chiddush logo

דרכים להוציא את המיטב מהזמן הפנוי בתקופת הבידוד

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 16/4/2020

תקופת הבידוד יכולה להיהפך לעת של חשבון נפש. זמן המתאים להתכנסות פנימה, להרהורים, להגות, לתפילות ולבקשות. זמן להתעמקות בארון הספרים היהודי העשיר והעמוק מיני ים. בנוסף לכך, זו עשויה להיות העת להפיק מכך תועלת נוספת. אספנו עבורכם כמה וכמה דרכים להוציא את המיטב מהזמן שהתפנה בתקופת הבידוד שנכפתה עלינו בשל נגיף הקורונה. החל ברכישת מקצוע ופרנסה חדשה וכלה בהקניית הלכות מוסר ואגדות לילדים.

קורס דרופשיפינג, להתפרנס ממכירות בלי להזדקק לחנות

מכירות אונליין מהוות חידוש משמעותי בענייני פרנסה, שהביאה רשת האינטרנט לעולם. אם נדמה שברשת רק חנויות או עסקים וותיקים מציעים לכולנו מוצרים שונים, זה לא מדויק וכדאי לחדד את האמת. ברשת, בעזרת הכלים הנכונים, כל אחד יכול להפוך לסוחר או משווק בצורה חוקית ורווחית. קורס דרופשיפינג אונליין מגלה למעוניינים כיצד ניתן למצוא ולקנות מוצרים, אחרי שמקבלים הזמנה אונליין. כלומר, משלמים על המוצר שמוכרים רק לאחר שכבר יש קונה בטוח, שמעוניין במוצר, במחיר רווחי עד מאוד.

ללמוד מלאכת יד, שיש עימה ברכה

רבים מן החכמים של ימים עברו גילו בקיאות בתורה ובהלכה לצד ידע עצום בתבונת הכפיים. בתקופת הבידוד ניתן להיעזר בקורסים מקוונים משלל סוגים, על מנת ללמוד מלאכת יד או מלאכת כפיים, שיש עימה ברכה (או לא הפחות, תועלת מרובה). לדוגמא, ניתן ללמוד צורפות ועיצוב תכשיטים. את התכשיטים המוגמרים ניתן למכור ברשת, ללקוחות בארץ או בחו"ל. סוג אחר של משלוח יד המבוסס על תבונת כפיים – תיקון מכשירי חשמל, טלפונים סלולריים וכיוצא בזה. בעלי כישרון לאיור, צילום או עיצוב גרפי, גם אלה מלאכות ראויות לשמן. צלמים, מעצבים גרפיים, מאיירים לספרי ילדים, אלה בעלי מלאכה שמתפרנסים ורואים ברכה בעמלם. קורסים ברשת יכולים ללמדכם גם עיצובי עץ ונגרות, טיפוח גינה, תפירה וסריגה וכדומה.  

למדו את הילדים הלכות מוסר ואגדות

הורים לילדים ייטיבו לעשות אם יחפשו וימצאו את הלכות המוסר או האגדות הראויות לעיון ולשינון. יש בנמצא אין ספור משלים, אגדות וסיפורים בעלי מוסר השכל אשר זמינים לכל דורש. ניתן לקבוע עיתים לשיחה משפחתית לסיפורים ומשלים מן המקורות, מן האגדה ודברי חוכמה של מיטב הרבנים, הסופרים, אנשי החינוך והאדמו"רים בענייני היום, בנושאים אקטואליים, מוסריים ואחרים.

למדו כתיבה יוצרת ותוכלו לכתוב סיפורים או ביוגרפיה

תמיד רציתם לכתוב סיפורים ולא ידעתם היכן להתחיל? את או אתה יכולים להצטרף לשיעורי כתיבה יוצרת, גם בבידוד ובלי לצאת מהבית. במהלך הקורסים הללו מתרגלים ומתנסים בכתיבה של סיפורים. בהמשך, ניתן לכתוב ולפרסם סיפורי ילדים ברשת, ניתן להוציא לאור ספר ביוגרפיה אישי או משפחתי.

למדו בישול או אפיה וגלו טעמים חדשים

טכניקות בישול חדשות, סודות השימוש בתבלינים אקזוטיים, טכניקות של צליית בשרים, אפיית עוגות או קינוחים מקושטים – את כל זאת אפשר ללמוד ובקלות. סרטוני הדרכה או קורסים מלאים יכולים להפוך גם את מי שלא בישל מעודו לבשלן לא רע בכלל. המעוניינים יכולים לאחר מכן אף להפוך את התחביב למקצוע.

ללמוד שפה חדשה, לחשוף עוד טפח מן הבריאה

מאות לשונות וניבים נמצאים בשימוש ברחבי העולם. השליטה בלשון חדשה יכולה להפוך לחוויה מיוחדת במינה. שליטה בשפות זרות, אנגלית, סינית, ספרדית (וכן לדינו או יידיש), יכולה לאפשר לכל אחד לטעום עוד פלח מן הבריאה. להכיר תרבות שונה, לקרוא סיפורים ממקומות רחוקים. למחפשי הזדמנויות עסקיות, ידע בשפה חדשה יכול לפתוח פתח להתקדמות מקצועית ויכולת עשיית עסקים עם שווקים מעבר לים. ללמדנים שבינינו – ידע בשפה חדשה, שרוכשים בתקופת הבידוד, יכול לאפשר גישה לחומרי קריאה, ספרים ועיונים שאינם זמינים בשפה העברית.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע