chiddush logo

כיצד יצרו בנות מואב תכנית שיווק להצעה שלא ניתן לסרב לה?

נכתב על ידי Hollander_Amit, 1/7/2020

 

כיצד יצרו בנות מואב תכנית שיווק להצעה שלא ניתן לסרב לה?


בשעה שישראל עוברים לטייל בשוק, זקנה אומרת לו: בחור, אי אתה מבקש כלי פשתן שבאו מבית שאן, והייתה מראה לו. זקנה אומרת לו ביותר, וילדה בפחות.

 

בנות מואב לא הלכו לאוהלי ישראל. באוהלי ישראל הייתה בוודאי הגנה מפני תכנים בלתי הולמים. מה טובו אהליך יעקב. בנות מואב מחכות בשוק לאותם בחורים שלא באו לשוק לשם מסחר, אלא למטרות הנאה ושעשוע.

המפגש בין ישראל לבנות מואב מחוץ למחנה ישראל מאפשר את החשיפה הראשונה של מוצרי היוקרה מתוצרת ישראלית. מוצרים כאלה אינם נפוצים ולכן עקרון המחסור תורם ליצירת עניין במוצרים. התחרות בין שתי הספקיות מעבירה את החלטת הקנייה מבחירה לקנות או לא לקנות לבחירה ממי לקנות. אם אפשר לקנות בזול, למה להיות פרייאר?!

 

מכאן ואילך אומרת לו ילדה: אתה כבן בית שב ברור לעצמך. וצרצור יין עמוני מונח אצלה, ועדיין לא נאסר יין של גויים. וילדה יוצאה מקושטת ומבוסמת ומפתה אותו ואומרת לו: למה אנו אוהבין אתכם, ואתם שונאים אותנו?!

 

חשיפה למוצר ויצירת עניין לא מספיקים להבשיל את הקנייה ללא חיבור רגשי. רק לאחר שהרגשות הוצפו והשכל סיפק הסברים על הזדמנות הפז תבוא ההצעה שבאמת אי אפשר לעמוד בפניה.

 

טול לך כלי זה חנם, הלא כולנו בני איש אחד, בני תרח אבי אברהם, אין אתם רוצים לאכול מזבחותינו ומבישולינו, הרי לך עגלים ותרנגולים שחטו כמצוותכם ואכלו.

 

כשהרצון בשיאו, מטפלת המוכרת בהתנגדות נפוצה שבה היא ממסגרת מחדש את ההרחקה בין העמים כאילו מדובר בענייני כשרות ואז ההצעה היא הצעה שאי אפשר לעמוד בפניה. אין לך חשש, קח את הכלי אפילו בחינם. הנעה לפעולה מדויקת וברורה שלא ניתן לסרב לה.

 

מיד משקהו יין ובוער בו השטן, והיה משתטה אחריה.

 

המוכרת מפתיעה את הלקוח ונותנת לו יותר ממה שהוא ציפה לו. איזו חווית שירות! בשלב זה מתברר שכלי הפשתן היו מוצרי "קו ראשון" בלבד. הלקוח בשל למוצר הפרימיום במועדון מפוקפק של גילוי עריות ואפילו לקרוסייל (מכירת מוצר נוסף) של עבודה זרה. עם כזה תהליך מכירה מבריק, הלקוח דבק גם בערכים ובחזון של מואב, לפחות עד שיבוא פנחס ויפוצץ את הפרשה.

----

ד"ר עמית הולנדר, יועץ עסקי להגדלת הכנסות

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע