chiddush logo

עולם גולם... ולמה?

נכתב על ידי breslevmeir, 23/11/2017

פרשת וַיֵּצֵא 

ידוע אצל כולנו המאבק הנצחי בין הרצונות של הגוף בחי' הנפש הבהמית (בחי' עשו - הוא איש עולם הזה. פירוש המילה עשו - עשיה, מעשה הוא איש שעיר, גס ומחוספס. חם מזג אדמוני).

לבין הנשמה בחי' הנפש האלוהית (בחי' יעקב - הוא הצדיק הרצונות הטובים והחלקים הרוחניים והקדושים שבוערים אצל האדם להאמין ולעבוד את השם יתברך), הם המלחמה התמידית בין יצר הטוב ליצר הרע.

יעקב נולד לאחר לידת עשו, כאשר ידו אוחזת בעקב עשו, כי הוא פרוש מהעולם הזה והוא צריך איזה אחיזה ומלחמה עם הקליפה הגשמית כי זאת המלחמה היא הסיבה שעבורה ירד לעולם הזה.

אחרי ההקדמה הקבלית הזאת למעשה אצל כל אחד מאיתנו, כל אדם, בכל עת, בוחר למי משניהם יעניק את הבכורה האם ליצר הרע עשו או ליעקב איש תם יושב אוהלים ולא יושב באוהל משעמום מסתכל בטמבלויזה או קורא  עיתונים אלא איש בית צדיק קדוש עובד השם בלימוד התורה והודיה שבחים ותפילה בתמימות ועדינות כראוי לנפש של היהודי...

אבל זה יכול להתקיים רק אצל מי שבוחר לצאת מהאיש שעיר שבו איש ציד איש שדה, אדם גס רחובי, בלי עדינות ודרך ארץ ומידות טובות, אדם שנלחם עם הקיום בעולם הגשמי אוכל פלאפל דוכן בלי נטילת ידים בלי ברכת המזון וכיוצא.., מי שצליח הוא זה שמשתוקק אפילו שקשה ולא תמיד מצליח להתעלות על הרע שלו והכעס, מי שמתפלל תמיד ומשתוקק להתחבר לרצון הנשמה, המבקשת לתת ולהשפיע טוב לזולת, ולהתנגד לרצונות הגוף, תחושת החוסר המבקשת סיפוק מיידי לעצמו,
המתבטא בפחדים וכעסים, רגשות אשם ו'קורבנות' למיניהם.

אדם כזה ראוי לבכורה ולברכות כמו יעקב אבינו כמו שאמר יצחק גם ברוך יהי'! אדם כזה דלתות ההצלחה יפתחו לקראתו, האור בחייו יגדל ויהפוך לאור זך ומצוחצח.

ולפעמים אם תקועים צריך פדיון לנפש והרבה תפילות אז כנסו ותתחילו עם תפילה לפדיון נפש וטוב ולומר בשמך שבוע ויותר את סדר התיקונים והתפילות על פי הקבלה, כפי שמסודר בסידור שערי ציון, להצלחה וסייעתא דשמייא.

בהצלחה חסידי ברסלב

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע