chiddush logo

השלמת חקירה משטרתית

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 31/1/2021

 חקירת משטרה היא עניין רציני. זה חיוני לפתרון תיק פלילי. האם אתם רוצים לדעת את תהליך השלמת חקירת המשטרה? מאמר זה יעזור לכם להבין כיצד מתבצעת השלמת חקירה משטרתית.

ככל שבוצע פשע והוגשה תלונה בתחנת המשטרה, תתנהל חקירה. המשטרה מחוייבת לפעול, לבחון ולחקור את פרטי המקרה ואף להגיע למקום באופן מיידי, לאחר טיפול פיזי במקום, המשטרה תאסוף ראיות ועדויות שאלו ישמשו לאחר מכן בחקירת המקרה.

המשטרה חוקרת

חקירת המשטרה כוללת ראיון בין חשודים, עדים וקורבנות. זה כולל גם אוסף של עדויות פיזיות, צפייה, ביקור, מדידה וצילום זירת הפשע. ישנן גם שיטות שונות לזיהוי החשוד.

משטרה עורכת מעצר או משיגה צו

אם הפשע התרחש בנוכחות השוטר, או אם יש סיבה סבירה להאמין כי בוצע פשע שהמשטרה לא ראתה, המשטרה יכולה לעצור את החשוד במקום ללא צו מעצר. במקרה כזה בו מצאתם עצמכם נעצרים את חייבים לפנות באופן מיידי אל עורך דין פלילי בתל אביב שיגיע למקום, ישמע את הגרסה שלכם למקרה וינחה אתכם כיצד לפעול נכון בכל שלב של ההליך הפלילי.

בקשת צו חיוב נבדקה על ידי עורך הדין התובע

כמעט כל המקרים התחילו בבקשת צו. התובע סוקר בקפידה את הרשומות והדיווחים אודות המקרה, כולל הצהרות העד. התובע מזהה גם אם יש להאשים אדם בעבירה ובסוג הפשע. בנוסף, התובע גם בודק את התעבורה או את הרישום הפלילי הקודם של החשוד. לאחר מכן מחליט האם ניתן להגיש כתב אישום נגד החשוד.

כתב אישום

כתב אישום יכול להינתן על ידי התובע אם הוא או היא סבורים כי הסיבה האפשרית תקפה לכך שהחשוד ביצע את הפשע.

חשוד נעצר

העיכוב בין מועד הפשע למעצרו של הנאשם באשמה מורשית עשוי לארוך כל זמן. (זמן סביר בו המשטרה תוכל לבצע את תפקידה ולחקור את המקרה).


קביעת בית משפט

זו ההופעה הראשונה בבית המשפט בגין עבירה או פשע. לאחר שנעצר, החשוד עובר הסדרה בפני בית המשפט. הנאשם, אם יורשע, יסופר על האישום והעונש המרבי. מסמך החיוב נחשב כתלונה. השופט קובע את התנאים בהתחשב בנסיבות ושווי האג"ח. למשל, אם אין לנאשם יותר קשר עם הקורבן. ועוד נסיבות שאלו נלקחות בחשבון. כאן כל אדם רשאי לקבל ייצוג של עורך דין פלילי שילווה אותו וידאג למצות את זכויותיו של הנאשם.

ניסוי

המשפט נחשב כהליך יריב בו התובע מציג ראיות המוכיחות כי הנאשם מעל לכל ספק סביר, אשם. מצד שני, הנאשם אינו זקוק לאופן שבו הוכחות כלשהן או מוכיחות את חפותו, אלא עלול לערער על דיוק הראיות של התובע. כלומר כאן מתבע הליך של הצגת הראיות או העדויות מנגד מוצג קו ההגנה אותו כל סנגור פלילי בונה.

חקירה ודיווח לפני משפט

מחלקת המבחן בבית המשפט תכין את הדו"ח לשופט אודות סיכום הפשע כמו גם הרקע הפלילי והאישי של הנאשם. קצין המבחן משלים את הדיווח במשפט מומלץ.

משפט

גזר הדין יכול להיות תלוי בפשע. כמו כן זהו החלק המביך ביותר בהליך הפלילי. בדרך כלל, העונש נתון לשיקול דעתו של השופט.

ערעורים

הערעורים בפני בית המשפט השלום נדונים בבית המשפט המחוזי או בבית משפט עליון.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה