chiddush logo

4 דברים שלא ידעתם על תפילין

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 7/2/2021

 יוצא לכם להניח תפילין? ככל הנראה יש כמה דברים שאתם לא בדיוק מכירים את המצווה הזאת. בכדי שתוכלו להניח את התפילין כמו שצריך, אנו ננסה לעשות לכם סדר בנושא הזה. כך שבפעם הבאה שתניחו תפילין, תוכלו לדעת כי אתם עושים זאת באמונה שלמה. הרי לא סתם מדובר על אחת מהמצוות הכי חשובות ביהדות, מדובר על מצווה שיש בה כמה היבטים שונים. אז מה ככל הנראה לא ידעת לכם לדעת על הנחה של תפילין?

 

מתי צריך להניח תפילין?

לא מעט אנשים נוטים לחשוב כי הם צריכים להניח בכל יום, ולכן מוטב לעשות סדר בנושא הזה. הנחה של תפילין היא חובה בכל אחד מימות השבוע, לא כולל שבתות וחגים. כך שבכל יום אחר ישנה חובה להניח תפילין, אפילו אם מדובר על חול מועד של חג כזה או אחר. עכשיו כאשר אתם יודעים בדיוק מתי עליכם להניח, תוכלו לבצע את המצווה על הצד הטוב ביותר מבלי לקחת הימורים.

 

האם צריך לבדוק את התפילין?

לא מעט אנשים נוטים לחשוב כי התפילין הם בטוח תקינים, ואין שום סיבה לבדוק אותם. אך בדיוק כמו שצריך לבדוק מזוזה, כך גם מוטב שתבדקו אותם. כך שתוכלו להיות בטוחים כי אתם מניחים את התפילין כאשר הם כשרים להנחה. ההמלצה היא שבכל כמה חודשים תיקחו אותם לאיש מקצוע על מנת שיבדוק את התקינות שלהם. זה יאפשר לכם להיות בטוחים כי אתם עושים את המצווה בדיוק כפי שהיא. כי בסוף אתם תרצו לדעת שהתפילין הן כשרות לחלוטין, מבלי שיהיו הפתעות מיוחדות בעת ההנחה.

 

האם חובה להניח תפילין בכל יום?

ישנה חובה על פי ההלכה להניח תפילין בכל יום, ומוטב כי תבצעו את המצווה הזאת בעיקר עבור עצמכם. אך כמובן שאם מסיבות כאלה או אחרות לא ניתן לבצע את ההנחה, תוכלו לוותר על המצווה הזאת. אך כמובן אמורה להיות סיבה מספיק טובה שמביאה אתכם למצב הזה, מצב שהוא לא מצב טריוויאלי. בסוף להניח תפילין זוהי בעיקר מצווה שמיועדת עבורכם, מצווה שמאפשרת לכם להתחבר אל בורא עולם. אין עוד מצווה יותר חזקה מאשר המצווה הספציפית הזאת.

 


צילום:freepik


האם חובה להניח רק בבוקר?

ההמלצה היא כמובן לבצע את ההנחה בבוקר על מנת שתוכלו לפתוח את היום שלכם ברגל ימין. אך בפועל ניתן להניח תפילין עד לשקיעת השמש, כך שתוכלו באופן תאורטי להניח אותם גם אחר הצהריים. כל עוד השמש לא שקעה, ישנה אפשרות לבצע את ההנחה והמצווה תהיה בדיוק אותה מצווה. ברגע שהשמש שקעה, אין אפשרות להניח באותו היום. יהיה עליכם לחכות ליום שלמחרת על מנת שתוכלו לבצע את ההנחה בדיוק כפי שהיא על פי ההלכה ועל פי הקבוע בתורה.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע