chiddush logo

כלי העבודה שיעשו לכם את תקופת החגים קלה יותר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 18/10/2018

בתקופה החגים או בסמוך אליה, נהוג למרק את הבית, לבצע תיקונים שונים, לפעמים גם להשקיע בשיפוץ של ממש. מי שרוכש כמה כלי עבודה טובים ואיכותיים ומי שמבצע את התיקונים, את התחזוקה ואת ההתקנות השונות בעצמו מרוויח פעמיים. קודם כל, בצורה כזאת אפשר לחסוך כסף רב. בנוסף לכך, נהנים גם מן הסיפוק שבמלאכת כפיים ותהליך של יצירה. יש כלי עבודה חשובים ומועילים, שבזכותם, תקופת החגים שלכם תהיה קלה יותר ופורייה יותר.

מגוון משימות בכלי אחד

יש כלי עבודה שנועדו לביצוע מלאכה או משימה מסוג אחד בלבד. לעומת זאת, יש כלים אחרים השייכים למשפחה שניתן לכנותה בשם "משפחת הכלים הרב שימושיים". בראש הרשימה של הכלים הללו ניתן למצוא את הכלי שנקרא מולטיטול (כלומר – כלי מרובה שימושים). מולטיטול מקיטה, שמיוצר באחת מהחברות המובילות בעולם לכלי עבודה מסוגל לסייע בהרבה מאוד משימות ובהרבה מאוד מצבים.

כדי להבין אילו מין משימות, פעולות ומלאכות מסוגל לבצע הכלי הרב שימושי הזה מולטיטול מקיטה, קחו נשימה עמוקה ונתחיל: אם למשל יש בבית חדר ובו חיפוי מעץ, המולטיטול יכול לבצע חיתוך מדויק של העץ כדי שאפשר יהיה למשל להוסיף מפסק. אפשר לבצע חיתוך עגול להתקנת גוף תאורה או נקודת חשמל. ניתן בעזרת הכלי החשוב הזה לחתוך צינורות לסוגיהם השונים – צינורות מים או ביוב. אפשר לחתוך צינורות מתכת או פלסטיק לצורך ביצוע החלפה או תיקון. ניתן לבצע חיתוך של חלקי עץ, למשל בדלתות או משקופים, כדי לחדש, לשפר או לשפץ. גם שיוף הכלי הזה מסוגל לבצע, לרבות ליטוש ושיוף של עץ או לצורך הסרה של כתמים או חלודה. אם ישנו אריח סדוק שצריך להחליף, ניתן בעזרת הפעלה נכונה לחתוך גם קרמיקה או אריחים אחרים מבלי לשבור אריחים סמוכים. אם רוצים להחליף טפט ישן או לינולאום, מולטיטול מקיטה מסייע בכך ואף יכול לסלק לאחר העבודה את שאריות הדבק הישן. אפילו ביצוע של חציבה בקירות הכלי הזה מסוגל לבצע, כאשר רוצים להתקין צנרת למיזוג, למשל, או כדי להחליף צנרת ישנה וקרועה.

מקדחות ופטישונים לחציבות וקידוחים

יש דגש חשוב לגבי מולטיטול. הוא אמנם מאוד יעיל למגוון משימות אבל הוא מעולה במיוחד למשימות מזדמנות, יחסית קצרות ולא ממש מורכבות. אז אמנם הוא יכול לבצע חציבה בקיר, אבל מלאכה בקיר עבה תהיה עבורו מאוד קשה ותצריך יותר מאמץ. לכן, אם צריכים כלי לביצוע פעולה מסוג זה ביתר קלות ולעבודות ממושכות, יש פתרון. יש מקדחות או פטישונים שמצוידים ביותר כוח ועם מגוון "ראשים", כלומר מקדחים. יש מקדח מיוחד שיודע לחורר עץ. יש מקדחים לבלוקים ויש מקדחים לברזל. מקדחים חזקים במיוחד יכולים לבצע חציבות מושלמות גם בקירות בטון עבים.

מברגות, פלאיירים ומסורים

על מנת להשלים את ארגז הכלים שלכם וכלי להפוך את תקופת החגים לעוד יותר קלה, כדאי להצטייד גם במברגות, פלאיירים ומסורים. מברגה תועיל מאוד אם רוצים להרכיב רהיט להרכבה עצמית, אם רוצים לחבר כיסא, שולחן, מדף וכן הלאה. מברגה יכולה לעזור לכם גם להחליף ידית פגומה של דלת או צילינדר שהתקלקל. בעזר פלאיירים אפשר להסיר צינור כדי לפתוח סתימה בביוב ואפשר גם להחליף ברז מים. יש פלאיירים שמתאימים גם לביצוע עבודות חשמל, אך עבודות כאלה מצריכות הרבה ידע וזהירות ואין לגשת לעניין בקלות ראש. כלי חיתוך ומסורים יכולים גם הם להועיל, אם רוצים להתקין קיר גבס, למשל, אם רוצים לטפח את הגינה, לחתוך לוחות עץ וכדומה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע