chiddush logo

הפתגם אומר שאדם מתחתן כדי ללמוד איך לאהוב את השם יתברך

3/5/2022

אז מה יש לעשות? עושים תשובה! היו הולכים לבית הכנסת ושופכים נפשם לפני ה', כדי שימחל להם ויסלח להם ויפתחו דף חדש. 

ואז חוזרים הביתה ורואים שפתאום האישה השתנתה לגמרי. הכל כבר בסדר. לא מפריע לה שום דבר. איך? מה קרה? התשובה פשוטה: לב מלכים ושרים ביד ה'. השם יתברך הוא זה שמנווט לנו את הלב. 

תמלול הקלטות בעברית

הוא מנווט לנו את הלב, "תעשה כך, ואל תעשה כך, תאמר כך ואל תאמר כך". ואם תאמר ולמה יש אנשים טובים ורעים, העניין הוא שהוא רואה מה אתה רוצה, וכך הוא מנווט לך את הלב. 

אתה רוצה רע? אין בעיה! הבא להיטמא פותחין לו. מביא לך מחשבות לא טובות. אתה רוצה טוב? יכוון אותך לטוב. בדרך שאדם רוצה ללכת, מוליכין אותו.
 
אז הלב שלנו ביד השם יתברך, וגם הלב של אשתך ביד השם יתברך. הוא יכול בקלות להפוך את הלב שלה לטובה. שהכל יהיה בסדר. אבל זה בתנאי שאתה תהיה בסדר! 


הפתגם אומר שאדם מתחתן כדי ללמוד איך לאהוב את השם יתברך. זאת אומרת, אתה מתחתן כדי שדרך אשתך השם יתברך ירמוז לך אם אתה בסדר או לא בסדר.
 


האישה היא המשגיח הרוחני עליך. אם היא אומרת לך משהו תדע שזה משמים. "בעלי, למה אתה לא לומד טוב? בעלי, למה אתה לא מתפלל ומברך כראוי? למה אתה לא שומר על העיניים?" משמים שולחים לך איתותים אלו. ואם היא מתווכחת וצועקת וכועסת, אז כועסים עליך משמים.


לא קל לקנות בנפשנו הכרה זו, אבל משמים מסייעים, אנו מתחילים לעבוד על זה, והשם יתברך עושה את קפיצת הדרך, ובכך תקנה מהר יותר השקפה זו. 

ואז תדע תמיד להאשים את עצמך. "אוי, היא כועסת? אולי לא שמרתי על העיניים שלי, אולי דיברתי לא יפה, אולי לא כיוונתי בברכות ובתפילות, מה לא עשיתי בסדר, בוא נתחיל לחשוב". אולי תעשה תשובה והיא תשתנה.


להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע