chiddush logo

מכשירי שמיעה מומלצים - כיצד לבחור את המכשיר המומלץ עבורי?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 31/1/2021

מכשירי השמיעה של היום הם ממש לא מה שהכרנו בעבר. הם מספקים חווית משתמש טובה עם שמע איכותי ביותר, הם נוחים וקלים להרכבה ולתפעול, הם כוללים מאפיינים ייחודיים שהופכים אותם לבשורה טכנולוגית וברוב המקרים כלל לא ניתן להבחין בקיומם.

 

ירידה בשמיעה היא אחת מחמש בעיות הבריאות הנפוצות ביותר בקרב אנשים מבוגרים. בסקר שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נמצא כי שליש מבני 65-74 ולמעלה ממחצית מבני 75 ומעלה סובלים מליקוי בשמיעה במידה כלשהי. ליקוי או אובדן שמיעה גוזר על הסובל ממנו חיים של בידוד וריחוק חברתי ומסתכן בחרדה ודיכאון מתמשכים. לכן מומלץ לשכוח מהסטיגמה על מכשירי השמיעה הישנים ולכל הפחות להתנסות בשימוש במכשירי שמיעה.

כיום כבר אין סיבה לתת ללקות בשמיעה לפגוע באיכות החיים שלנו. קיים מגוון עצום וזמין של מכשירי שמיעה, המציעים פתרונות מצוינים כמעט לכל לקות שמיעה, תוכלו לחזור ליהנות מצפייה בחדשות, להבין את הנאמר גם בסביבה רועשת, לשוחח בטלפון בהנאה עם החברים ובני המשפחה, או להבין מה אמרו הנכדים גם בפעם הראשונה. איזה מכשיר שמיעה מומלץ ואיך בוחרים אחד? כל אלה ועוד, לפניכם.

 

כיצד פועל מכשיר שמיעה?

 

השמיעה בעזרת מכשירי השמיעה צריכה להיות שמיעה מהנה ללא מאמץ וטבעית ללא הרגשה כי קיים רמקול באוזן. שמיעה כזו מושגת בזכות יכולתו של מכשיר השמיעה לדגום את הסביבה, להפחית את רעשי הרקע ולהגביר את תדרי הדיבור. בזכות הטכנולוגיות המתקדמות מכשירי השמיעה משפרים את הבנת הדיבור בסביבות שמיעתיות משתנות (סביבת עבודה, שיחת טלפון, פארק וכו').

 

כיצד לבחור את מכשיר השמיעה המומלץ עבורי?

 

אם תבחנו מגוון מכשירי שמיעה קטלוג 2020 או 2021 ואף אחורה מכך- תווכחו לדעת כי קיימים שני סוגי מכשירי שמיעה מומלצים והם נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות:
מכשירי שמיעה הממוקמים בתעלת השמע או אפרכסת האוזן, ומכשירים הממוקמים מאחורי האוזן. המכשירים הממוקמים בתוך האוזן לרוב יהיו זעירים, דיסקרטיים ואינם מורגשים, אך הם אינם מתאימים לכל בעיות השמיעה. המכשיר השני ממוקם מאחורי האוזן, כשהוא מחובר בצינורית דקה לרמקול הנכנס לתוך האוזן. בעבר מכשירים מסוג זה היו מסורבלים וגדולים, אך כיום הם קטנים והרבה פחות מורגשים.

 

השיקול המרכזי  ברכישת מכשיר שמיעה הוא השיקול הפונקציונלי (הרפואי). כלומר, המלצתו של קלינאי התקשורת. על סמך בדיקה שערך קלינאי התקשורת הוא ימליץ לכם על מכשיר שמיעה המתאים בדיוק למצבכם.

 

חשוב שמבנה מכשיר השמיעה שתבחרו יתאים למבנה האנטומי של האוזן והשימוש בו יהיה נוח. גם תחזוקת והפעלת המכשיר צריכים להיות נוחים ולהתאים למשתמש. קחו בחשבון את אורך החיים של הסוללה (ככל שהמכשיר קטן יותר כך אורך החיים של הסוללה שלו קצר יותר).

 

כל חברה מוכרת מציעה את רוב סוגי המכשירים, וקיימים מגוון דגמים המתאימים למצבים שונים. מכשיר השמיעה צריך להיבחר עפ"י המצב הפיזיולוגי שלכם, ועפ"י אורח החיים שלכם, אם אתם עובדים במקום הומה אדם , כדאי שתבחרו מכשיר היודע לסנן רעשי רקע וכו'.

 

רוב מכוני השמיעה מאפשרים ללקוחותיהם, בעיקר למבוגרים, לקחת מכשיר לתקופת ניסיון. אם הוא נוח ומתאים - המשתמש משאיר אותו אצלו ואם לא - הוא יכול, כחלק מהשירות, להחזיר אותו למכון ולקחת מכשיר אחר להתנסות.

 

האם אפשרי להשתמש במכשיר בשבת?

 

פוסקי הדורות האחרונים גמרו אומר כי  אם המכשיר 'פתוח' מיום שישי, מותר להשתמש בו בשבת, ואפילו מותר לשנות את עוצמת השֵמע  באמצעות גלגל זעיר (או מתג הנע בתנועה קווית, אך לא ע"י לחיצות כפתור).

גם במכשירים החדשנים כיום ישנו היתר להשתמש בשבת: במכשירים משוכללים ('דיגיטליים') הנפוצים כיום, יש תוכניות ממוחשבות המווסתות אוטומטית את המכשיר לפי הסביבה, ומתאימות את נתוני השמיעה למקום שבו נמצא נושא המכשיר (למשל, סביבה שקטה או רועשת). אנו מתירים להשתמש בהם ואיננו רואים בעיה הלכתית גם כאשר האדם עובר ממקום למקום והתכנית הפנימית משתנה אוטומטית.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה