chiddush logo

צו, עליה א, חסד בשבוע

נכתב על ידי danielginerman, 22/3/2015

 צו, עליה א, חסד בשבוע. ויק' ו,ו: "אש תמיד תוקד על המזבח, לא תכבה".

עת להודות לה' באש. אש בבחינת הוד, להעלות בעשן השמימה את אשר יקריב האדם לא-להיו. ואתה מצווה באשר אותה אש תוקד תמיד, לא היכן שהיא תהרוס ותחרים את עולמך, אלא דוקא על המזבח המשול לשולחן עליו אתה מקריב משלך, ליצור תודעה של כאילו הקרבת עצמך, אך לה'. "אש תמיד תוקד על המזבח, לא תכבה" = 1885. ואותה הקרבה תתבטא באשר תדבק בדרך ה' להידמות אל אדון כל, בבחינת [דב' ב,כז] "אעברה בארצך, בדרך בדרך אלך, לא אסור ימין ושמאול". כי קדושת האדם היא למעלה מכל קדושה אחרת, עד כדי שיאמר ה' (מ"א ח,טז) "לא בחרתי בעיר מכל שבטי ישראל", לא המקום הוא הנבחר אלא האדם המסגל את עצמו להיבחר, ובאמצעות קדושת האדם, תתגלה קדושת המקום וקדושת הזמן.

אז ברור שעל המזבח, "אש תמיד" = 755 הוא אש (ברא' כז,כז) "אשר ברכו י-הוה", אשר מחבר אותך השומר עליו אל כל קודמיו, אשר את מעשיהם אתה מחדש ומחיה במעשיך, כאמרך בשביעות רצון (ברא' מג,כח) "שלום לעבדך לאבינו, עודנו חי". כי על עוד האש חיה, יש צינור פתוח דרכו (ויק' יז,ד) "להקריב קרבן לי-הוה" כדי לכפר ולהמשיך רחמים; ומכל מקום ותודעה בהם תהיה, תעלה על הנתיב אשר הוא פותח לפעמיך, ודרכו, (מש' כו,כז) "אליו תשוב".

כי סוד האש, אשר "תוקד על המזבח, לא תכבה" = 1130, (יהו' ד,כד) "למען דעת כל עמי הארץ" (ירמ' כב,ט) "את ברית י-הוה א-להיהם" אשר נכרת (יח' מז,כב) "לכם ולהגרים הגרים בתוככם". (יש' נו,ז) "והביאותים אל הר קדשי"; (זכ' ט,יג) "ועוררתי בניך, ציון" (דה"א טז,ו) "לפני ארון ברית הא-להים", לקים את יעודם אשר נחרתה תורה בלבם להשפיע ממנה לעולם באהבה; ובא גואל, ואין יותר רוע מצרים כי אם רק שלום ישראל.


**************************

הקבוצה שלנו בפייסבוק: https://www.facebook.com/groups/toratmashiach/

הבלוג שלנו: http://titularesdetorah.blogspot.com/

אם ברצונך לקבל את ההתבוננות היומית באמצעות הקבוצה המיועדת בווטסאפ, בקש למספר 0523066459 את הצרפותך לקבוצת "מדרש אשאביאל"

אנו עושים גם ניקוי בעופרת יצוקה, לביטול כח עין הרע וכישופים. המידע, וההזדמנות להזמין לעצמך עבודה נאמנה שלרוב הסיכוים תשנה את חייך מיד: https://www.facebook.com/ainharavekishuf/app_208195102528120 

ואם נכון בעיניך לעזור לנו לקיים את השליחות אשר לקחנו באהבה על עצמנו, ברוכה הבאה תמיכתך באמצעות פייפל. אם באפשרותך, יתן לנו הרבה נחת שתעשה מנוי זעיר לפרנסת השעות הרבות אשר אנחנו מקדישים כל יום בשמחה להתבוננות זו.

תרומה חד-פעמית: http://goo.gl/lRDiAw

המנוי: http://goo.gl/Snh7JU

***************************


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה