chiddush logo

מדפים למחסנים – ניהול מלאי בקלות וביעילות

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 18/11/2020

 מי מאיתנו לא חולם על מחסן מתוקתק ויעיל, בו סחורה נכנסת ויוצאת על בסיס קבוע? בפועל, המציאות היא קצת שונה, עם סחורה שלפעמים מבולגנת, או חסרה. מה הקשר בין המדפים שמותקנים במחסן, לבין יעילות העבודה? ומה הסוד הגדול במחסנים של אמאזון?

 

ארגון הסחורה

לא משנה אם מדובר במחסן תעשייתי, או במחסן בבית, מדפים יכולים לעשות הבדל ענקי בצורת האחסון. מדפים למחסנים מרווחים, עמוקים, ובעלי רווח גדול בין מדף למדף, מאפשרים לאחסן את הסחורה ביעילות, למצוא כל פריט או מוצר שמחפשים, ובכך לנהל ספירת מלאי בצורה יעילה. ברגע שכל המוצרים גלויים לעין, פרושים בצורה מסודרת, ומסודרים לפי סוגים, הדבר מקל משמעותית את העבודה במחסן. מה שלפעמים קורה במציאות, הוא ששני פריטים שונים נמצאים זה ליד זה משיקולי מקום, ומשם הדרך לבלגן הרבה יותר מהירה.

 

מדפים למחסנים – ניצול שטח הפנים

כולנו רוצים לנצל את המירב משטח המחסן שלנו. הסוד של אמאזון, הוא מחסנים עם תקרה גבוהה, בהם הסחורה מועמסת על מדפים גבוהים באמצעות מלגזות, ובקרוב, אפילו רובוטים. ניצול שטח המחסן הוא מיקסום היעילות והתפוקה של העסק, ומאפשר לסדר את הסחורה בצורה מסודרת. על ידי מדפים שמגיעים עד תקרת המחסן, ניתן לנצל את כל המחסן. במקרים בהם משכירים את שטח המחסן, בניגוד למקרים בהם המחסן בבעלותכם, ניצול השטח על ידי מדפים, הופך להיות חיסכון משמעותי בכסף.

 

מדפים שעומדים בעומס

אם אתם מאחסנים ציוד כבד, כדאי שתבררו מראש עם ספק המדפים שלכם, מה העומס שהמדף יכול לשאת. ברוב המקרים קיימת הגבלת משקל למדף, למשל מדפים עד 500 ק"ג. חשוב להקפיד על הגבלת המשקל, וליידע את כל עובדי המחסן על המגבלה. לפני שאתם בוחרים מדף, נסו להעריך את משקל הסחורה שצפויה להיות מונחת עליו, ולבחור במדפים שיתאימו עבורכם. שימו לב – אין טעם לנסות לחסוך במדפים, וללכת "על הקשקש". בסופו של דבר מדובר בבטיחות שלכם ושל העובדים במחסן, במיוחד כשהמדפים נישאים לגובה רב, עם ציוד כבד. במקרים של קריסת מדפים חס וחלילה, ציוד עלול ליפול מגובה, ולסכן את העובדים במחסן.

 



קרדיט תמונה: depositphotos.com

מדפים בהתאמה אישית

לא משנה מה גודל המחסן שלכם, קיימות לא מעט חברות בשוק שיוכלו להתאים לכם את המדפים המושלמים. מדפים בהתאמה אישית כבשו את עולם המחסנים, משום שהם תפורים כחליפה לצרכי המחסן. למשל, קיימים מחסנים בהם הציוד נשלף ומוחזר לעיתים קרובות לצד מחסנים של ציוד כבד שלא נוגעים בו למשך זמן רב. כשנבחר מדפים בהתאמה אישית, יש לשאול כמה שאלות – האם יש בידינו את הציוד המתאים כדי להגיע לגובה? (מלגזה, סולם בטוח), איזו סחורה נשארת לטווח הארוך ואיזו סחורה נשארת לטווח הקצר? על ידי תכנון מראש, תוכלו לייצר את המדפים המושלמים עבור המחסן שלכם, שינצלו כל סנטימטר פנוי לאחסון, וישפרו את יעילות העבודה ואת התפוקה.

 

3

לפני שאתם רוכשים מדפים חדשים, כדאי לוודא שהם עשויים מחומרים עמידים שיחזיקו לאורך שנים. אם מדובר במדפים ממתכת, בדקו שמדובר במתכת שלא תחליד בקלות. בנוסף, כדאי לברר האם יש אחריות על המדפים, ומה היא כוללת.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע