chiddush logo

צדקה תציל ממות

נכתב על ידי שניאור, 4/6/2013

 אלחנן יצא לטיול סוכות בנהר הירדן עם חבריו, נערים ממושב קשת שברמת הגולן. היתה זו שעת צהרים. הם הביאו עמם אבובים, ובחרו במסלול סוחף במיוחד. כל אחד בחר לו אבוב מתאים וקפץ עמו למים. אלחנן הביט בראשונים שקפצו וניווטו את עצמם בין האבנים והאיים הקטנים שהיו בנחל. הם שטו במהירות, והיה ניכר כי הם מנוסים. הוא חשש במקצת, אבל סבר שלא תמיד זקוקים לניסיון כדי להצליח, ואז אזר אומץ וקפץ עם אבובו למים הסוערים.

הוא נתקל באבנים רבות מתחתיו ובענפי עצים למיניהם. המים סחפו אותו מהר והוא חש שאם לא ינווט בזריזות, יאבד שליטה ויתהפך – ואכן כך אירע. לאחר שהתייצב, נסחף לגדה הימנית, ואחר-כך לשמאלית, ושוב התהפך.

כאשר הרים את ראשו לא ראה אף אחד, למרות שהיה מהראשונים שקפצו לנהר, ולכן היו צפויים להגיע אחריו חברים נוספים. היתה לו תחושה שאיבד את המסלול. הוא פנה לגדה הימנית, שהפרידה בין שני נתיבים, עלה עליה, כשכל גופו שרוט וחבול, והשקיף לעבר האופק. מרחוק ראה שניים מחבריו, יהודה ואלקנה, כשהם מנווטים את דרכם במהירות וצחוקם התגלגל עד אליו.

אלחנן רץ לכיוונם והוריד את אבובו למים. הוא התקרב וניסה להיצמד לשניהם. הם גלשו על המים בקלילות והוא ניסה לחקותם, אך ללא הצלחה. לפתע ראו מולם בול עץ ענקי שנפל למים וניצב כמו סכר, שחסם את רוב הנהר לרוחבו. יהודה ואלקנה הצליחו לתמרן היטב, הגיעו מעבר לקצה בול העץ וחלפו על פניו בשלום.

אלחנן הבין שעליו להיות זריז וערני, ואם לא מצפה לו פגישה כואבת מאוד עם בול העץ. הוא ניסה לתמרן, אבל נתקל בבול העץ וספג מכה אדירה. הוא נכנס בין הגזע הענקי לבין ענף קטן וחד מאוד שיצא ממנו באלכסון, וממש נלכד ביניהם. האבוב ברח ממנו ונסחף הלאה במהירות. בטרם הספיק אלחנן לעכל את כאביו, הכה בו גל מים ענקי מאחור ושטף את כולו. הוא החל לצעוק בקושי רב ובגמגום, תוך כדי בליעת מים: "הצילו... הצילו..."

יהודה ואלקנה הגיעו לאזור של מים רגועים והחליטו לעצור ולהשתכשך מעט. לפתע שמעו את קריאותיו החלושות של אלחנן. הם היו בטוחים שהוא מעמיד פנים, והחלו לצחוק. אלחנן המשיך לזעוק בכוחותיו הכלים, ורק אז הבינו השניים שהוא בסכנה של ממש.

יהודה קפץ למים, עלה על בול העץ הגדול וניסה למשוך את אלחנן, ואילו אלקנה עלה על הגדה בניסיון לסייע מהצד. רגלו של אלחנן נתפסה והתעקמה, והוא לא הצליח לשחררה. בקושי הסביר זאת ליהודה, שהורה לו: "תנסה ללכת אחורה, ואז תפנה ימינה, לגדה!"

זרימת המים היתה כפעימות קצובות, לעתים גועשת ולעתים רגועה. אלחנן ציפה לשנייה של רגיעה, ואז זז בכל כוחו אחורה. לפתע הגיח גל ענקי נוסף ודחף אותו לעבר הענף, שדקר אותו. הוא ניסה להחזיק את עצמו, אבל שוב נלכד בגזע. יהודה עשה מאמצים נוספים להצילו. אלחנן הבין כעת שמצבו נואש, והתפלל חלושות: "עזור לי בבקשה!"

הוא כבר איבד את רוב כוחו, ונפל מתחת לבול העץ. באותה שנייה היה בטוח שהגיע קצו, והוא זעק בלבו "שמע ישראל", כשהוא עוצם את עיניו ונפרד מהעולם הזה, שהספיק לחיות בו רק 15 שנים וכמה חודשים.

הוא שמע את יהודה צועק מעליו: "לא! לא! אלחנן הלך..." הוא צלל וצלל... ואז חש שמישהו בלתי נראה דוחף אותו מלמטה, בכוח עצום, כמו מנוף. זה לא היה אדם. לפתע מצא את עצמו בצדו השני של בול העץ, במים הרדודים. הוא ראה את יהודה מאחור, ושמע אותו צועק בכל כוחו. אלחנן אמר לו בניחותא: "יהודה, אני מאחוריך..."

יהודה הסתובב וכמעט נפל למים מתדהמה. לאחר שהתעשת, הושיט את ידו לאלחנן, שעלה בקלות, והם חזרו יחד עם אלקנה לעבר החניון.

במשך חזרתם באוטובוס, לא הצליח אלחנן לעכל את מה שאירע לו. הוא הגיע לביתו שבקשת ונכנס לסוכה, שם מצא את אביו מתכונן לקראת שבת. מתחת לענפי הסוכה הרכים, שהטילו את צלם, סיפר אלחנן לאביו מה עבר עליו לפני כמה שעות.

האב קימט את מצחו ושאל: "באיזו שעה קרה כל זה?"

"בערך באחת וחצי, שתיים...
"
"מה אתה אומר?! בדיוק אז הייתי בבית תמחוי בקצרין, וחתמתי על הוראת קבע..."

יצירת קשר לסיפור בעל מסר יהודי שחוויתם [email protected]

 

http://www.inn.co.il/Besheva/Article.aspx/6900

 

סיפורים נוספים, ידע הנותן חיות, הרצאות מרתקות, סופי שבוע מעולים לכל אחד ואחת מישראל – מומלץ בחום:

 

http://www.arachim.org/Events.asp

 

http://www.arachim.org/Video-Lectures.asp#3

 

 

http://www.arachim.org/Articles.asp

 

הרצאות, תובנות, עצות מועילות לכל עניין:

 

http://www.hidabroot.org/

 

סרטים:

 

http://www.hidabroot.org/Media.asp

 

יהי רצון מלפני אבינו שבשמים, אלהי השמים והארץ, בוחן כליות ולב, שזכות התורה הקדושה וזכות הכנסת תוכן זה תעמוד לזכות בית ישראל ולזכות ולרפואת אבי מורי שמעון בן מרים ואימי מורתי יפה ברכה בת רבקה למשפחת חדד ויתברכו בבריאות איתנה וחיים טובים וארוכים ולנחת רוח מכל יוצאי חלציהם ויזכו לנחול את חיי העולם הזה וחיי העולם הבא וזכות התורה הקדושה תגן בעדם ובעד כל אשר להם ובעד כל ישראל אמן ואמן כן יהי רצון נצח סלה ועד וימלא ה' יתברך את כל משאלות ליבם לטובה ולברכה עם כל משאלות הלב של ישראל בטוב הנראה והנגלה אמן כן יהי רצון.

 

 

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע