chiddush logo

נמלים החוצה: הכל על הדברת נמלים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 26/10/2020

 איזה כיף זה לטייל בטבע ולתצפת על שיירות נמלים שכל תפקידן בעולם הוא להאכיל את מלכת הקן שלהן. אז כל עוד זה בטבע הכל בסדר, אך ברגע שמדובר בשיירת נמלים שמהלכת על הפנלים שלכם בבית, זו כבר יכולה להיות צרה צררה.

במאמר הבא נסביר מתי כדאי לעשות הדברת נמלים, איך מדביר מקצועי יבצע את ההדברה וגם, לכמה זמן אתם תצטרכו להיעלם מהבית? כל התשובות לפניכם.

מתי כדאי לעשות הדברת נמלים?

בניגוד להדברת פשפשים בבית לדוגמא, כל עוד מדובר בנמלים, אנחנו לא יכולים להצביע על עונה ספציפית שבה הנמלים מגיעות לבית שלנו. בשורה התחתונה, כל עוד תספקו להם אוכל מתוק ותנאים טובים כמו קור ולחות, הן פשוט יצוצו.

בקיץ החם הם ימצאו בבית שלנו את המקום הקריר ואת התנאים הנוחים לשהות בהם. בחורף, העונה בה הן נוהגות לחפש אחר מזון, הן ינסו למצוא אותו בבית שלכם. אחרי הכל, גם הנמלים לא יתנגדו לשאריות עוגה מתוקה או סירופ של מיץ שנשפך על הרצפה ושכחתם לנקות.

בשורה התחתונה חשוב לציין – גם אם תבצעו הדברה נגד נמלים, סביר להניח שלא תצליחו להיפטר מהן לתמיד ושהן יחזרו בקיץ הקרוב למקום הקריר בו אתם גרים. אז כמובן שההמלצה שלנו היא להזמין מדביר למיגור התופעה, אך בין השאר מומלץ לבצע הדברה מונעת גם במידה והנמלים לא מופיעות פיזית.

איך מדביר מקצועי יבצע את ההדברה?

אז במידה ויש כמות גדולה של נמלים שמהלכת בשיירות סדורות בבית ולא נותנת לכם מנוח, המדביר יצטרך לרסס אותן על מנת לתת פתרון ראשוני ומידי. אך חשוב לזכור, הנמלים שמטיילות לכן בבית הן לא הבעיה, הן הסימפטום. כל עוד לא תאתרו את הקן ותדבירו אותו, לא עשיתם בזה שום דבר.

לכן, בשלב השני המדביר יצטרך להטמין בבית פיתיונות ג'ל או גרגירי רעל. כך, שאריות הנמלים הבאות שיצאו מהקן ייקחו איתן את הרעל לקן, יאכילו את המלכה ברעל עד שהיא תמות וכך גם שאר הנמלים.

בשיטה של הדברה בג'ל ופיתיונות אל תצפו לתוצאות מידיות, זה לוקח זמן וזה תהליך. הנמלים צריכות לצאת מהקן, לאסוף לאט לאט את גרגירי הרעל, לחזור לקן, להאכיל את המלכה וכן הלאה. זה לוקח זמן, סבלנות.

צילום:freepik


כמה זמן אסור לכם להיות בבית?

ממש כמו שיש בהדברת פשפשים המלצות והנחיות לפעולה, גם כאן באופן כללי ההנחיה היא לצאת מהבית למשך שעתיים. אולם, במידה ויש לכם תינוקות שזוחלים או חיות מחמד שעשויות ללקק את הרצפה ולהיפגע מהחומר הרעיל, ההמלצה היא לצאת מהבית למשך 6 שעות לפחות.

כשאתם חוזרים הביתה, מומלץ לשטוף את האזור שרוסס על מנת להפחית את כמות הרעלים, על מנת להפחית את הסיכוי כמה שיותר מהרעלה. אל דאגה, היא עדיין תהיה אפקטיבית נגד נמלים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע