chiddush logo

פרשת יתרו - שמחה כהן, עורך דין

נכתב על ידי עורך דין שמחה כהן, 23/1/2022

"וישמע יתרו" שמע שלושה ניסים שאירעו לעם ישראל ואלו משכו את ליבו לבא בקהל ישראל ולתגייר, ומה הם? רבי יהושע אומר ניצחון מלחמת עמלק, רבי אליעזר קריעת ים סוף, ורבי אלעזר המודעי מתן תורה. (זבחים דף קט"ז ע"ב) אולם קצת קשה, כל כך הרבה ניסים נעשו לעם ישראל במצרים חז"ל אומרים במשך שנים עשר חודש מכה רודפת מכה ואין הישראלי נפגע ממנה (מסכת עדיות פ"ב משנה י) זה לא ריתק אותו? אלא יש הבדל גדול, שכל הניסים שנעשו במצריים האותות והמופתים אלו ניסים פרטיים בתוך שטח טרטוראלי ברדיוס של מצרים ולא התפרסמו בכל העולם, אומות העולם לא היו מודעים למעשה מצרים. אולם מלחמת עמלק, קריאת ים סוף ומעמד מתן תורה היו מפורסמים בכל העולם כפי שכתוב בשירת הים "שמעו עמים ירגזון".


מנהיגות בצניעות
הצנע לכת
"וישמע יתרו את כל אשר עשה ה' למשה ולישראל" ובהמשך כתיב "ויספר משה לחותנו את כל אשר עשה ה' לפרעה ולמצרים על אודות ישראל" את כל אשר עשה ה' אודות למשה וישראל או אך ורק אודות לעם ישראל ?
כשיתרו שומע את הניסים והנפלאות מאחרים הם תולים זאת בזכות מעשיו הטובים של משה וגם של ישראל אולם כשמשה מספר לחתנו על הניסים והנפלאות הוא אומר אודות לעם ישראל על הסובלנות ואירכת אפיים וכו לא תלה את המאורות בזכות עצמו כלל.
שבת שלום

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע