chiddush logo

חיזוק לקראת החופש לנוער:

נכתב על ידי maor_tz, 7/8/2010

 

 חיזוק לקראת החופש לנוער:

 

קודם כל מה שלומכם? איך הולך בחופש? אני מקווה שהולך לכם טוב, לי ברוך ד' הולך גם טוב , רציתי לדבר איתכם על ענין חשוב מאד וזה על יראת שמיים וקביעת עיתים לתורה גם בחופש,מן הסתם אתם מכירים את תחושה ,שזהו נגמרו הלימודים ואז באמת נגמר לתקופה (חלילה) גם ענין הקפדה על המצוות, והיגיון ברור כי כאשר אדם נמצא במסגרת אז זה שומר עליו ומכניס אותו למסלול של יראת שמיים אך כאשר יוצא מהמסגרת אז קשה לאדם להכניס את עצמו למסגרת ומתוך כך הוא נופל לבעיות ביראת שמיים וחוסר קביעת עיתים לתורה וכו' , על כן באתי לחזק ולהתחזק יחד איתכם שנוכל להעביר את החופש הגדול הזה עם כמה שיותר עליות רוחניות והתחזקות ופחות נפילות ויש לי כמה הצעות למעשה:

 

א. חז"ל אמרו בפרקי אבות שהשעמום מביא לידי בטלה והבטלה מביאה לידי העבירה, דהיינו שאדם משועמם אז הוא מבוטל ואז היצר משתלט ולכן מה אני מציע לעשות, דבר מאד פשוט , פשוט לא להשתעמם!! וכיצד אתם שואלים? אז גם זה פשוט אפשר לעבוד בחופש ולהרויח כסף,אפשר לקבוע עם חברה ללכת לבלות (כמובן בלויים ע"פ ההלכה) אפשר להשתתף בקיטנות למיניהם אפשר לצאת לטיולים וכו'... ישנם הרבה דרכים וכאשר אדם עסוק ולא משתעמם  הוא מסיח את עצמו מהדברים הרעים וכו'... ואז הרבה יותר קל לא להתמודד מול היצר, ואני מכיר סיפור על בחור שעשה את ההצעה הזאת וזה הציל אותו מהרבה בעיות הלכתיות אז חברה זה שווה את זה כדאי לנסות, זה מאד יעזור לנו.

 

ב.זהו זמן מעולה איכותי מאד לקביעת עיתים לתורה כיוון  שיש זמן ואין לחץ לימודי וכד', חשוב מאד שהאדם לא ינתק עצמו מתורה כי  "אם אשכך יום יומים אעזבך" קשה מאד להתחבר ללימוד אחרי החופש כאשר בחופש אדם היה מנותק מתורה ומקשר אליה ולכן חשוב מאד לקבוע עיתים לתורה, לתורת החיים שזכינו שיש לנו.

 

ג.הצעה סתם שלי שכל יום אדם יקבע לעצמו 5 דקות שבה הוא לומד איזה משנה או חפץ חיים וכדומה ככה שכל יום אדם מתחבר לתורה ויוצר קשר עם ד' ומחזק ומעלה את עמ"י ישראל, אותו ואת כל העולם כולו, אני מציע להתחיל עם סדר מועד זהו סדר קל ביותר ברובו, אפשר גם לקבוע חברותות זה דבר מצוין והוא גורם להתמדה שאחד לא יבריז לשני וכו'.

 

ד.חשוב מאד שנתחזק כולנו בתפילות וכמובן בתפילין ובק"ש ולא לוותר ואף עם קשה שהרי לפום צערא אגרא, ככל שהצער יותר גדול כך השכר יותר גדול, חברה צריך לדעת שלתפילה זה לא סתם משהו, זה דבר שמשנה את המציאות ואני מכיר על עצמי ועל אנשים אחרים שבאמת תפילה משנה את המציאות אע"פ שהמציאות נראת אבודה.

 

ה. גם בענין הסור מרע עלינו להתחזק וזה במיוחד בקטע של הצניעות כמו שכבר פורסם לגבי הטלויזיה ,וכן הוא הדין אינטרנט שכמה שיותר להמעיט בזה זה דבר מבורך ומצוין, וכבר הארכתי בזה במאמר הקודם על טלויזיה בנזקים בזה וכאן אין המקום להאריך, ואני יודע שאתם מסכימים איתי אך יש יצר שקשה לנו לצאת מזה ולכן השיטה הטובה ביותר זוהי ההדרגה לאט לאט לצאת מהטלויזיה מהאינטרנט וכו' שזה מקור כל הבעיות היום ויש לברוח מזה כמו שבורחים מאש, וכאשר אני אישית, רואה אנשים בבעיות האלו, אני פשוט בוכה ומרחם עליהם כי זה ממש סרטן רוחני שמקלקל כל חלקה טובה אז כולנו צריכים לאזור אומץ ולהשתדל בלא נדר לצאת ולהתגבר על זה.

 

ו. מצווה חשובה שאין כמוה, חברה!! ציצית  כל רגע שאדם לובש מקיים מצווה וכבר הפליגו חז"ל (הרבה מקורות ולא כאן המקום) בחשיבותה ובשכרה, מי שעדיין לא מקפיד על זה פשוט חבל הוא מפסיד שישר ירוץ לקנות זה חשוב לאין ערוך, ואף זה עוזר להתחזק ביראת שמיים שכאשר אדם הולך עם ציצית קשה לו לעבור עבירה ואתם יודעים זאת, אז יאלה לרוץ לקנות.

 

למסקנה: שיהיה כולנו חופש מאושר כיפי אך גם רוחני.    

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע