chiddush logo

האם כלב צריך הרבה מקום

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 15/9/2021

אם אתם חובבי כלבים, כנראה שהחלטתם שאתם בהחלט רוצים לגדל כלב. אבל האם חשבתם האם יש לכם מספיק מקום לכלב או לא? גודל הכלב שלכם יהיה גורם בעל חשיבות גדולה בקביעת כמות הפעילות הגופנית והמרחב שאתם צריכים כדי שיהיה לכם כלב. כלבים קטנים פעילים מאוד וזקוקים להרבה מקום. מצד שני, כלב גדול יזדקק לשטח קטן יותר ואולי לא יוכל לבצע את התרגיל הדרוש לו. מאמר זה הוא קו מנחה שיעזור לכם לקבוע כמה מקום אתם צריכים כדי לגדל כלב.

חשוב לזכור, כי בחירת מלונה לכלב היא שונה והיא זאת שבמקרה הזה אתם צריכים להתחשב בגודל הכלב, כמובן לקחת בחשבון גם שהכלב גודל ולכן לא מומלץ לרכוש מלונה קטנה ואז להחליף, אלא לתת לכלב להיות במלונה גדולה שתחזיק לאורך זמן רב.

כלבים גדולים הם בדרך כלל כלבי שמירה או כלבי ציד. כלבים אלה גדלו כדי למלא חלל ויכולים להיות כלבי שמירה טובים מאוד, אולם הם זקוקים להתעמלות רבה וייתכן שהם אינם מתאימים לדירות קטנות.

כלבים קטנים לעומת זאת, הם מטבעם חיות מחמד חביבות. הם קטנים מספיק בכדי להתאים כמעט לכל דירה או בית. כלבים אלה בדרך כלל אינם זקוקים להתעמלות כמו כלבים גדולים ויכולים להישאר בבית רוב שעות היום עם טיולים רגילים. חשוב לזכור שלא משנה מה גודל הכלב שתאמצו, הוא עדיין יצטרך הרבה פעילות גופנית. כלב שדורש הרבה פעילות גופנית יהיה הרבה יותר שמח ובריא לאורך זמן.

* תוקפנות טריטוריאלית. זוהי צורת תוקפנות חזקה ודומיננטית ביותר. אם כלב מרגיש שהמרחב שלו נפלש על ידי אנשים או בעלי חיים אחרים, הוא בהחלט יראה את הכעס והדומיננטיות שלו על הפולש. כאשר מתמודדים עם התנהגות זו, האדם שהכלב תוקפני כלפיו חייב לגלות סמכות ולהראות לכלב שהוא בשליטה.

* כלב בורח. כלבים אוהבים לרוץ בשטחים פתוחים והם יברחו רחוק אם הם יכולים. התגובה הראשונה שלהם כשהם רואים שטח פתוח היא לרוץ. לפעמים, כלבים אפילו יחכו עד שמישהו כבר עומד או עובר ליד לפני שהם עושים צעד.

* לעיסה. רוב הכלבים אוהבים ללעוס כמעט כל דבר. אבל, פריטים מסוימים יגרמו לכלב ללעוס על מנת לחפש את האובייקט. אם גיליתם שהכלב שלכם לועס על חפץ בלתי הולם, הסירו את החפץ והפנו את תשומת ליבו של הכלב לאחד האובייקטים שהוא לעס ואינו הולם.

* חרדת פרידה. זו אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכך שכלבים עוסקים בהתנהגות הרסנית כאשר אתם משאירים אותם לבד. הכלב יקל על פחדיו על ידי לעיסת פריטים הקרובים אליו כאשר אינכם. זוהי התנהגות טבעית המפיגה את חרדתם.

* פחד מההרס. נראה שלכלבים יש רצון טבעי ללעוס ולהרוס מתוך פחד. חלק מהכלבים דורשים השגחה רבה כשהם צעירים יותר. יהיה עליכם לספק להם צעצועי לעיסה כדי שלא יחפשו דברים שאתם פוחדים שיהרסו.

מה לעשות בלעיסה הרסנית?

* ניקוי שיניים. זו הדרך הטובה ביותר למנוע בעיות שיניים. בעיות שיניים גורמות להרבה בעיות בריאות אחרות.

* להשיג צעצוע לעיסה. מתן אחד מצעצועי הכלבים הבטוחים יותר הזמינים כיום.

*עד שהכלב שלכם יבין את החוקים שלכם, אל תתנו לו לשוטט בביתכם. אתם תהיה המומים לאילו פריטים הוא יכול להיכנס ולגרום לפיצוץ.

* השתמשו בקול תוקפני כשאתם אומרים לו לא. אתם צריכים להיות תוקפניים איתם. זה מאוד חשוב.

לסיכום

בזכות מספר דגשים אלו, תצליחו לאלף את הכלב שלכם בקלות ובמהירות וכמובן תדעו איך לבחור את הכלב המתאים לאימוץ לפי גודל הבית והשטח שאתם יכולים להקצות לגידול הכלב.

המאמר נכתב בשיוף עם צוות המומחים של צור מרקט האתר שבו תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לחיות המחמד שלכם.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע