chiddush logo

מתנה לאשה הדתית - סדנת קוקטיילים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/1/2022

 מחפשים מתנה בעלת ערך לאשה הדתית? זו משימה רצינית שמצריכה די הרבה חשיבה...

נשים רבות כבר התרגלו לעניין - את ניגשת לתיבת הדואר, מקבלת שם מעטפה מאחת מחברות האשראי... או מחברת מועדון לקוחות ושם ישנה הודעה נוספת - על מגוון רחב של פרסים שתקבלי אם רק תקני בכרטיס האשראי שלנו. או שתעשי שימוש רצוף במועדון הלקוחות שלנו... ברוב המקרים להצהרה על הקמת מועדון הלקוחות מצורף ברושור מפואר או קטלוג לבחירת מתנות נפלאות. מתנות שנועדו למשוך את ליבנו לעשות שימוש רחב ותכוף בכרטיס המסוים הזה ולא באחרים.

בתקופה האחרונה סדנאות של כיף וידע הפכו להיות חלק מחיינו. חלק מהסדנאות הן כאלה המועברות באינטרנט, אולם אין דומה ושווה לסדנאות פנים אל פנים, כאלו שבהן כל המשפחה נפגשת ביחד, עוברת הפעלה משעשעת, עם חוש הומור, ולומדת משהו חדש. זו הרי מתנה נפלאה ומיוחדת במינה שיכולה להתאים כמעט לכל משפחה שהיא. סדנאות ליום הולדת, סדנאות לאירועים שמחים אחרים ועוד. קחו כדוגמא את הסדנאות המשעשעות של זיו מנור- סדנאות קוקטיילים שבהם לומדים משהו חדש על עולם שלא הכרנו. בליווי הומור, הפעלה והנאה עם תחרויות ופרסים. סדנא כזו יכולה להיות יופי של מתנה למגזר הדתי. או מתנה לאשה הדתית- אירועים לדתיים.

גם "קורס הורים", למשל, יכול להיות רעיון נפלא ומרחיב נפש למתנה לאשה הדתית. אנשים פעמים רבות תורכים את הידע הזה ומתקשים ללמוד אותו במקומות אחרים, בגלל מגבלות כספיות ומימון.

במקרה של מועדוני לקוחות, המטרה היא אפילו ישירה יותר ומוצהרת באופן גלוי- בואו כולנו נקנה מוצרים משותפים... וכך נקטין את המחיר ונזכה להטבות ולפרסים רבים. אולם במשפחות דתיות, או לנשים דתיות, פעמים רבות יש "בעיה" בקטלוגים הנפלאים הללו. פעמים רבות המתנות אינן תואמות או מושכות כל כך לאישה הדתית. כי הרי, למרות שכולנו אוהבים דברים יפים, מתנה לאשה דתיה היא לעיתים קרובות שונה מעט ממה שמתאים למגזר הכללי. או לפחות דורשת איזה שהוא ערך מוסף... ואם בערך מוסף עסקינן הרי לכם רעיון מדהים של אירועים לדתיים עם סדנת קוקטיילים של זיו מנור.

הרי בחלק ניכר מהמקרים, אם לא תמיד, המתנות הן מעולם מסוים מאוד- מוצרי לייף סטייל, מוצרי טיפוח וקוסמטיקה, בשמים, נופש, טיולים וחופשות... ומכיוון שאנחנו אנשים שונים, הרישגם עולם המתנות שלנו שונה מעט. לא תמיד ולא בכל. כולם, לדוגמא, אוהבים מאוד קוסמטיקה וטיפוח... אבל טיולים, בילויים ופאבים- לא תמיד קורצים לאמא דתיה עם ארבעה או חמישה ילדים. זה ענין של גיל, של העדפה ושל מקומות מגורים.

ניקח לדוגמא את עולם ההופעות או המוסיקה. בתחום הזה ללא ספק יש הבדל מהותי בין מגזרים. אנשים דתיים יעדיפו מופע של ישי ריבו, שולי ראנד או אנדרדוס. ופעמים רבות מאוד יעדיפו הופעות שפונות למשפחה כולה ולא רק לזוג. זו אולי הדאגה החשובה ביותר של האמא  הדתיה- והמתנה לאשה הדתיה האולטימטיבית- משהו שיבדר את הילדים ויתן להם הרגשה טובה למשך כמה שעות. וזו בהחלט לא משימה קלה שרק מופעים מעטים יכולים למלא בהצלחה. מלבד העובדה הפשוטה שמיקום המופע צריך להיות ב"איזור" מתאים... כמובן, גם מוצרים שימושיים לבית יכולה להיות מתנה נהדרת ומאוד נחשקת במגזר הדתי. דברים שניתן לעשות בהם שימוש ישיר ולחסוך ב"קניה השבועית". טרנד נוסף וחשוב הוא מגוון של סדנאות להעשרה ולמידה. סדנאות לימוד שמעניקות ידע שימושי, הרחבה שכלית או כלים להתמודדות לכל משתתף. גם בסדנאות כאלו נדרשת לא פעם התאמה למגזר הדתי, ככה שהן יוכלו להתאים כמתנה נחשקת לאשה הדתית. או למשפחה שלה.

ולכן, ברשימה הבאה ננסה למנות כמה מתנות שיכולות להיות מתאימות, יותר או פחות, למגזר, לאישה ולמשפחה הדתית...

ספרים- משהו שימושי שתמיד צריך

אחד המוצרים הנצרכים ביותר שמגזר הדתי, ואצל נשים דתיות, הוא נושא הספרים. לא רק ספרים תורניים פרופר, אלא בכלל- מגוון הספרים. ברור שבכל המגזרים ספרים הם דבר חשוב. אבל במגזר הדתי, ולאשה הדתית, יש מגוון רחב של צרכים בתחום הספרות שלא קיימים בדרך כללה מקומות אחרים. ספרי קודש- סידורים, חומשים, מחזורי תפילה, ספרי הלכה ועוד...ספרים כאלו הם בשימוש יום יומי. וכמובן- ספרי לימוד... החל מ"מקראות גדולות", שכוללים פירוש על התנ"ך, עבור דרך ספרי הלכה למנהגים היום יומיים...  ועד ספרי הגות ומחשבה דתית. ולכן, מכאן נובע, שספרים יכולים להיות שי ומתנה נפלאה למגזר הדתי! כמעט בכל בית דתי יש ספריה תורנית, גדולה או קטנה.. והספרים שיינתנו כשי יכולים בהחלט להשתלב בה. מוסד בעל שאר רוח שיבחר לתת מתנה מסוג זה יכול למלאות עבור הלקוחות פונקציות אחדות- גם מתנה מעשית שעושים בה שימוש יום יומי... גם לחסוך כספים רבים שהמגזר מוציא על התחום וגם להיות מקורי ו"מתאים". ספר כמו "תפילות לבת ישראל", יכולל היות נפלא כמתנה לאשה הדתית.

כולם מחפשים דברים מעשיים ופרקטיים

תארו לעצמכם מתנה שהיא מעשית לחלוטין- משהו כמו אביזרים לטלפון הנייד, כלי בית שימושיים, כלי מטבח או משהו דומה. אפילו פלייר לדרמן או כלי עבודה יכולים להיות מתנה פרקטית, שהיא תמיד מתנה טובה... משהו שיעשה בו שימוש רחב ומתמיד ויהווה זיכרון נחמד למשפחה. כאשר מדובר במשפחה מרובת ילדים, שבה שטח האחסון בבית קטן יותר- הרי שלפרקטיות של המתנה יש משמעות כפולה- גם המתנה עצמה וגם "לא סתם משהו שתופס מקום". אלא משהו שעונה על צורך אמיתי.

אם זה משהו שמדבר ועוזר לכל המשפחה- זה טוב

אחת המשימות היותר גדולות כשחושבים על מתנה לאישה הדתית, היא הניסיון להגיע לכל בניה משפחה. בדרך כלל יש מגוון רחב של גילאים, מגוון רחב של רצונות. ומציאת משהן שיעניין את כולם היא משימה לא פשוטה. ולכן משהו שמראש מתאים לכל המשפחה זה רעיון אידיאלי למתנות למשפחה הדתית. אימהות רבות במגזר שוברות את הראש איך למלא את הזמן של הילדים במשהו משעשע ומרחב ידע, ואם יש רעיונות למשהו שמתאים לכולם, הוא יתקבל בברכה גדולה. נדמה שכל רעיון של מתנה משותפת הוא טוב- החל מהפעלות שונות שמתאימות לכל המשפחה כולה וכלה במשהו שכולם צריכים... האמא תשמח מאוד מאוד לעשות בו שימוש.

שוברי קניה- דרך טובה לפתור את הדילמה...

פעם הם היו עשויים מנייר, והיו נתונים אותם לעובדים בחברות מוצלחות במיוחד, והיום הם בכרטיסי פלסטיק שדומים לכרטיסי אשראי חד פעמיים. אבל האופי של השוברים לא השתנה-קבל סכום של כסף מסוים לקניה במקומות מסוימים ואתה, הלקוח, יכול לבחור מה שתרצה. שוברי קניה הם נוחים במיוחד כי הם מאפשרים לכל אחד לבחור מה שמתאים לו. בין אם מדובר במוצרים בסיסיים, מוצרי איפור, בגדים ותכשיטים או כל דבר אחר. הלקוח קונה מה שמתאים לו וזה מצוין. כמובן- ככל שמתרחבת הקניה דרך האינטרנט הרי שהאפשרויות שלקניה בשוברים גדלות. יש יותר אפשרויות, יותר נח ויותר קל לעשות בהם שימוש.

אז מה היה לנו?

מציאת מתנה לאשה הדתית היא  לא תמיד משימה קלה. ומשהו שישמח אימהות בגיל מסוים וממגזר מסוים זה דבר שצריך לחשוב עליו הרבה. לחשוב על המתנה, על הקהל שלו היא מיועדת ורק כך לבנות רשימה של מתנות שהן באמת אטרקטיביות לנשים הללו. אם רוצים לתת מתנה בעלת ערך מוסף לאשה הדתית- רק כך זה אפשרי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע