chiddush logo

מהו תהליך הגיור במדינת ישראל - מדריך מקוצר

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 25/3/2019

 גיור הוא הליך בו ממירים את הדת הנוכחית לדת יהודית, בעוד שעל פי ההלכה - כל אדם שנולד לאם יהודייה נחשב יהודי.

כיום ישנם לא מעט אנשים שרוצים להתגייר מתוך רצון להשתייך לקהילות יהודיות בכל רחבי העולם וגם בשל הצורך הפנימי החזק להפוך ליהודי.

גיור בישראל הוא תהליך שלאחר סיומו נחשב בלתי הפיך. לכן חשוב לחשוב טוב האם התהליך מתאים לכם ורק לאחר החלטה נכונה ושלמה - לפנות אל תהליך הגיור.

מי יכול לעבור גיור?

על פי חוקיה של מדינת ישראל, אנשים שיכולים לעבור את התהליך הם מי שאביו יהודי אך אמו אינה יהודייה. עוד יכולים להתגייר עולים שעלו לארץ על פי חוק השבות ואינם נחשבים יהודים.

גם מי שנאלץ להמיר את דתו באתיופיה או בכל ארץ מוצא יכול לעבור תהליך גיור, בעוד שבני זוג של יהודים שרוצים להינשא כדת וכדין יוכלו לעבור תהליך גיור.

הורים לילדים שנולדו בחול יוכלו לעבור את התהליך וכל מי שאינו יהודי והחליט כי הוא רוצה להיות חלק מהדת היהודית.

תהליך הגיור

תהליכי גיור בישראל יתחילו תמיד ברישום באחד מבתי הדין הרבניים העוסקים בגיור, בעוד שיש להירשם לתהליך תוך הגשת מסמכים, כגון:

ü      4 תמונות פספורט.

ü      תעודת זהות או דרכון.

ü      רישום ממפקד האוכלוסין.

ü      קורות חיים.

ü      הסבר על הרצון להתגייר.

הסבר אודות מסמכים עבור גיור

מלבד טופס הבקשה שתמלאו באתר של בית הדין, חשוב כי תצרפו למסמכים כל מסמך אחר שעלול להיות קשור לתהליכי הגיור. בזמן הגשת הבקשה, תצטרכו לשלם אגרת רישום באתר. לאחר שליחת הבקשה, יקבע לכם תאריך לראיון עם נציגי בית הדין ולאחר מכן הפנייה למועמדים לגיור.

ומה קורה לאחר הגשת המסמכים וביצוע הראיונות?

לאחר שתתחילו בתהליך, תצטרכו לעבור קורס הכנה לגיור. קורס זה מסייע להקנות את ערכי היהדות ולהבין האם ההחלטה להתגייר מתאימה לאדם שהגיש את הבקשה.

בקורס ילמדו המועמדים מגוון תכנים הנוגעים לאורח החיים יהודי, טקסים ומנהגים, כמו גם לימוד שאר תכנים מעשירים. חשוב לדעת כי משפחות העוברות תהליך גיור, ידרשו לרשום את ילדיהן לבתי ספר דתיים.

 

 

קבלת אישור גיור

בשלב האחרון בעת גיור בישראל תצטרכו לגשת אל בית הדין הרבני שדן בבקשה שלכם. בבית הדין יבדקו כל התהליכים שביצעתם ובמידה ותקבלו אישור - תוכלו להפוך ליהודים כדת וכדין. בהצלחה!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע