chiddush logo

מזוזות - כל מה שרצית לדעת על מזוזה

נכתב על ידי אביהו ח, 17/3/2014

 כתיבת ספרי תורה תפילין ומזוזות מומלץ ביותר שיכתבו ע"ג קלף שליל.
קלף זה עשוי מעור ולדות של בקר - אשר לא נעשתה מלאכה בבהמה זו. זהו הקלף המשובח והטוב ביותר.
תמיד כדאי להקפיד ולבקש שהמזוזות, התפילין, המגילות וספרי התורה יהיו כתובים על קלף שליל.
מפאת ההקפדה על איכות מושלמת וכדי להבטיח שכשרות המוצרים תישמר לאורך ימים ושנים רבות, נכתבים כל מוצרי הסת"ם של "קידום הקודש" אך ורק על קלף שליל.
בכתיבת ספרי תורה, מזוזות, תפילין ומגילות ישנם מספר רמות כשרות:
כשר בדיעבד - כתיבה פשוטה שהיו עליה ספקות הלכתיות ורב הכשיר אותה בדיעבד.
כשר לכתחילה - כתיבה פשוטה אבל אין בה כל ספק הילכתי.
מהודר - כתיבה יפה שאין עליה שום ספקות הלכתיות.
ב"קידום הקודש" כותבים את כל מוצרי הסת"ם רק ברמת הכשרות העליונה כשרות "מהודר" ומקפידים הקפדה יתרה על כתיבה יפה ומהודרת שכמובן אין בה כל ספק הילכתי. מוצר שהתעורר לגביו ספק הילכתי מועבר מיידית לגניזה - ללא התחשבות במספר שעות העבודה שהושקעו בו. בשום פנים ואופן לא יימסר מוצר כזה לשימושו של לקוח.
בדיקה על ידי מגיה מומחה - צריך שמגיה מומחה, שהוסמך לבדיקת סת"ם, יבדוק שאין שמץ של טעות בצורת אף אות שכן אפילו אם אות אחת בלבד אין לה את הצורה שנקבעה לה בהלכה הכל פסול. המומחה צריך גם לעבור ולערוך בדיקת "חסרות ויתרות", דהיינו, שלא תחסר אף אות ולא תהיה אף אות מיותרת. על המגיה לבדוק גם שאין נגיעות של אות באות, אין אותיות סדוקות והצבע של האותיות אכן שחור. בדיקות אלו אין המחשב יכול לבצע.
בדיקת מחשב - בדיקת המחשב נותנת תשובה אבסולוטית ל(אותיות) "חסרות" ול(אותיות) "יתרות" והיא כלי עזר חשוב למגיה. 83% מספרי התורה שעברו בדיקת מחשב נמצא בהם פסול. נתון זה ממחיש את חשיבותה של בדיקה זו.
ב"קידום הקודש" עובר כל פריט בדיקה יסודית בשני התהליכים הנזכרים, גם בדיקת מומחה וגם בדיקת מחשב. המוניטין שיצאו לחברה כספק אמין של מוצרי סת"ם כשרים ומהודרים נובעים, בין היתר, מהפעלה רצופה וקפדנית של מערכת משולבת זו של בקרת איכות ואבטחתה.
המזוזה, התפילין, ספר התורה והמגילה עצמם, החפצים הקדושים הללו, הם בסך הכל עצמים גשמיים דוממים - עור, קלף ודיו. הקלף, העור והדיו הופכים לתשמישי קדושה ע"י העיבוד והכתיבה לשמה (לשם קדושת תפילין, מזוזה, מגילה או ספר תורה). בכוונתו, בדיבורו ובמעשיו מקשר הסופר את העצמים הדוממים האלה לעולמות הרוחניים. ללא כוונת הסופר לכתוב אותם "לשמה" אין ספרי התורה, התפילין, המגילות והמזוזות נעשים חפצי קדושה והסופר נחשב אז כמעתיק פסוקים בלבד ללא קדושה.
ב"קידום הקודש" כל הסופרים הם יראי שמים המוסמכים לכתיבת סת"ם. הם נבחרים בקפדנות בשל מומחיותם, דבקותם בתורה ובמצוות ומסירותם לדרישות ההלכה של כתיבת סת"ם.
אווירת הקדושה השוררת ב"קידום הקודש", המסירות והרוח של עשייה מבטיחים דיוק בלי פשרות במילוי שליחות קודש זו.

 

מתוך אתר מוסדות דור ודור הידועים כמוסדות עם יראת שמים טהורה ומוצאים תחת ידיהם מזוזות מהודרות עפ"י שיטת הרב משה בן טוב זצוק"ל זיע"א

 

http://www.ravbentov.co.il/index.php?dispatch=categories.view&category_id=204

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה