chiddush logo

חברת מיתוג לעסקים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 16/6/2020

 בקהילות קטנות או מבודדות, ישנם מעט עסקים וכולם מכירים את כולם. הקמתם עסק או חברה? במציאות המודרנית, הקהילות פרוסות על פני מרחבים ואי אפשר לצפות שהציבור ישמע על כל עסק חדש או מרוחק, מבלי השקעה בשיווק. חברות מיתוג נבחרות מצליחות להניע עסקים קדימה, בזכות ידע נרחב אודות התנהגות צרכנים ואודות מיתוג עסקים. אבל איך נכון לבחור חברת מיתוג: שוחחנו עם בעלי עסקים וותיקים וכמה פרסומאים ואלה המסקנות.

חברת מיתוג המתמחה בענף עסקי רצוי

אנשי כלכלה ומנהל יודעים להגדיר את התוצר המשקי ברמה כוללת, באמצעות תוצר מקומי גולמי או תוצר לאומי. אבל בעל העסק הפרטי לרוב איננו מתייחס למשק כולו. בדרך כלל, יזם שמנהל עסק או מי שמקים חברה חדשה, צריך להביט על הסביבה העסקית הקרובה אליו, כלומר על הענף.

בענף עצמו נמצאים השחקנים האחרים, המתחרים, הלקוחות הפוטנציאליים. סביב הענף מתגבשים חוקים ותקנות המסדירים את הפעילות. לכן, זה אך טבעי שכאשר מחפשים חברת מיתוג לעסקים נשים דגש על הענף שבו היא פעילה. הרבה חברות פרסום ומיתוג מתמחות בענפים מסוימים אך יש להן ניסיון מוגבל בענפים אחרים. למשל, עסק בתחום התחבורה, מוסך, יבואן רכב או חברת ליסינג, ייטיבו לעשות עם יבחרו חברה למיתוג המתמחה בענף הרכב. לעומת זאת, מי שרוצה לפתוח חנות מכולת, ירקניה או מאפייה, ייטיב לעשות אם יפנה לחברה המתמחה בפרסום של עסקים בענף המזון.

חברות מיתוג לפי תקציבי פרסום

מעבר לחלוקה הטבעית לפי ענפים, ישנן חברות פרסום בעלות כמה התמחויות שונות (כתלות בגודל החברה). גם כאן, ניתן למצוא את הכלל שיסייע למצוא את חברת המיתוג שתתאים לזן מסוים ומובהק של עסקים. ניתן לפנות לפרסומאים או למפתחי מותגים ולבדוק מהו תקציב הפרסום שעימו הם פועלים ביעילות. חברות פרסום מסוימות מוכנות לעבוד בעיקר עם חברות מסדר הגודל הנכבד ביותר, כלומר הן עוסקות בתקציבים הנמדדים בעשרות או במאות אלפי שקלים. לעומת זאת, ישנן חברות שמנהלות תקציבי פרסום שפויים, גם עבור בעלי עסקים לא גדולים. יזם שיודע מהו מחזור העסקים, ייטיב להגדיר אחוז מסוים מסך המחזור כתקציב לפרסום. השלב הבא יהיה חיפוש חברה שמנהלת תקציבי פרסום בהיקף כזה. חברה שמצליחה להשיג תוצאות יפות במחירים נוחים.

התמחות בפלחי שוק ממוקדים

בחירה בחברת מיתוג מוצלחת עשויה להיות פועל יוצא של פלח השוק שאליו רוצים להגיע. למשל, יזם חרדי, שמעדיף לפנות לקהל היעד הטבעי שלו, יבחר חברת מיתוג המכירה היטב את המגזר החרדי. לעומת זאת, אם היזם מעוניין לפנות לפלחי שוק נוספים, הרי שכדאי לחפש אנשי מיתוג ופרסום אשר מכירים היטב גם פלחי שוק נוספים. מעבר לכך, מוטב לבחור חברה שמלווה את העסק בזמינות מירבית. מנהלי לקוחות זמינים יכולים לסייע בקידום העסק, עם זמן תגובה ראוי ופתרונות יעילים לסביבה מאתגרת ורב גונית.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע