chiddush logo

הצדיק הירושלמי רבי שמעון קלפוס הגיע אחרי פטירתו לרבי מרדכי אהרון שיינברג ומספר מה קורה בבית דין של מעלה

נכתב על ידי יונתן שטנצל, 23/8/2019

 

ר' שמעון קלפוס זצ"ל סגר עיסקה עם ר' מרדכי אהרון שיינברגר 

תבוא לספר לי, מה קורה בבית דין של מעלה? 


ר' שמעון קלפוס, חלה במחלה המסוכנת  "מחלת הטיפוס" זיהום חמור במערכת העיכול,  והוא אושפז באזור חג הפסח לפני שנת תש"ח בבית החולים הדסה הר הצופים. הרופאים הזהירו אותו, לא תוכל לאכול כזית מצה ולשתות 4 כוסות. 

ר' שמעון קלפוס החליט להשיג מצות ויין,  יצא עם הפיג'מה, עבר את הגדר תיל, והתחיל ללכת דרך שכונת שייח ג'ראח המסוכנת,   הערבים ברחו כי חשבו שזה מת שיצא מהקבר, וכולם ברחו מפניו. כך מספר ר' מרדכי פריד אחיינו הרב קלפוס בראיון לקו  "אמר אביי" (077-224-7333) בהתרגשות: "ר' שמעון קלפוס שהתגורר בבתי הונגרין, צעד לכיוון שטיבלך בית ישראל, וביקש מהסובבים מצות ויין, אנשים שהיו שם לא ידעו מה עושים, והלכו לשאול את המהרי"צ דושינסקי והוא פסק שאם לא יתנו לו זה עוד יותר פיקוח נפש.

ישנם גירסאות  ר' מרדכי אהרון שיינברגר נתן לו את המצות והיין וסיכם בתקיעת כף  שלאחר פטירתו יבוא לספר לו מה קורה בעולם העליון. יש גירסה שר' משה וובר מסר את היין והמצות. 


ואכן לאחר פטירתו, הגיע לר' מרדכי אהרון ואמר לו: הבטחתי שאגיע. אז ראשית: מה שהגמרא אומרת בפסחים בדף  נ. "עליונים למטה ותחתונים למעלה" זה כפשוטו.

"ומשפטיך... תהום רבה" הדין מאוד מאוד מדוקדק כחוט השערה, אבל מה שהחליק אותי בדין, והצלחתי לצאת זכאי בדין, זה לא בזכות התורה, ולא בזכות העבודה,  אלא דווקא זה החסד שעשיתי בעולם וגמילות חסדים שעשיתי בזמן המלחמה שהיה מחלק חלות ויין לשבת, והיה אוסף צדקות לחלק לאנשים עניים, 

כמו כן ביקש הרב קלפוס, מהרב שיינברגר, שילך לאחיו, ויסדר שאשתו תבצע את מצוות החליצה מאחר והוא נפטר ללא ילדים, כי אין לי מנוחה בעולם העליון עד שזה יסודר.    

  ר' הרשל גוטפרב מספר ששמע את הסיפור  מאביו ר יצחק דוד, וגם שמע מהגאון ר' חיים ברים, שהם גם היו חברותא הרב שיינברגר והרב קלפוס.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע