chiddush logo

הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל

נכתב על ידי DoarHamikdash, 16/10/2016

 לאורם נלך

הרב אברהם אלקנה כהנא שפירא זצ"ל

 י"ד באייר ה'תרע"א – ט"ו בתשרי ה'תשס"ח

  

הרב אברהם (רב אברום) נולד בירושלים בשנת תרע"א (1911) לרב שלמה זלמן כהנא, שהיה ירושלמי, הרב גדל בתורה בישיבות המפורסמות כשהוא עולה במעלות התורה: בתלמוד תורה ישיבת עץ חיים, בחורבה, תפארת צבי ובישיבת חברון. הרב צבי יהודה שידך לו את פנינה שהיתה אחותו של הרב שלום נתן רענן, חתן הרב קוק (וגיסו של הרב צבי יהודה). ומשנת תש"ה לימד הרב בישיבת מרכז הרב משך ששים שנה. בתקופה זו הספיק הרב להימנות כחבר בבית הדין הרבני בירושלים, להיות אב בית דין, וכן כיהן בבין הדין הרבני הגדול וכחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל.

בשנת תשמ"ג (1983) בהיותו כבן 72 נבחר הרב להיות הרב הראשי לישראל לצידו של הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל לתקופה של עשר שנים. את תפקיד ניהול הישיבה במרכז הרב, העביר אליו הרב צבי יהודה עוד קודם מותו, ולאחר פטירת הרב צבי יהודה, מונה הרב אברהם לראש ישיבת מרכז הרב, יחד עם הרב שאול ישראלי.

הרב נהג על פי ההלכה והיה עומד על משמר המסורת והמנהגים שהיו נהוגים בירושלים, הוא ראה בהקמת המדינה כ'אתחלתה דגאולה' ולחם מלחמתה של ארץ ישראל בפסקיו שלא לפנות יישובים ואף לסרב פקודה בעת הצורך. הרב אמר שיש לכסוף לבית המקדש ולקרבנות אך לא תמך בעליית יהודים להר הבית, כשם שזקניו לא עלו להר הבית, עם זאת, בשיחה עם הרב אליעזר מלמד שליט"א, בנושא זה אמר פעם: "שאי אפשר לאסור את המותר", אך גם אינו רוצה להתיר.

הרב נפטר ביום טוב ראשון של סוכות, ט"ו תשרי תשס"ח (2007) בהיותו בן 96 ונקבר בהר הזיתים סמוך לקברו של הרב קוק והרב צבי יהודה ת.נ.צ.ב.ה.               

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע