chiddush logo

כשאישה רואה ששיעור בשביל בעלה זה אויר לנשימה

5/5/2022

 כשאישה רואה ששיעור בשביל בעלה זה אויר לנשימה, היא לא תמנע ממנו אף פעם מללכת לשיעור. למה? כי היא יודעת עד כמה זה חשוב לו. 


אבל בזמן שהיא רואה שלפעמים בקלות הוא מוותר, או שמעצמו הוא אומר "אין לי כח, קשה לי, אני עייף", או כל מיני תירוצים, אז היא אומרת, "טוב זה ממילא לא כל כך חשוב לו, אז שיעשה מה שאני רוצה כרגע". 



אבל כשהיא רואה שזה כל כך חשוב לו, זה בשבילו אויר לנשימה, עוד לא ראינו מי שאומרת לבעלה "אל תנשום"... רק להראות לה כמה זה חשוב לך, "זה החיים שלי, אני לא יכול בלי זה. כל היום אצלי מקבל חיים רק מהשיעור תורה". אתה כבר תראה תוצאות בעזרת השם יתברך. 


מי שאשתו מפריעה לו ללכת לשיעורי תורה או להתמיד בלימוד התורה במטלות שונות ובעזרות שונות שהיא מבקשת, יאמר לה, "אשתי חיים שלי, אהובה שלי, בבקשה אני רוצה ללמוד, בואי תעזרי לי בזה". 


"אשתי היקרה, איך הייתי שמח אם בזמן שאני פותח ספר תתני לי ללמוד. אחר כך אני אעשה מה שאת מבקשת. את יודעת, התורה היא החיים של שנינו. 

העולם הבא את ואני מקבלים רק בגלל זה, רק בגלל הלימוד תורה בסדר? אז אם את רואה אותי עם ספר, עד שאני כבר פותח ספר, תני לי ללמוד קצת, בסדר? אם דחוף משהו אז בשמחה, אני אעשה הכל בשבילך. אבל אם לא דחוף ואת יכולה להתאמץ, זה יעזור לי מאוד אם תתני לי ללמוד".


ולא יאמר זאת באותו זמן שהיא התנגדה. כשמעירים לאדם בשעת קלקלתו, זה גרוע מאוד. כי גם עכשיו הוא לא יקבל, וגם זה יגרום שבעתיד כשתגיד לו יהיה לו קשה לקבל בעקבות זה שהוא לא קיבל קודם. 

לא כל אחד יכול לומר לאשתו שבלאו הכי קשה לו ללמוד, כי יש אישה שהיצר שלה הוא כזה, שהיא תקפוץ על ההזדמנות שבעלה יגיד לה שקשה לו ללמוד, היא תחשוב "הנה גם הוא לא כל כך שמח ורוצה ללמוד" וזה יגרום ליצר שלה להפריע לו עוד יותר, זו אישה בלי כל כך יראת שמים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה