chiddush logo

סט צלחות - לאירוח המושלם

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 29/7/2021

צלחות הן לרוב הפריט המרכזי על השולחן. אם אתם נהנים לארח, סט צלחות מעוצב ומרשים ימשוך את העין וישלים את המנות המוקפדות שהכנתם. תוכלו לפנק את האורחים שלכם, או את עצמכם בדייט זוגי בבית, בארוחה מפנקת שמרגישה יוקרתית כמו במסעדה מפוארת (רק בלי החשבון בסוף).

ישנם סוגים שונים של סטים, מהסט הפשוט לארוחות רגילות בבית, ועד הסט היוקרתי שנשמור לאירועים מיוחדים.

 

מה כולל סט צלחות?

סט צלחות לרוב יגיע עם שלוש צלחות:

·         צלחת קטנה למנה ראשונה.

·         צלחת עמוקה או קערית למרק.

·         צלחת גדולה למנה העיקרית.

לעיתים תצטרף לסט צלחת קטנה נוספת לקינוחים.

להשלמת המראה, ניתן לרכוש סטים משלימים לשתייה הכוללים: ספלים וקנקן לשתייה חמה, קפה או תה, וכוסות גדולות לשתייה קלה.

צלחות מזכוכית? מקרמיקה? אולי בכלל ממתכת?

הבחירה תלויה בעיקר בטעם האישי ובפונקציונליות של הכלים. רוב האנשים יבחרו לשימוש היומיומי סט צלחות פשוט וזול יחסית מזכוכית. במידה ואתה הורים לילדים קטנים או לפעוטות, אולי תשקלו להשתמש בארוחות היומיומיות בסט העשוי מחומרים שאינם שבירים, כמו למשל סט מתכת או סט פלסטיק. אם חשוב לכם לעשות רושם, תוכלו לבחור סט לאירוח מכלים יפים מפורצלן או מכלים מקרמיקה, שעשויים בעבודת יד, הם מרשימים ויפים.

קריטריונים נוספים שכדאי להתחשב בהם כשבוחרים סטים של צלחות: כדאי לבחון את איכות ועמידות הצלחות. במידה ואתם משתמשים במדיח כלים בבית, כדאי לבדוק מראש שהסט שבחרתם מתאים לשטיפה במדיח. מחירי הסטים יכולים להגיע לאלפי שקלים בסטים היוקרתיים. לכן, כדאי שתקבעו לעצמכם מראש מהו התקציב שלכם לקניית הסטים. נקודה נוספת חשובה וכואבת, אל תקנו סט שמתאים במדויק לכמות האנשים שאתם מארחים. חוק מרפי הידוע, אתם לא רוצים להיתקע בערב חג עם סט מושלם שחסרה לו צלחת אחת שנשברה. תמיד תקנו סט שקצת גדול ממספר האנשים המוזמנים.

כלי הגשה

ניתן להתאים את כלי ההגשה לסט הצלחות שבחרנו, או לחילופין לבחור בכלי הגשה בצבע נטרלי כמו לבן או שקוף כדי לשבור את האחידות בשולחן. כיצד תבחרו את כלי ההגשה המתאימים לכם? על פי סוג האירוח שלכם. למשל, אם אתם נוהגים "לפתוח שולחן" עם הרבה מנות קטנות וסלטים קטנים, אז כדאי שתרכשו הרבה כלים וקערות קטנות, לעומת זאת, אם אתם נוהגים להכין מנה אחת שהיא מרכז הארוחה, תצטרכו כלי הגשה גדול מאוד.

כדי לאפשר לעצמכם רב גוניות באירוח כדאי שיהיה לכם במטבח גם כלים עמוקים וגם כלים שטוחים, בכמה גדלים מכל סוג. למשל, קערות גדולות לפסטה ואורז לצד קעריות קטנות לסלטים.

לסיכום: ישנם קריטריונים שונים לבחירת סט צלחות מוצלח. כדאי לבחון את איכות החומרים, לבחור את העיצוב המועדף עלינו, לקבוע את תקרת התקציב שלנו, ותמיד לבחור בסט עם קצת יותר צלחות ממה שנחוץ לנו לאירוח.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע