chiddush logo

נעלי טרום הליכה – 3 השלבים שיתריעו לכם על כך שילדכם צריך נעליים

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 7/1/2021

 נעלי טרום הליכה הן הנעליים הראשונות של ילדכם. אלו הן נעליים עדינות וחמודות האמונות על שמירה על כפות רגליו של התינוק שלכם מפני חתכים, שפשופים ובעצם כל מה שנעליים רגילות מגינות מפניו.

אין זמן או גיל ספציפי שבו יודעים שהגיע הזמן לקנות לילדכם את נעליו הראשונות. אז איך יודעים? הוא יתריע לכם בדרכו שלו מתי הוא זקוק להן, לפי 3 שלבים המגיעים האחד אחרי השני והם חשובים מאוד להתפתחותו של ילדכם ולהתחלת דרכו בתור הולך על שתיים.

 

שלב ראשון - טרום הליכה

טרום הליכה הוא השלב הראשון מבין שלושת השלבים. בשלב זה, שנמשך בדרך כלל עד גיל 10 חודשים (תלוי בהתפתחותו של הילד שלכם), הילד מתחיל לשבת, לזחול ולהתעניין בסביבה שלו בצורה יותר עמוקה אך הוא עדיין לא התחיל לעשות את הצעדים הראשונים שלו.

ילדכם מתחיל להשתמש ברגליו אך לא בצורה של הליכה. הוא מחזיק אותן, הוא מנענע אותן אך לא מפעיל עליהן שום משקל כרגע. בתקופה זו, הרגליים של ילדכם הן שמנמנות, עדינות וגמישות. 

 

שלב שני – עמידה והליכה זהירה

בשלב זה, ילדכם ירים את עצמו לעמידה בכך שהוא ימשוך עצמו בעזרת רהיטים, המכנסיים שלכם או כל דבר אחר שיעזור לו להשיג את מטרתו. לאחר מכן, הוא יחל לעשות צעדים קטנים וזהירים לאורך השולחן או הספה או כל רהיט אחר שבו הוא נתמך.

לאחר תקופה קצרה שילדכם נמצא בשלב זה, כדאי ללכת ולקנות נעלי טרום הליכה. הסיבה למה לא לקנות נעליים ישר כשהוא מגיע לשלב זה היא כי בשלב זה, הרגליים עוד מתרגלות להליכה, למשקל שמופעל עליהן ולקרקע עליהן הן דורכות. הדבר הבריא ביותר בתקופה זו הוא ללכת יחפים.

נעלי טרום הליכה הן נעליים מיוחדות, מין שילוב של נעליים וגרביים, המדמות הליכה יחפה. מטרתן היא להגן על רגליו של ילדכם כפי שדיברנו קודם וגם למנוע החלקה באמצעות סוליות המיועדות לכך.

 

שלב שלישי – הליכה עצמאית עם קצת עזרה שלכם

בשלב זה, הילד שלכם כבר ממש הולך. הוא עוד נופל ומועד, לפעמים עוד נעזר בדברים שסביבו כדי ללכת אבל אתם כבר צריכים להתחיל לרדוף אחריו ולשים לב איפה הוא נמצא. כאן גם כדאי לתת לו כל מיני צ'ופרים. לא ממתקים או משהו כזה אלא יותר מילוליים – להגיד כל הכבוד, מעולה וכדומה.

בשלב זה, ילדכם כבר צריך להיות עם נעליים.

 

נעלי טרום הליכה הן הנעליים שבהן ילדכם יעשה את צעדיו הראשונים ולכן חשוב מאוד להיות עם היד על הדופק בכל הנוגע לכך. למדנו על השלבים המקדימים שילדכם יעבור לפני שהוא יצטרך נעלי טרום הליכה. שימו לב אליהם ועזרו לו לעבור את השלבים האלה בבטחה.

בכל הנוגע לקנייה של נעלי טרום הליכה, אנו מציעים לגשת לחנויות המוכרות, כמו נעלי נמרוד למשל. חנויות אלה מחזיקות אנשי מקצוע מנוסים שיעזרו לכם בבחירה של הנעליים המתאימות ביותר לרגליו העדינות של הילד שלכם.

 

שאלות נפוצות בנושא נעלי טרום הליכה

האם זה בסדר לקנות נעלי טרום הליכה מיד שנייה?

ממש עדיף שלא. הסיבה לכך היא - נעלי טרום הליכה מקבלות את צורת רגלו של ילדכם עם הזמן ולכן אם הוא ינעל נעליים מיד שנייה, רגלו תתעצב לפי הנעל ולא להפך מה שעשוי לפגוע לו בתהליך ההתפתחות של הרגל.

 

איזו מידה קונים?

אין מידה ספציפית. כדי לדעת מהי המידה של ילדכם, מדדו את רגלו עם סרגל או מטר (אורך ורוחב!) ולפי זה תדעו מהי המידה המתאימה לו. יכול להיות שרגל אחת תהייה גדולה יותר מהרגל השנייה, אין מה לדאוג זה בסדר וטבעי. קנו נעליים לפי המידה של הרגל הגדולה.

 

הילד שלי לא רוצה לנעול את הנעליים ואפילו חזר לזחול. מה עושים?

זוהי תגובה טבעית לגמרי בכל הנוגע לזוג הראשון של נעלי טרום הליכה. הילד עוד לא רגיל להיות עם נעליים ומבחינתו זהו דבר זר. נסו להסיח את דעתו כשאתם נועלים לו את הנעליים. כשהוא לא ירגיש שהם שם, הוא פשוט יקבל את זה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע