chiddush logo

ואין אסתר מגדת... (10 תגובות לחידוש זה)

נכתב על ידי dvir45, 21/2/2010

איך השרים והמלך לא ידעו שיש קרבה בין מרדכי ואסתר הרי הם לקחו אותה מביתו של מרדכי?

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
יודע את התשובה? חושב אחרת
דיונים - תשובות ותגובות (10)
dvir45 (27/2/2018)
שמעתי השנה רעיון מעניין, באותו כיוון שכתב יהונתן בשם הרב שרקי -
בספר עזרא מסופר שהרבה מאוד יהודים התבוללו ולקחו נשים נכריות. התבוללות זו פשתה אצל כל העם "הכהנים, והלוים..ויד השרים והסגנים היתה במעל הזה ראשונה".
מכאן אפשר אולי לומר שעבדי אחשוורוש לא התפלאו כלל למצוא אישה נכריה בביתו של מרדכי..
dvir45 (10/8/2010)
תגובה ל- DL2000 למה שלא תהיה להם מחשבה שיש בהם קשר, אסתר גרה אצל מרדכי ועבדי המלך לקחו אותה מביתו של היהודי הידוע.
DL2000 (10/8/2010)
אסתר הרי לא גילתה את עמה ואת מולדתה ולכן אף אחד לא ידע שהיא יהודיה . לעומת זה מרדכי היהודי - כולם ידעו שהוא יהודי ,וממילא לא היה להם כל מחשבה שיש קשר כלשהו בין מרדכי הצדיק היהודי לבין אסתר .
אביעד חזני (27/6/2010)
זה הנס היחיד במגילה? :)

מומלץ מאוד הספר של הרב ריבלין..

אגב, שאלה מעולה!!!
davidlimor (31/3/2010)
יש משהו רציני ונכון במה שעמי אומר, בבלגן הגדול של לקיחת אלפי נשים לבית המלך לא ממש שמו לב מי קשור למי, לא נראה כאילו חיפשו ייחוס, אלא רק בתולות...
יוסף (8/3/2010)
מי שהיה מתווך בין מרדכי לאסתר היה התך שהוא דניאל וגם הוא היה יהודי אז אין שאלה כיצד הוא לא ספר על הקשר הזה לכאורה נתן לומר שאפילו נערותיה היו יהודיות שעליהם אמרה "גם אני ונערותי אצום כן"
עזרא מירושלים (7/3/2010)
כתוב מפורש באסתר ב' ז' שמרדכי אמן את הדסה היא אסתר בת דודו שאין לה אב ואם. מכיון שלא היו לה אב ואם הייתה יכולה בקלות להסתיר זהותה כי מרדכי היה יכול לאמן גם ילדה מעם אחר.
יהונתן (2/3/2010)
אם כבר שואלים על זה - אז תשאלו איך לא ידעו שאסתר יהודיה? ועוד יותר קשה - איך מרדכי נותן לה בכלל ללכת לבית המלך?! ועוד אח"כ שהוא מגלה על בגתן ותרש - היה אפשרי שיהרג אחשורוש ואסתר תצא!! והוא מציל אותו! מו"ר הרב אורי שרקי מסביר שכמו בכל גלות גם בגלות פרס היתה מעין 'התבוללות'. אסתר שם פרסי של ע"ז (אלת הירח הבבלית) והדסה השם היהודי. כשהמן רואה שמרדכי לא משתחוה רוצה להשמיד את העם ומרדכי מבין שמלחמתו האישית היא מלחמת העם כולו ומשנה את שמו. עד אז נקרא מרדכי ומכאן מרדכי היהודי והולך לאסתר ומשכנע אותה שחייבת להציל את העם והיא אומרת לו שהם מרוחקים מהיהודים -"אל תדמי בנפשך..." - סימן שחשבה שהיא תימלט לבדה כי לא עברה את המהפך של מרדכי והוא משכנע אותה אבל אומרת שהם מרוחקים ולכן "לך כנוס" שנפעל בשם כל ישראל... עוד על כך באתר הרב שרקי
דביר (1/3/2010)
אבל אחר כך רואים שישנו קשר מיוחד (בגתן ותרש ושמרדכי לבש שק והיא שולחת לו בגדים) בין מרדכי היהודי למלכה? האם זה לא העלה שאלות מה הקשר בניהם?
עמי (22/2/2010)
לדעתי מה שהיה זה שאספו המון נשים ולא היה רישום מסודר של מי באה מאיפה, ומי שאסף את הנשים היו חיילים פשוטים שפשוט חיפשו אישה למלך וכל פעם שראו משהי מתאימה הם לקחו אותה.