chiddush logo

הישרדות – הפרגולה שתעבור איתכם את החורף

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/10/2020

 אם נפל בחלקכם להיות בעלי פרגולות ברי מזל, ובין אם לא, אתם ודאי מבינים את הפוטנציאל הטמון במבנה החיצוני המדהים והשימושי הזה, זה המקום המושלם המתאים למנוחה, אירוח האנשים האהובים עלינו בחודשי הקיץ בהם השמש קופחת.

עם זאת, כשמזג אוויר מתחלף והופך סוער וקודר יותר, חשוב לדעת שחוץ מלסדר את הארון מקיץ לחורף, יש עוד דברים שחייבים לעשות לפני שאפשר לנוח שוב, אני מדבר על להכין את הפרגולה כמובן. אם הפרגולה שלכם בנויה מעץ, אין ספק שאתם מכירים היטב את השפעות הטבע והסביבה על הפרגולה שלכם ואתם כבר מבצעים מתחזקים באופן שוטף כדי להבטיח שמצבה יישאר טוב גם לאחר החורף, אם הפרגולה שלכם עשויה אלומיניום, התחזוקה היא לרוב מועטה או שאין בה צורך כלל מכיוון שפרגולות אלומיניום מקצועיות אינן נדרשות לכך.

אך גם מבלי לדעת את סוג הפרגולה, אני יודע בוודאות מה צריך לעשות כשמזג אוויר סוער פוקד את חצר ביתכם, ויש צעדים מסוימים שבהם נצטרך לנקוט על מנת להבטיח את ביטחונה לעונת הגשמים.

תותח הפרגולות פתרונות הצללה כבר חשבו על זה לפניכם, ואציג בפניכם את דבריהם לגבי הכנת הפרגולה לחורף הקרוב.



צילום:freepik


ההכנה לחורף
המיקום הגיאוגרפי של אזור מגוריכם הוא שקובע את עוצמת החורף, אך אם אתם חווים חודשי חורף קרים וסוערים באופן קבוע, כנראה שתרצו להגן על הפרגולה שלכם בדרכים הבאות:

1. איטום – שפורפרת אחת וסיימנו
אם הדק שלכם בנוי עץ, ניתן להגן עליו בעזרת כמה שכבות של חומר איטום מפני הגשמים. כידוע, עץ מתנפח במים וגורם להיחלשות הסיבים שמרכיבים את לוחות העץ, ועלולים לגרום להידרדרות מואצת של איכות הפרגולה שלכם. ודאו שהעץ נקי מפסולת כמו עלים ואבק שעלולים להצטבר לפני מריחת החומר.

כמו כן, אם בפרגולה שלכם יש חלונות, ודאו שאין רווחים מהם הרוח יכולה לחדור. אם הפרגולה שלכם נמצאת במקום פתוח, אטמו את החלונות והדלתות שנפתחים לכיוונה מהבית.

2. ניקוי
אם הפרגולה שלכם מחוברת לגג הבית, ודאו שהצנרת לניתוב המים והמרזבים שלכם נקיים מלכלוך וחלודה. הצפה בגלל מרזבים סתומים בחורף עלולה לגרום גדול לפרגולה ולבית, או סתם לשטוף אתכם במי גשם מלוכלכים.

הכנת הפרגולה לסערה
אם הינכם גרים במקום בו החורף הוא קצת יותר קשה מהרגיל, תרצו לנקוט בצעדים הבאים:

-          נקו ביסודיות את החצר האחורית מגופים שעלולים להתעופף ולפגוע בכם או במבנה שלכם במקרה של סערה.

-          הכניסו צמחים ועציצים הביתה או למחסן. צמחים רבים אינם מותאמים למזג אוויר סוער וקשה, ולכן חשוב לשמור עליהם מפני הטבע.

-          גזמו ענפים שנמצאים קרוב לפרגולה שלכם, עשו זאת ביסודיות כדי למנוע פגיעת הענפים בפרגולה וגרימת נזק בלי הפיך.

בהצלחה בחורף הבא!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע