופן מהותי את רמת הידע שלהם.

השינוי בתפיסת העולם של הדור הצעיר של הדתיים

בעבר רבים מבני הדור הצעיר של הדתיים לא ידעו על קיומו של האינטרנט, הדבר הוסתר מהם ולכן כל הידע שלהם נלמד רק ממה שהם למדו בקהילה המצומצמת שלהם. עם הזמן הם הבינו שיש אוטוסטרדת מידע והם לאט לאט למדו כיצד להשתמש במחשבים וכך הם למדו רבות על כל מה שקורה בעולם. במקרים רבים הם נחשפו למידע בסיסי בנושאים שונים שהרחיב להם את הדעת ופתח בפניהם אופקים רבים שסקרנו ורתקו אותם למסכי המחשב.

לימודים בתחומי ההיי טק

עם הראייה החדשה והסקרנות, רבים מבין הדור הצעיר של הדתיים החלו להירשם ללימודים. אצל רבים בהם יש חוסר של לימודי ליבה, אך כאשר יש רצון עז הם מצליחים בלימודיהם. ברוב המקרים המדריכים והמורים המקצועיים מבינים את הקפיצה המהותית שהצעירים וגם הבוגרים יותר מבצעים בחייהם הן בחשיבה התיאורטית והן הלכה למעשה ולכן הם מסייעים להם מאד כדי להקל עליהם.

לומדים ועובדים

בני הדור הצעיר של הדתיים לומדים וגם עובדים משתי סיבות, האחת היא כדי לקבל פרקטיקה ולהבין באופן מעמיק את החיים האמיתיים וגם את החיים המקצועיים והסיבה השנייה היא כיוון שהם צריכים גם לפרנס את המשפחות שלהם.

חלק מהם נמצאים בסיטואציה לא פשוטה כיוון שהמשפחות הגרעיניות וגם המשפחות המורחבות שלהם, מתנגדות למהלך זה כיוון שהן מעוניינות שהבחור הדתי יעסוק רק בלימוד תורה. עם כל זאת הם עושים מאמץ לרוץ קדימה עם המודרניזציה.

הסיפוק הרב שלהם מהתחומים החדשים מדרבן אותם להמשיך ליעד שהציבו לעצמם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה