chiddush logo

מיסוי בעת מכירת דירה

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 23/12/2021

 מכירת דירה

מכירת דירה היא עסקה גדולה שכרוכה בממון רב ולכן אין לבצע אותה ללא ליווי משפטי של עורך דין מקרקעין שמתמחה בתחום זה. בעת מכירת דירה יש לבצע פעולות רבות אשר קשורות לכספים, הסכמים, רשם המקרקעין, העירייה, מנהל מקרקעי ישראל וגורמים נוספים בהתאם לסוג העסקה. בנוסף לכך לכל עסקת מקרקעין יש הוצאות נלוות שהן לעיתים בסכומים מאד גבוהים. לכן הלקוח חייב לדעת מלכתחילה על אילו סכומים כספיים מדובר כדי להיערך לכך בתחשיב הכלכלי שלו כיוון שברוב המקרים אדם מוכר דירה ולאחר מכן מתכנן לרכוש דירה אחרת במיקום אחר, קטנה או גדולה יותר על פי הצורך שלו.

בעת מכירת דירה עו"ד מקרקעין בחיפה מבצע פעולות רבות שכולן חשובות ובדרך זו הוא מלווה את בעל הנכס מתחילת הדרך ועד קבלת מלוא הכספים וביצוע כל הפעולות המנהליות. לאחר שהמוכר והקונה סיכמו בעל פה את עיקרי הדברים שהם העלות של הנכס, מועד הפינוי ולוח התשלומים, עורך הדין מכין טיוטה ראשונית של חוזה זה ומעביר אותה לעורך הדין של הקונה. המטרה היא לגבש נוסח שמקובל על שני עורכי הדין, כיוון שכל אחד מהם שומר על האינטרסים של הלקוח שלו.

חתימתה על חוזה מכירת דירה

חוזה המכר כולל סעיפים רבים ולכן עורכי הדין בוחנים כל אחד מהם באופן מוקפד. יש נקודות שאחד מהם מבקש לשנות והם מוצאים נוסח אחר אשר מגן על האינטרסים הן של הקונה והן של המוכר. לאחר ההחלטה על הנוסח הסופי, אפשר בשעה טובה לחתום על החוזה ולקדם את התהליך, על פי המהלכים הרשומים בו.

תשלומי מיסים

בעת מכירת דירה או בית פרטי, יש לשלם שני סוגים עיקריים של מיסים. האחד הוא מס שבח שמשולם לרשות המיסים והוא נובע מהרווח שנותר למוכר לאור העלייה בערכו של הנכס. אם הנכס נרכש לפני כמה שנים בסכום מסוים וכעת הוא נמכר בסכום גבוה הרבה יותר, המוכר ישלם מס שבח על פי המדרגות שקבע משרד האוצר. ככל שערכו של הנכס גבוה יותר, כך גובה המס יהיה גבוה יותר. במקרים רבים מדובר בסכומים מאד גבוהים של עשרות וגם של מאות אלפי שקלים.

המס הנוסף הוא היטל השבחה שמשלם המוכר לעירייה וזאת אם הוא ביצע שינויים ותוספות בנכס לאור היתרי בנייה שהוא קיבל לאורך השנים. גם מס זה הוא מס גבוה וזאת במיוחד בבתים פרטיים.

טיפול במיסוי

תפקידו של עורך דין מקרקעין אשר מטפל בנושא מכירת דירה הוא לצמצם ככל האפשר את גובה המס וזאת בהתאם למגבלות החוק. כבר בתחילת הדרך הוא מיידע את הלקוחות שלו על גובה המס המשוער כדי שהלקוחות ידעו מהו הסכום שיישאר להם מתוך הכספים שיקבלו מהקונה ולאחר שישלמו את המיסים כיוון שיש לשלם אותם באופן מידי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע