chiddush logo

השגחה צמודה 120 שנה !!!!

נכתב על ידי DL2000, 14/3/2013

 בס"ד


   נמצאים אנו בדור 'עקבתא דמשיחא', הדור בו כבר כל סימני הגאולה התקיימו, הדור שאמר עליו רבה: "הלוואי
ויבוא המשיח – אך אני לא אראנו", מפני שלא רצה להיות באותו דור מפני הצרות והסבל הרב שיהיו בו.
אם כן, כיצד אנו האנשים הקטנים נוכל לעמוד מול ניסיונות הדור שתנאים פחדו מהם?!
התשובה לכך היא אחת: "בא חבקוק והעמידן על אחת – 'וצדיק באמונתו יחיה'", חבקוק הנביא
השאיר לנו צוואה לדור האחרון – ע"י האמונה שיש בורא משגיח ושומר על כל אחד בהשגחה פרטית – כך נינצל!.
לכן כותב הצדיק ר' אליעזר שלמה שיק שליט"א: "עלינו להתחזק באמונה פשוטה בו יתברך, לידע שכל מה
שקורה אתנו, דבר גדול ודבר קטן, הכל בהשגחה פרטית מאת ה' יתברך. כי אם האדם מחדיר בעצמו 
שהקב"ה משגיח עליו כל רגע בהשגחה פרטית - אזי כל חייו מתנהלים באופן אחר לגמרי". 
סיפרה הרבנית הצדקת בת שבע קנייבסקי ע"ה: "היה זה בעת שכתב בעלי, מרן הרב חיים קנייבסקי שליט"א
את הספר 'קונטרס קרני חגבים', העוסק בחגבים ע"פ ההלכה.
הספר היה עב כרס ומוכן כבר להדפסה. אומנם, הדפסתו של 
הספר התעכבה מפני שבאחד הפרקים בספר, הופיעה הלכה 
בקשר לחגב, והיה חשוב לרב לדעת בדיוק איך נראית הכנף או 
היכן ובאיזה צורה בדיוק היא מונחת, כדי לאמת את הדברים. 
אך בעלי הרב שליט"א שלא ראה חגב מימיו, לא ידע בדיוק 
כיצד נראים כנפיו ולן הדפסתו של הספר נעצרה.
הרב ביקש ממני לדאוג שיחפשו בסמינר של הבנות, אולי יש איזו 
תמונה של חגב הקיימת בספרי טבע, על מנת שיוכל לחתום את
הספר ההלכה הגדול 'קרני חגבים'. חיפשו וחיפשו, אך לא נמצאה 
תמונה שעזרה לרב בצורת החגב. 
הרב הצטער מאד על כך, כיון שידיעת ההלכה חייבת להיות 
שלימה ומדויקת, ואם לא יראה את החגב, לא יודפס הספר.
והנה, באותה שבת, באחת מסעודות השבת, נוחת לו לפתע, בדיוק אל מול פניו של הרב קנייבסקי שליט"א, 
לא פחות ולא יותר מאשר… חגב!. הרב שמח כל כך והתבונן על החגב ובחן את כל מה שהיה צריך לראות, ואז 
אמר: "עכשיו אני כבר יודע את כל מה שברצוני היה לדעת בהקשר להלכה".
ברגע שסיים הרב לומר זאת, תיכף ומיד עף החגב ונעלם!. )מתוך ספר "שלישי באשמורת", עמ' 02(.
בעולמנו אין דבר כזה 'צירוף מקרים', אין דבר כזה 'פוקס' – אלא לכל דבר יש השגחה ושעה מהשמיים ע"פ רצון 
ה' יתברך, וברגע שהבורא שמשגיח עליך ומביט בך, יחליט שהגיע הזמן – הדבר יגיע מיד!.
וכך מספרת הגמרא, שבאחד הימים, ראה ה'אמורא' שמואל מחזה נדיר: עקרב רוכב על צפרדע, והצפרדע 
העבירה את העקרב מצד אחד של הנהר אל הצד השני. כשהגיעו אל הקצה השני של הנהר, ירד העקרב ונשך את 
האדם שעמד בצד זה של הנהר והרגו. מיד כשראה זאת שמואל עמד והכריז: "כי הכל עבדיך", אפילו העקרב 
והצפרדע עושים שלום כדי לקיים את גזירת הבורא להרוג את אותו אדם, כי "הרבה שלוחין למקום".
אפילו עקרב וצפרדע שזזים בטבע, זזים רק כפי שגזר הבורא, אין צירוף מקרים, ואין דבר כזה 'במקרה'.
וכך אמר הסטייפלר הקדוש זצ"ל: האדם לא יכול להוזיז אפילו זיז – אם לא נגזר עליו שיזיז את הזיז".
"אז מדוע אנו רואים בני-אדם שסובלים סבל כל כך גדול – צרות ויסורים מרורים, ואינם יכולים להחזיק מעמד?
מחמת שנדמה להם שהעולם מתנהל מעצמו, חס ושלום, אך אם היו מחדירים בדעתם, שכל הנארע עמהם הוא 
בהכוונה עליונה מלמעלה, שום דבר בעולם לא היה שובר אותם; כי מי שמכניס בדעתו, שהכל בהשגחה פרטית 
ממנו יתברך – חייו משתנים. ואיך זוכים להגיע לאמונה? ע"י שמרגיל עצמו לדבר אל הקב"ה וכל מה שצריכים:
דבר גדול וקטן מבקשים ממנו יתברך". )קונטרס 'הכל בהשגחה פרטית'(.
תשמח,אתה לא לבד! אתה מושגח ומנוהל כל רגע בחייך ע"י הבורא שצופה בך,אוהב אותך וחפץ בתפילותיך!

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע