chiddush logo

תיקונים שחשוב לא להזניח בבית כשנמצאים בבידוד

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 16/4/2020

 בזמן הבידוד מאוד פשוט לצנוח לשגרה של שיעממום וחוסר מעש. נציע לכם תרופה מצוינת – תעסוקה מועילה שכל אחד יכול לבצע בעצמו. אז אם השגרה המוכרת מתמוססת בגלל נגיף הקורונה ונדמה שהרבה דברים מאבדים משמעות השקיעו בבית שלכם. עם קצת רצון, תוכלו לנצל את הזמן ולבצע תיקונים שונים שישפרו את איכות החיים ואת סביבת המגורים. כך תזהו כל מיני דברים שהוזנחו בימי השגרה. דווקא עכשיו, אנו ממליצים להפשיל שרוולים ולתקן. את השינוי תרגישו מיד, גם בבית וגם במצב הרוח שישתפר פלאים.

עובש בקיר ולמה כדאי לטפל בו

סיבות רבות מביאות להתפשטות של עובש בקירות הבית. בין השאר, התפשטות של עובש בקיר יכולה להתרחש בביתכם בגלל תופעה שנקראת עיבוי. היא מתרחשת בעיקר בקירות לא מבודדים, שצוברים לחות. כנגד זאת, חשוב בשגרה לאוורר היטב את הבית. כמו כן, עובש בקיר עלול להיגרם בגלל נזילות. הכתמים על הקיר לא נראים אסתטיים אך הם גם מזיקים לבריאות. מרגישים את הריח המעופש והלח ואם קיימת אלרגיה, עשויים לסבול מאוד מקשיי נשימה. מזיק במיוחד לילדים ולקשישים. בתקופת הבידוד נצלו את הזמן והיפטרו מהעובש בדרך הבאה.

קודם כל, וודאו שהקיר יבש לגמרי. וודאו שאין נזילות או סדקים בצנרת (בהמשך נסביר איך כל אחד יכול לעשות את זה בקלות). לאחר מכן, פורסים על הרצפה ניילון, ביריעות גדולות. עטפו גם את הפנלים. לאחר מכן, מורחים על האזורים הנגועים בתמיסות או נוזלים שקוטלים פטריות ומונעים מהן לצמוח מחדש. אם לא מבצעים זאת, העובש יצמח גם על הצבע החדש. לאחר שהנוזל התייבש, צובעים מעל הכתמים בצבע המועדף עליכם. מעתה, הקפידו לאוורר היטב את הבית וודאו שהקירות אינם נרטבים.

ברזים מטפטפים ואיך אפשר לאתר לבד נזילות

בהרבה מאוד בתים קיימות נזילות מהברזים השונים ואפילו מהניאגרות שבשירותים. אם טפטוף טיפות המים מטריד אתכם וכמובן גם כנגד בזבוז מים לחינם, זה הזמן לתקן. גומיות ישנות שהתקשו כבר מפסיקות לאטום כמו שצריך ולא מסובך במיוחד להחליף אותן. רק צריך לוודא שמשתמשים בגומיות או אטמים בגודל הנכון. אם אתם לא בטוחים האם יש נזילות בבית, בודקים באופן הבא. סוגרים את כל הברזים ומסתכלים על שעון המים. אם הוא ממשיך להסתובב, הרי שיש נזילה. אפשר גם לבדוק האם חשבון המים גדל בזמן האחרון. זה מבהיר מתי יש נזקים משמעותיים לצנרת וצריך להזמין אינסטלטור.

תיקונים בקירות שלא מסובך לבצע פלוס צבע

בשגרה, לא תמיד נקפיד להסתכל מקרוב על כל קירות הבית. בתקופת הבידוד, מומלץ לבחון מקרוב את כל הקירות. חפשו סדקים, התנפחות של צבע או טיח, צבע מתקלף. התנפחות של הטיח או הצבע עשויה להצביע על נזילה או על צבע ישן שכבר מתרופף. זה מאוד נפוץ כאשר בוצעו בעבר צביעות בשכבות מרובות, מבלי לקלף את השכבות הישנות.

תיקוני קירות טוב לעשות בדרך הבאה. קודם כל מגרדים בעזרת שפכטל או מולטיטול את שכבת הצבע הישנה. בכל מקום שיש צבע רופף או עם התנפחות, מסירים היטב. את הסדקים או השקעים בקיר יש למלא בעזרת חומר מילוי או חומרי טיח ושפכטל ייעודיים. לאחר מכן, משתמשים בנייר לטש על מנת להחליק את הקיר עם הטיח. כך מסלקים בליטות שיפריעו לצביעה.

לבסוף, משתמשים בחומר מקשר, שעוזר לחבר בין הצבע החדש לבין הטיח והקיר. את הצביעה מומלץ לבצע בשתיים או שלוש שכבות, לאחר המתנה לייבוש בין צביעה לצביעה. בגמר העבודה, נקו היטב את המברשות והרולרים, כדי שלא יתקשו (לקראת שימוש חוזר בעתיד).

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע