chiddush logo

קניתם רכב חשמלי ואתם לא מצליחים להטעין אותו?

נכתב על ידי חידושים ממומנים, 17/8/2023

 המדריך המלא איך להטעין רכב חשמלי

שוק הרכבים החשמליים נמצאת במגמת עלייה, ולמרות שהאפשרות הידידותית לסביבה הזו מביאה יתרונות רבים, היא גם מהווה אתגר - טעינה. למי שרכש לאחרונה רכב חשמלי, הבנת תהליך הטעינה יכולה להיראות מורכבת. מדריך מקיף זה נועד לפשט את התהליך ולצייד את בעלי הרכבים החשמליים בידע הנדרש לטעינת רכבם.

שיטות טעינה שונות יכולות להתאים לסגנונות חיים וצרכים שונים. משימוש בשקעי קיר סטנדרטיים ועד עמדות טעינה ציבוריות מתקדמות, מציאת הפתרון הנכון לא צריכה להיות מבלבלת. מדריך זה יבחן את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות, יחד עם טיפים מעשיים לחוויות טעינה מוצלחות.

הבנת טעינת רכב חשמלי

סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי

ישנם שלושה סוגים עיקריים של עמדות טעינה לרכב חשמלי, הידוע גם בשם Electric Vehicle Supply  :(EVSE) Equipment 

        עמדות טעינה ברמה 1 משתמשות בשקע 120 וולט סטנדרטי לטעינת הרכב. עמדות טעינה אלה בדרך כלל מגיעות עם הרכב החשמלי בעת הרכישה. צריך להביא בחשבון שלוקח יותר זמן להטעין את הרכב עם עמדת טעינה ברמה 1. העמדות טעינה האלו מתאימות לשימוש ביתי ויכולות להימשך מספר שעות רב עד לטעינה מלאה של הרכב החשמלי.

        עמדות טעינה ברמה 2 דורשים שקע 240 וולט ומטעינות את הרכב מהר יותר מעמדות טעינה ברמה 1, בדרך כלל תוך מספר שעות. עמדות טעינה אלו נמצאים בדרך כלל בעמדות טעינה ציבוריות וניתן להתקין אותם גם בבית.

        עמדות טעינה מהירות (DC) מציעות את חוויית הטעינה המהירה ביותר, ולוקח דקות בלבד כדי לספק טעינה משמעותית. עמדות טעינה אלה נמצאים בדרך כלל במסגרות מסחריות, כגון כבישים מהירים ומרכזי קניות, ומחייבות ציוד מיוחד שאולי אינו תואם באופן אוניברסלי לכל הרכבים החשמליים.

חשוב לציין כי זמני הטעינה תלויים בקיבולת הסוללה של הרכב החשמלי ובהספק הכוח של עמדת הטעינה.

איך עובדת טעינת רכב חשמלי

טעינת רכב חשמלי כרוכה בהעברת אנרגיה חשמלית מעמדת הטעינה למצבר הרכב. להלן סקירה פשוטה של התהליך:

  1. חיבור: הרכב החשמלי מחובר לעמדת הטעינה באמצעות תקע המיועד לכלי רכב חשמליים. רוב רכבי החשמל משתמשים באחד ממחברי הטעינה הבאים: J1772, CCS או CHAdeMO.
  2. תקשורת: הרכב החשמלי ועמדת הטעינה יוצרים תקשורת כדי להבטיח תאימות ולקבוע את הספק הטעינה המתאים. דגמים מסוימים עשויים לדרוש הפעלה באמצעות אפליקציית סמארטפון או כרטיס משתמש.
  3. טעינה: עמדת הטעינה ממירה ומספקת את החשמל הנכנס למצבר הרכב. לאורך כל התהליך, עמדת הטעינה עוקבת ללא הרף אחר מצב הטעינה של הסוללה ומתאימה את אספקת החשמל. ברגע שמגיעים לרמת הטעינה הרצויה, תהליך הטעינה מפסיק באופן אוטומטי.
  4. ניתוק: לאחר סיום הטעינה, התקע מנותק מהרכב, והוא מוכן לנסיעה.

על ידי הבנת העקרונות הללו, בעלי הרכבים החשמליים יכולים להרגיש בטוחים ובעלי ידע לגבי יכולות הטעינה של הרכב שלהם ודרישותיו.

בחירת עמדת הטעינה המתאימה לרכב החשמלי שלך

כאשר מדובר בהטענת רכב חשמלי, ישנה חשיבות עליונה לבחירת עמדת הטעינה המתאימה. סעיף זה ידריך אותך בתהליך בחירת עמדת הטעינה הביתית המתאימה ויספק מידע על עמדות טעינה ציבוריות.

טעינה ביתית

ישנם שני סוגים עיקריים של עמדות טעינה זמינים לשימוש ביתי: רמה 1 ורמה 2. לכל אחד יש יתרונות וחסרונות.

        טעינה ברמה 1: סוג זה של טעינה משתמש בשקע חשמלי סטנדרטי, שנמצא בדרך כלל ברוב משקי הבית, מה שהופך אותו לאידיאלי עבור כלי רכב חשמליים קטנים עם נסיעות קצרות יותר. עם זאת, עבור כלי רכב חשמליים גדולים יותר או כאלה עם נסיעות נסיעה ארוכות יותר, ייתכן שהטעינה ברמה 1 לא תספיק.

        טעינה ברמה 2: עמדות טעינה אלו דורשים אספקת 240 וולט ומטעינים רכבים חשמליים הרבה יותר מהר מעמדות טעינה ברמה 1. מהירות הטעינה תלויה בקיבולת העמדת טעינה המשולב של הרכב. לדוגמה, רכב עם טעינה מובנית של 11 קילוואט ייהנה ממעגל של 45 אמפר, בעוד שרכב עם טעינה מובנית של 6.6 קילוואט עשוי שלא לראות הבדל משמעותי. התקנת עמדת טעינה ברמה 2 עשויה לדרוש עזרה מקצועית כדי להבטיח שיהיה הספק חשמלי מתאים בלוח החשמל.

חשוב לקחת בחשבון את דרישות הטעינה של הרכב החשמלי, את אספקת החשמל של עמדת הטעינה ואת התקציב בעת ההחלטה על פתרון הטעינה הביתי המתאים.

עמדות טעינה ציבוריות

בנוסף לטעינה ביתית, בעלי רכבים חשמליים יכולים להשתמש בעמדות טעינה ציבוריות הזמינות במקומות שונים, כמו חניונים, מרכזי קניות ולאורך כבישים מהירים. עמדות ציבוריות אלו מציעות אפשרויות טעינה שונות:

        טעינה ברמה 2: עמדות אלו מספקות קצב טעינה מהיר יותר בהשוואה לרמה 1. חשוב לציין שמהירות הטעינה בעמדות ציבוריות ברמה 2 עשויה להשתנות בהתאם לגורמים כמו אספקת החשמל של העמדה.

        טעינה מהירה DC: עמדות אלו מציעות טעינה מהירה אף יותר, המסוגלת לחדש את רוב טווח הנסיעה של הרכב החשמלי תוך 30 דקות עד שעה. עם זאת, לא כל הרכבים החשמליים תומכים בטעינה מהירה, ולכן יש לקחת בחשבון את התאימות לרכב.

בדרך כלל, עמדות טעינה ציבוריות דורשות תשלום, והעלות עשויה להשתנות בהתאם לגורמים כמו מהירות טעינה, מיקום וספק. מומלץ להכיר את אפשרויות הטעינה הציבוריות והעלויות הזמינות באזור כדי להבטיח חווית טעינה חלקה תוך כדי תנועה.

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית

יתרונות עמדת טעינה ביתית

עמדות טעינה ביתיות יכולות לשפר משמעותית את חווית הטעינה לבעלי רכבים חשמליים, שכן הן מספקות טעינה מהירה ויעילה יותר בהשוואה לשקעי חשמל סטנדרטיים.

בחברת אלקטרי צ'ארג' מספרים שיש כמה יתרונות בולטים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית:

        נוחות: טעינת הרכב החשמלי שלך בבית מבטלת את הצורך בחיפוש אחר עמדות טעינה ציבוריות.

        יעילות זמן: זמני טעינה מהירים יותר בהשוואה לשקעים סטנדרטיים.

        חיסכון בעלויות: עלויות דלק מופחתות לבעלי רכבים חשמליים.

תהליך ההתקנה

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית כוללת בדרך כלל את השלבים הבאים:

  1. בחר את עמדת הטעינה: בחר עמדת טעינה שתתאים לדגם של הרכב החשמלי, ושתכלול את מהירות הטעינה והתכונות מועדפות עליך.
  2. הזמנת חשמלאי מקצועי: צריך להזמין חשמלאי מורשה כדי להבטיח התקנה נכונה ובטוחה.
  3. השג אישורים נחוצים: בדוק אם יש אישורים נדרשים, שכן התקנות עשויות להשתנות בהתאם למיקום.
  4. התקנת עמדת הטעינה: החשמלאי יתקין את עמדת הטעינה כולל חיבורי חשמל והרכבה.
  5. בדיקה: לאחר השלמת ההתקנה, החשמלאי יבדוק את עמדת הטעינה כדי להבטיח פעולה תקינה.

על ידי התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית, בעלי רכבים חשמליים יכולים ליהנות מטעינה מהירה ונוחה יותר, התורמים ליתרונות הכוללים של נהיגה ברכב חשמלי.

להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
חולק? מסכים? יש לך מה להוסיף? חווה דעתך על החידוש!
דיונים - תשובות ותגובות (0)
טרם נערך דיון סביב חידוש זה
ציורים לפרשת שבוע