chiddush logo

חיי נצח

נכתב על ידי אסף י זייגר, 1/3/2021

 

                                                                בס"ד
השבת הפתעה:
כפי שהובטח במאמר של הפרשה הקודמת,  
בעז"ה (נא להירגע, לא רצועת עזה, חלילה – אלא ראשי תיבות של *בעזרת השם* ) אם כן, אז.. השבת נלמד כיצד להגיע לדרגת מלאך, לא פחות... המיוחד במלאך זה שאין לו משמעות של זמן וגיל. משום שכבר דיברנו שמה שמגדיר *מלאך* כשמו כן הוא עוסק ומתמסר  ל *מלאכה* בלבד.  דבר נוסף:  הזמן לא שולט בו.
ואם יש קמטים  על פניו הן של קמטים של חן ושמחה כמו יין טוב שרק משתבח עם השנים כשהוא נפטר זה ללא ייסורים כלל וכלל והוא מספיק בחייו הרבה יותר מאדם רגיל
..
עתה ניגש לפרשה. למרבה הפלא פרשת *חיי שרה* מתחילה דווקא בפטירת שרה,
אומרים חז"ל  *צדיק חי בפטירתו לפעמים יותר מאשר בחייו*
לאמר: מסר עצום!! בפטירתה דווקא שרה רק מתחילה את חייה והיא תמיד תישאר במדרגת *מלאך*..זוכרים?? במאמר של שבת שעברה נכתב שאם ירצה השם ית' , נדון בעניין זה. כיצד ניתן לעלות למדרגת מלאך ומה זה נותן לאדם. נפתח בפרשה:
*וַיִּהְיוּ חַיֵּי שָׂרָה מֵאָה שָׁנָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים שְׁנֵי חַיֵּי שָׂרָה:* תורתנו כתובה באופן שיהיה למצות את הפסוקים ולהוציא מהם כמה שיותר כלים לחיינו אנו:
שרה הסתלקה בגיל מאה עשרים ושבע אך מי שמביט בפסוק מבחין בתופעה מוזרה: במקום לציין שגיל הסתלקותה מהעולם : מאה עשרים ושבע, הפריד הפסוק את מאות, העשרות והאחדות  ע"י המילה *שנה* רש"י טרח להסביר לנו : וַיִּהְיוּ חַיֵּי שָׂרָה מֵאָה שָׁנָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה וְשֶׁבַע שָׁנִים* - *לכך  נכתב שנה* (נכתב כך כדי..) *בכל כלל וכלל יש לומר לך שכל אחד נדרש לעצמו בת ק' כבת כ' לחטא מה בת כ' לא חטאה שהרי אינה בת עונשין אף בת ק' בלא חטא ובת כ' כבת ז' ליופי:*
ועתה נעלה מדרגה: *ברכת מרדכי* על הפרשה שלנו:
*כל שנה, הלא טריטוריה היא,  ממלכה! וכשחיים כפי שחייתה שרה, הלא מלכות היא שמלכה שרה על טריטוריות ענק כמספר הזה.* וממשיך ומסביר *שרה מלכה* מלכה של מה? *של הזמן!!!*..הבינונו?? *מלכה על הזמן* מה זה אם לא *מלאך?* כעת, אם מחברים את פירוש רש"י  ו "ברכת מרדכי" יוצא ששרה היא דוגמא למאה אחוז בכל דבר שהיא עושה, אם היא עובדת כל כולה בעבודה ולא מה היה ולא מה יהיה ולא בשום הסחת דעת אחרת.. ובכך בכל דבר שהיא מבצעת, ועתה, *ציבור קוראים יקר..* נחשוף במיוחד בשבילכם  את הסוד לחיי נצח , אבל קודם כל נזכיר שמה שמביא על האדם את הזקנה ואת המחלות והקמטים על הפנים  אלה *הדאגות* צריך לשחק איתן לטובתנו, *לֹא נִיתָּן וְלֹא כְּדַאי לְהַשְׁתִּיק אוֹתָן לְגַמְרֵי- אַךְ גַּם אָסוּר לְאַפְשֵׁר לָהֶן לְשַׁתֵּק אוֹתָנוּ* ועתה סוף, סוף נביא את דברי רבי אברהם בן עזרא זצוקלה"ה :
*
הֶעָבָר אַיִן, הֶעָתִיד עָדִין, הַהוֹוֶה כְּהֶרֶף עַיִן, דְּאָגָה מִנַּיִן?*
זאת אומרת ממה בכלל יש לאדם לדאוג אם כל כולו נוכח בהווה??
ושיטה זאת, גבירותיי ורבותיי היא התרופה לפגעיי הזמן - עד כאן ...
שבת שלום...
כניסת השבת:  16:23                                                                            |צאת השבת:17:22

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה