chiddush logo

מדריך להקמת סטארט אפ

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 16/6/2020

בעת האחרונה נרשמה ירידה קלה במספר הסטארט אפים החדשים בארץ. אולם מדובר בשינוי קל בלבד ולא בהיפוך מגמה. עדיין, הקמת סטארט אפ מהווה חלום נפוץ. וכל האקזיטים של השנה האחרונה מלמדים שבישראל יודעים לנפק עוד ועוד הצלחות. בסיועם של יזמים שכבר עברו את המסלול, לרוב עם יותר מאשר סטארט אפ אחד, חיברנו את המדריך הזריז, להקמת הסטארט אפ שלכם.

זיהוי רעיון על סמך צורך

יזם מוכר סיפר לאחרונה כיצד בתחילת דרכו הוא נכשל פשוט מכיוון שהשקיע בפיתוח של רעיון שנשמע טוב על הנייר, אך בסופו של דבר לא היה בו כל צורך. איש לא היה מוכן לרכוש את המוצר הטכנולוגי שפיתח ביחד עם שותפיו. נסו לחפש את הרעיון שמעניין אתכם, אך שיכול להתאים לאחרים, כצרכנים. משהו מקורי, שלא קיים, אשר מתאים לענות על צורך של עסק או ציבור מסוים, רחב, של אנשים.

עריכת תוכנית עסקית בסיסית

בשלב מוקדם, תצטרכו להכין תוכנית עסקית בעל פירוט ועומק. תוכלו לשלב זאת עם יצירת חזון עסקי שמספק את הדלק שמניע אתכם ואת השותפים או צוותי הפיתוח קדימה. התוכנית העסקית תהיה בסיסית בתחילה אך תגדיר תחנות בחיי המיזם. היא תזהה סכומי כסף הנדרשים לפיתוח אב הטיפוס. לרוב בשלב זה כדאי כבר בדקתם מה עושים מתחרים, האם יש עסקים שכבר מפתחים דבר מה דומה. התוכנית העסקית גם תנסח מיהו קהל היעד שלכם, מהו נתח השוק ומה הפוטנציאל המסחרי.

הסכם מייסדים והגדרת תחומי אחריות

בהנחה והסטארט אפ שלכם איננו חברה של איש אחד, זהו הרגע להכין הסכם מייסדים. זהו שלב המלווה בעורך דין או יועץ משפטי. מוגדרים תחומי אחריות וכן תגמולים המגיעים לכל שותף. נהוג להגדיר חובת סודיות וכן מתן זכויות, פטנטים וכיוצא בזה, לבעלי העניין.

גיוס משקיעים או מימון

מקורות המימון לסטארט אפים בארץ נעים בין בני משפחה וחברים, עמיתים, אנג'לים, חממות טכנולוגיות, בנקים וקרנות הון סיכון. מימון בצורה של הנפקת ניירות ערך, אופציות, אגרות חוב או מניות נהוג בסטארט אפים שכבר עברו כמה שלבים קודמים של גיוסי הון צנועים יותר. ככל שהרעיון מפותח או בשל יותר, כך ניתן לעניין בעלי עניין יותר משמעותיים, משקיעים יותר מנוסים ומבוססים. אם עדיין לא קיימת תוכנית עסקית מגובשת, זהו השלב ללטש אותה ולנסחה בפירוט. אף משקיע רציני או בנק לא ישקיע במיזם חסר תוכנית מפורטת וללא יעדים, בדיקת נאותות והיגיון טכנולוגי.

יצירת אב טיפוס ואחר כך שיווק המוני

כעת מגיעים לשלב המתקדם של הקמת סטארט אפ והוא – יצירת אב טיפוס. יתכן כי הרעיון יומחש כעת בצורה של שרטוטים מפורטים, גרסת דמו. במידה ואב הטיפוס משביע רצון, ניתן לגייס עובדים נוספים ואם צריך, גם משקיעים נוספים. כל זאת, לפני שעוברים לייצור או לשיווק בקנה מידה מסחרי ורחב היקף.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע