chiddush logo

סיפור על חזרה בתשובה

נכתב על ידי לזכות, 23/3/2014

 

נולדתי בירושלים לבית מעט מסורתי (נהגו לעשות בו קידוש בליל שבת) ולמדתי בבית ספר רגיל. כשהייתי בן 19 כמה מחבריי הלכו לשיעורי תורה ונגררתי אחריהם, ופגשתי שם בחור דתי שהציע לי להניח תפילין ולהתפלל. עשיתי כדבריו וביקשתי על כל בני משפחתי, כל אחד לפי צרכיו, וכמובן גם על עצמי. מאז שפגשתי את אותו בחור, הנחת התפילין והתפילה נהפכו אצלי להרגל.

פרסומת

אחרי הצבא התחלתי לעבוד, וכך חלפו הימים עד גיל 26. יום אחד החניתי את רכבי בבני ברק. כשחזרתי ראיתי שצמוד לזגוגית המכונית דיסק שנקרא "מרתון 1" של ערוץ הידברות, המכיל למעלה משלושים שיעורים של הרב זמיר כהן. התחלתי לשמוע אותו בשקיקה. לאחר שסיימתי לשמוע הפעלתי את הדיסק שוב ושוב, וכך עשרות פעמים. הרב דיבר על תורה ומדע, גיל העולם ודברים מאלפים נוספים. קיבלתי הרבה תשובות להרבה שאלות שהיו לי ומנעו ממני בעבר להתקרב ליהדות. התחלתי לקלוט שהתורה אמת, התחלתי לחקור את הדברים, וכך חזרתי בתשובה... בזכות שמיעת דיסק אחד!

התחלתי ללכת לשיעורי תורה בבית הכנסת השכונתי, ולאט לאט התקדמתי ובניתי לי סדר יום של חצי יום בישיבה וחצי יום בעבודה. למדתי במשך שלוש שנים בישיבת "אור החיים" בירושלים ובישיבת "בניין ציון" ברמות. היום איני לומד אמנם בישיבה, אך פותח את היום בתפילה ולימוד גמרא והלכות. בערב אני צופה בערוץ הידברות, ואני נהנה במיוחד משיעוריו של הרב בועז שלום. הוא מסביר בעומק כל מילה, ומוכיח שאין דבר כזה "מילים נרדפות" בלשון הקודש, אלא לכל מילה יש משמעות ייחודית.

לפני כמה חודשים נפגשתי עם הרב זמיר כהן בשיעור שהעביר בשכונת ארמון הנציב, וסיפרתי לו בהתרגשות כיצד התקרבתי ליהדות דרך דיסק של ערוץ הידברות ברכב. הרב שמח לשמוע זאת, והוא אמר שסיפורים כאלו מחזקים את עובדי הערוץ להמשיך ולהפיץ תורה בכל דרך.

לאחר השיחה עם הרב, הבנתי שאם דבר כל כך קטן יכול גרום לשינוי גדול ולהקנות אמונה בבורא עולם, גם אני רוצה לקחת בכך חלק. הלכתי לחנות ספרים גדולה בבני-ברק ורכשתי אלפי דיסקים של הדיסק "מרתון", והפצתי אותם. אי אפשר לדעת מי ישמע את הדיסק, ואיזה שינוי הוא יחולל בו. איני יודע מי הצמיד לי את הדיסק לשמשת הרכב, אבל אם היה יודע מה הוא חולל בחיי, בוודאי היה שמח מאוד.

אני חש שאנשים צמאים היום לאמת. שמעתי על סקר שפורסם ב"ידיעות אחרונות", שקובע כי רק 2% מהיהודים בארץ מגדירים את עצמם כחילונים גמורים. אך אם תשאלו אותי, אין דבר כזה ´יהודי חילוני´. בכל יהודי יש ניצוץ המבקש לפרוץ בזמן כלשהו.

הוריי שמחים על התקרבותי והם הולכים לקראתי בכל הנוגע לכשרות הבית ולשמירת שבת. גם אבי החל לאחרונה להניח תפילין. מקווה שבקרוב, בעזרת ה´, אמצא את זיווגי ואקים בית נאמן בישראל המושתת על התורה ועבודת ה´.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל [email protected]

http://www.hidabroot.org/ARDetail.asp?BlogID=115322
אהבת את הכתבה?
רוצה לקרוא עוד?
הזן את כתובת המייל שלך כאן משמאל,
ומדי שבוע תקבל כתבות נוספות ישירות לתיבת הדואר האלקטרוני שלך.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע