chiddush logo

מה זה בעצם נכס להשקעה?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 27/4/2022

קהילת המשקיעים אוהבים נכסים. אבל חשוב להבין שיש לא מעט סוגים של נכסים למטרת השקעה. נסביר על המשמעות הכללית של נכס מסוג זה ונביא כמה המחשות והבהרות, להבדלים שבין סוגי נכסים שונים.

להפוך את ההון לכלי עבודה

מאז ומתמיד היו אנשים שחיפשו כל הזמן השקעות חדשות ואחרים שהסתכלו מהצד על מגמה זו. בעבר, רבים השקיעו לדוגמא בנדל"ן, אך כיום נפתחו המון אפשרויות חדשות כגון נכס דיגיטלי פסיבי. הבסיס של כל הסוגים של נכסים להשקעה הוא הכלל הבא: לתת לכסף לעבוד בשביל המשקיע. אפשר להגדיר זאת בצורה קצת יותר מקצועית, הפיכה של ההון לכלי עבודה. במקום שהכסף ילך ויישחק (יאבד את ערכו) או לכל היותר יכניס רווחים של שברי אחוזים, ההשקעה מניבה הכנסות משמעותיות מבלי שצריך לעבוד לשם כך באופן שוטף. זהו ההבדל בין אנשי עסקים שמנהלים עסק בצורה אקטיבית לבין משקיעים שרוצים רווחים, ללא צורך להשקיע זמן ומאמץ.

תשואה שוטפת ורווח הון

לפני שנמשיך לכמה דוגמאות והבהרות, נגדיר כמה הגדרות מרכזיות בתחום הנכסים להשקעה. הגדרה אחת היא התשואה. תשואה שוטפת היא הסכום באחוזים, שהנכס מניב למשקיע מדי חודש או מדי שנה. למשל, אם נכס נרכש ב-10,000 ₪ והוא מניב 500 ₪ בחודש, חישוב התשואה החודשי ייעשה על ידי 500 חלקי עשרת אלפים, מוכפל במאה והתוצאה תחולק ב-12. ללא חלוקה ב-12, מקבלים את התשואה השנתית. בדוגמא זו, הנכס מניב תשואה של 5 אחוז לחודש ותשואה היא של 60 אחוז לשנה. נדגיש כי אם מדובר בנכס שמצריך החזקה, יש להוסיף את הוצאות התחזוקה לעלות הנכס, לפני חילוץ התשואה.

כעת המושג השני הוא רווח הון. פה מדובר ברווח שמשיגים על ידי רכישת נכס ולאחר מכן מכירתו. לרוב, המכירה נעשית כאשר ערך נכסים מסוג זה עולה או לאחר השבחה. השבחה זו השקעה נוספת  בנכס, שמעלה את התקבול שאפשר לקבל ממנו. יצירת רווח הון ממכירת נכס מאפשרת מימוש בתוך פרק זמן לא ארוך (לרוב, בין חודשים לבין שנים ספורות). נכסים פסיביים שהניבו תשואה מסוימת, אפשר להחליט בשלב מסוים למכור, אם מקבלים את המחיר הנכון.

מה מאפיין נכסים דיגיטליים

את הנכסים נהוג לחלק לשני סוגים עיקריים. סוג אחד הוא נכס בעל קיום פיזי ברור, למשל דירה להשקעה, משרד. מנייה, לשם הבהרה, גם היא נכס פיסי במשמעות שהיא מייצגת בעלות על חברה מסחרית. סוג שני זה נכס דיגיטלי. כאן מדובר על נכס ללא קיום פיזי, הוא פועל במרחב הדיגיטלי אך בהחלט יכול להניב רווחים נאים. ופה מגיע ההבדל העיקרי שאותו נרצה להדגיש. עלות ההקמה או הרכישה של נכס דיגיטלי לרוב הרבה יותר נמוכה לעומת עלות ההקמה או הרכישה של נכס בעל קיום פיזי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע