chiddush logo

חמש, חמישי, חמישה - המשיח

נכתב על ידי טל סייג, 15/11/2018

משיח עניינו חמש חמישי, כי מחניהם הכללי ביותר של התריין משיחין הוא המחנה החמישי בהיכל הפנימי התוכי בטופס הא' של היכלות מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא והוא חמש, חמישי משיח ויש שני משיחים בן יוסף ובן דוד וסך הכול שני חמישיות עולה העניין של עשר כי כול עניינם של כול ענייני תריין משיחים הוא להכשיר את העולם הזה העכור משחא דחיוויאה עלמא דשיקרא להיות בסוף כלי מזוכך ומעודן אך גשמי וחומרי וממשי לעניין גן עדן ועולם הבא ותחיית מתים השלמה ולכן בסוד העשר כול ימי המשיח הם עשר – שער לתכלית הסופית, - שער ואמצעי ולא מטרה סופית לכשלעצמה.


ומשיח אינו יותר בימים שכאלו על שם שנמשח בשמן המשחה ולכן אינו עניין שמונה – שמן, ואינו בא להביא איזו שהיא תשועה מיוחדת ולכן הוא עניינו גם לא עניין תשע – תשועה, אלה עניין עשר – שער.

 

ומעניין עשר בלבד מתחילה באמת ביאת ימי המשיח בהתחלה ענייני המשיח הכלליים ביותר כפסק הגמרא בסנהדרין שאין בין העולם הזה לימי המשיח אלה שעבוד מלכויות/גלויות, ובהתחלה ממש רק השעבוד הגשמי הטכני ביותר.

 

ועניין המשיח הוא שער כולל ומסכם לכול עניין כול חמשת הרואי פנים הפנימיים של השם יתברך בהיכלות התוכיים  שהם אברהם יצחק יעקוב דוד ומשיח. 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה