chiddush logo

התאריך העברי הוא השיטה העברית של מניית התאריכים.

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 30/5/2022

 בניגוד לשיטות המניה האחרות בעולם- התאריך העברי נמנה מזמן בריאת העולם, ולא על פי חייו, מותו או הימצאותו של נביא או אדם חשוב כלשהוא. אמנם, שמות החודשים שאנו עושים בהם שימוש הם לא "עבריים" של ממש, אלא יותר בבליים, והושפעו מהתרבות הבבלית שבה נכתב הלוח. אולם עצם המנין הוא לבריאת העולם.

בתורה, אין שמות לחודשים- המניה היא מספרית, החל מהחודש הראשון, שהוא ניסן ולא תשרי, ועד החודש השניים עשר... ולפעמים השלושה עשר- חודש אדר. ולכן, בעצם, כשיהודי אומר שהיום א בסיוון, התשפ"ב, הוא בעצם אומר- היום יום אחד, שלושה חודשים, וארבעת אלפים, שבע מאות ושמונים ושניים שנה לבריאת העולם. די מגניב, לא?

דווקא כיום, בימים שבהם נדמה שיש ריחוק די גדול של הציבור הכללי מהיהדות, ויש התקרבות דווקא לערכים אוניברסלים. ניתן לראות שיש עליה די גדולה בצורך וברצון לדעת את התאריך העברי. לרבים יש רצון לדעת את תאריך יום ההולדת לפי התאריך העברי (שלא לדבר על אירועים שונים שאותם אנו חוגגים דווקא על בזמן של התאריך העברי- בר מצווה, בת מצווה, ברית מילה וכדומה...). ככה שהתאריך העברי הוא היום "אייטם" די חשוב. האינטרנט ואתרים שונים מקילים מאוד במציאת התאריך העברי, אתרים רבים, כמו אתר שורש, מציעים מערכות נוחות ופשוטות להמרת תאריך. תכניס את התאריך הלועזי- וקבל את התאריך העברי. ולהיפך. אגפים אלו באתרים השונים זוכים ללא מעט מבקרים יומיים. וזאת מלבד האפליקציות הרבות העוסקות בתחום...

ככה שכיום מאוד נח לבדוק, לדעת ולזכור את התאריך העברי. את החיים של כולנו, שלפי התאריך לועזי, זה לצערנו לא ממש ישנה. אולם לפחות את העניינים היהודיים בחיינו, אנחנו יכולים די בקלות לחיות לפי התאריך העברי. בעזרת האינטרנט, אתרים כמו שורש, אפליקציות שונות ולוחות שנה עבריים רבים. ישנם רבים שמנסים לחיות את החיים במלואם לפי התאריך העברי החשוב ולמנות לבריאת העולם. אולם במדינת ישראל המודרנית הם עדיין מיעוט... ועדיין- אגפי התאריך העברי באתרים שונים הם מאוד מאוד מבוקרים ויש להם חשיבות גדולה לאנשים וליהודים רבים.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה