chiddush logo

מתי כדאי לעשות ביטוח חיים?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 13/11/2020

 ביטוח חיים הוא אחד הביטוחים הנפוצים ביותר שתמצאו אצל האוכלוסייה במדינת ישראל. למעשה, הוא כל כך נפוץ שסביר להניח שאם תשאלו שלושה מהמכרים שלכם - לפחות לאחד מהם יהיה את הביטוח (או שאולי אפילו לכם יש אחד).

 

היתרונות שלנו ברורים, בעת מוות (לא עלינו) מתקבל סכום כסף גדול המאפשר למשפחתנו ויקירינו להמשיך להתקיים בכבוד ולנהל שגרת חיים רגילה.

 

האם כולנו צריכים ביטוח חיים? למי כדאי לעשות ומי יכול לוותר עליו? בחידוש זה ננסה להסביר לכם את חשיבות הביטוח ואת ההבנה מתי ולמי כדאי לעשות את ביטוח זה.

ביטוח חיים - לא לכל אחד

הוא נשמע מפתה וקל מאוד לאנשי מכירות של חברות ביטוח למכור אותו. הפחד הקיים בכולנו מהמוות ואהבה שלנו לאלו שקרובים אלינו יכולה לגרום לכל אחת ואחד "ללחוץ על ההדק" מהר ולהגיד "כן" מבלי לחשוב על ההשלכות ומבלי לחשוב האם בכלל יש לנו צורך לעשות ביטוח חיים.

 

כפי שהוזכר קודם לכם, הביטוח מעניק פיצוי כספי בעת מוות למוטבים שתבחרו מראש. וגם גובה הפיצוי הכספי, נקבע על ידכם.

 

השאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם לפני שאתם אומרים "כן" לאיש המכירות הן פשוטות;

האם יש לי צורך בכלל בביטוח?

במידה והצלחתם לחסוך מספיק כסף במהלך חייכם שיאפשר למשפחה שלכם לחיות בכבוד לאחר מותכם, אפשר לוותר על הביטוח. כמו כן, אם אין לכם ילדים קטנים וב"ה כולם מסודרים כלכלית בבית, גם כן ניתן לחשוב לוותר על הביטוח.

האם יש לי כסף לשלם על הביטוח?

גם במידה ולא הצלחתם לחסוך כסף אין זה אומר שאתם צריכים להקריב כל כך הרבה כדי לשלם על ביטוח חיים. המחיר שלו עשוי להיות גבוה, תלוי בגובה הפיצוי שתרצו לקבל ובמשתנים אחרים כמו הגיל, המין והמצב הבריאותי שלכם.

 

אם המחיר החודשי של הביטוח מקשה עליכם כלכלית וגורם לכם לוותר על מוצרים בסיסיים - אולי חשוב שתשתמשו בו בשלב ראשון כדי לסגור חובות, לבצע השקעות ולבסס את עצמכם כלכלית ואז תוכלו להרשות לעצמכם לרכוש את הביטוח.

כל התמונות נרכשו מאתר freepik.com


המחיר הוא פרמטר חשוב - תעשו השוואת מחירים

תתפלאו לשמוע שישנם פערים של עד עשרות אחוזים בין החברות השונות המציעות ביטוחי חיים. יכול להיות, ששמעתם או שאתם משלמים כיום מחיר גבוה מדי וכדאי לכם לבצע השוואת מחירים ולהיווכח שהמחיר שלו יכול להיות נמוך יותר ותוכלו לקבל החלטה נבונה יותר אם כדאי לכם לרכוש אותו או לא.

 

כמו כן, חלק מהסוכנויות וחברות הביטוח מציעות הנחות ללקוחות שעוברים אליהן ותוכלו לנצל זאת לטובתכם אם אתם רוצים למצוא פוליסה משתלמת או להוזיל את הפוליסה הנוכחית שלכם.

 

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע