chiddush logo

הרב מאיר יהודה גץ זצ"ל

נכתב על ידי DoarHamikdash, 26/9/2016

 לאורם נלך

הרב מאיר יהודה גץ זצ"ל
ט"ו באב ה'תרפ"ד– כ"ג באלול ה'תשנ"ה

הרב מאיר יהודה גץ נולד בתוניס ט"ו אב התרפ"ד (1924) למד בישיבה אצל הרב מצליח מאזוז הוסמך לרבנות ושימש כרב בצפון מערב תוניסיה. כמו כן למד משפטים על מנת להיות מוכר בשלטונות. חיבת ארץ הקודש פיעמה בתוכו ולכן היה פעיל בתנועה הציונית שתוניס ואף השפיע על הקהילה לעלות לארץ ישראל, וכך עשה מעשה ועלה לארץ ישראל בשנת התש"ט (1949).

בארץ ישראל שימש הרב גץ כרב היישוב "כרם בן זמרה" בגליל העליון, וכן היה מנהל בית הספר "בניהו", שימש כמפקד וכקצין בצה"ל. בעקבות נפילת בנו, אבנר, בקרב במלחמת ששת הימים, עלה הרב גץ לירושלים ומונה לימים לרב הכותל המערבי ויתר המקומות הקדושים, ויותר מאוחר אף לרבה של כל המקומות הקדושים בארץ ישראל. הרב פעל לשיקום מבנה "ישיבת המקובלים בית אל" הוא היה ראש הישיבה שם ואף זכה להשתתף בחנוכת הישיבה ימים מספר לפני מותו.

דרכו של הרב גץ היה בקירוב כל עם ישראל ולכן היה אהוד על כל העם. בד בבד נהג הרב בדרך המקובלים, זכה ללמוד קבלה ממורו הרב מרדכי שרעבי והרב עובדיה הדאיה. היה נוהג לקום בחצות הלילה כדי לומר תיקון חצות, ולמד עד עלות השחר.

רצון עז היה לרב גץ למצוא את כלי המקדש הנמצאים בהר הבית, לאחר לימוד של מסכתות המקדש וחישובים שונים התעורר הרצון לפרוץ שער לכיוון מזרח אשר יוביל למקום ארון הברית וכן שאר כלי המקדש, אך הדבר התגלה לרבים ונוצר לחץ פוליטי לחסום בבטון את הפתח לכיוון המנהרה, כך שהיום המקום סגור בבטון חזק, ליד בית הכנסת שהקים הרב גץ מול המקום המשוער של קודש הקדשים. נפטר בכ"ג אלול תשנ"ה, תנצב"ה.  

המכון לכהנים - "נזר הקודש"
שעל יד מכון המקדש

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע