מדוע בורא העולם מסתתר
נכתב על ידי אביהו ח, 5/6/2025
*סדר וארגון מופלא!*
_מכתב מהרבי מליובאוויטש על ההתבוננות בבריאה, המוכיחה על 'יד מכוונת' אלוקית:_
במה שכותב במכתבו להוכיח לו את קיום הבורא יתברך שמו ולהבהיר לו האמונה השלימה.
בטוחני אשר אמונתו שלימה היא גם עתה, שהרי מבאר אשר רצונו חזק ונוהג בחייו כ[פי] האמור, שהנהגה זו עצמה מחזקת ומפתחת את האמונה באופן שתחדור בכל נימי הנפש, וכנראה כוונתו, היש מקום להסביר ולהוכיח גם על פי שכל [את] קיום הבורא ברוך הוא.
ויארכו הדברים ביותר לבאר כל הפרטים בזה, אבל תקוותי שלכל הפחות גם שורות מעטות תספיקנה, וההוכחה היותר פשוטה, זאת אומרת אשר כל אדם בריא, כל אדם נורמלי, מקבל את זה כהוכחה גמורה בחיי[ם] [ה]יום[-יומיים],
שכשרואים כמה דברים נפרדים ובכל זאת כולם נמצאים תחת משטר אחד, ומכוונים למטרה אחת, וכל אחד מהם מסייע ומשלים ומתאים את עניניו לכל שאר החלקים, משמש סדר זה וחוקיות זו, הוכחה אשר בוודאי יש סיבה [ש]מנהיגה החוקיות וההתאמה, כי הלא הדברים מצד עצמם הם נפרדים, ולמרות זה מהווים כולם ביחד קבוצה אחת מאורגנת, וככל שיגדל מספר הדברים והשינויים שבהם וההפרדה בין זה לזה, יגדל התימהון ותגדל ההתפעלות מהסדר והחוקיות.
וככל הענין האמור, מובן שבאין ערוך יותר הוא בנוגע לסדר הבריאה וסיבתו בעולמנו זה, אשר למרות שהדברים הנמצאים בו הם במספר עצום עד כי רבו במאוד ושונים הדברים אחד מרעהו מן הקצה אל הקצה, ולדוגמא מהדומם עד לחי הכי גדול ורב, וביחד עם זה חוקיות עצומה ומשותפת נמצא במבנה הפנימי וכמו של ארבעת סוגי דומם צומח חי מדבר, אשר קורים לחוקיות אלו, חוקי האטום, שהם המנהיגים כל הנבראים שבעולם, מהפרט הכי קטן עד לכלל הכי גדול, ואי אפשר לומר אשר חוקיות זו הוכנה על ידי אחד מהנמצאים יהיה מי שיהיה הנראה לעיני בשר, כיון שנמצא זה הוא חלק מני אלף מכל הבריאה, והשכל הבריא [ה]נורמלי אומר ברור, שישנו נמצא _[–מציאות]_ המקיף את כל הבריאה, שרק בכוחו להשליט בכל הנבראים חוקיות וסדר, ומדובר עוד יותר בארוכה בכמה מקומות בזה.
[יש לזה] דוגמא פשוטה מהלומד בספר אשר מחזיק כמה עמודים ובכל עמוד כמה שורות ובכל שורה כמה תיבות ואותיות, אשר מבין כולם מתבארת שיטה ושכל עמוק, אין כל ספק אשר בעל שכל סידר האמור, ולא אשר במקרה נשפך דיו על אותו העמוד, ונתפזר באופן מדויק כזה, אשר נסדרו השורות והתיבות מעצמן, אשר [יחדיו] מהווים הבנת שיטה ושכל עמוק.
_מקור: מכתב כ"ו ניסן תשי"ט_ • *מוגש ע"י מכון אור החסידות* העתקת המכתב באישור הוצאת ספרים קה"ת
> 🌺🕯️ להקדשת יום: 0533846770
*להצטרפות לקבלת 'מכתב יומי' מאגרות הקודש של הרבי מליובאוויטש (קבוצה שקטה):*
https://chat.whatsapp.com/CLG1mVIWRpt8Qf7q59ETX6
*הכל בהשגחה פרטית!*
_מכתב מהרבי מליובאוויטש אודות ההוכחה למציאות הבורא ולהשגחתו הפרטית על הבריאה:_
🕯️ *מוקדש לע"נ שושנה זיסל ב"ר ישעיהו זכריה ולע"נ צבי אריה ב"ר אפרים שפאלטר ע"ה*
לכתבו בנוגע למכר שלו, ששואל ראיות בנוגע למציאות השם, השגחה פרטית וכו'
בכגון זה לא על ידי מכתב אפשר לבאר הדברים בפרטיות הדרושה, ונקודה הכללית בזה, ידוע המשל, שכשרואים ספר נדפס בעל מאה עמודים בתוכן מסוים, אפשר לומר שנדפס בכוונה בשביל למסור הדברים הנדפסים בו, זאת אומרת שנדפס על ידי אדם בעל שכל שידע והבין איך לסדר האותיות והעמודים, בכדי שהקורא בספר יקבל את הרעיון בהבנתו.
וסברא אחרת ישנה, שנהפך בקבוק של דיו על עמודים אלו ובדרך מקרה נשפך הדיו בציור אותיות אלו על משך המאה עמודים, ואחרי כן בדרך מקרה נסדרו העמודים, עמוד א' ואחר כך עמוד ב' וכן עמוד ג' וכו'
פשוט שכל אדם בשכל בריא, לא יחפש ראיות חדשות שישנו בעל שכל שיוכל לסדר אותיות וכו' אף שבאם יתעקש לומר כסברא השניה שכל הנ"ל בא במקרה על ידי שפיכת דיו בלי כל כוונה, יכול לאמר כך אני רוצה ותו לא מידי.
והנה עולמנו מסודר באופן נפלא, והוא בסוג לא של מאה עמודים אלא של אלפי אלפים, ורבוא רבבות עמודים, והמתעקש לומר שכל זה בא מבלי התערבות של בעל שכל נפלא ביותר שיכול לסדר כל העולם כולו ומלואו, אינו אלא חסר דיעה לגמרי, וק"ל.
ומכאן מסקנא השניה [על ההשגחה הפרטית] אשר במכל שכן וקל וחומר, ומה דבר קל לפי ערך שטָרחו בעשייתו ובסידורו, סדר מסוים ומדויק, מזה עצמו מובן שלאחרי זה לא יניחהו להפקר ובמקרה בעלמא, כיון שטרח והתעניין לסדר בפרט ופרטי פרטים, על אחת כמה וכמה כשרואים [ה]סידור נפלא שבעולם ומלואו ועד לפרטים הכי קטנים, יש להבחין בהם נפלאות הבורא.
ואדרבה בכל שנה ושנה מגלים דברים נפלאים שלא ידעו אותם מקודם, [ו]מזה הוכחה שעוד כמה ענינים יתגלו בעתיד, הרי [זה] גם היפך שכל הבריא לומר שמתחלה סידרו עמודים רבים וכנ"ל אלפי אלפים ורבוא רבבות פרטים בחוקים נפלאים וקבועים, ולאחרי זה עזבו אותם לנפשם והפקר לגמרי.
דרך אגב כותב שמכרו השואל היה במחנה ריכוז וניצול [משם], באם איש אמת הוא, בוודאי יודע בעצמו שכמה וכמה פעמים בשבתו במחנה הריכוז ראה ענינים שאינם מובנים על פי טבע, ענינים שעל ידם ניצול סוף סוף, ובאם אינו עקשן, אי אפשר לו לבארם כי אם על ידי השגחה פרטית, ובלשון הכתוב, הנה ה' ניצב עליו.
כנ"ל יש להאריך ולהוכיח בזה כמה וכמה, ולא באתי אלא [בקצרה] בנקודות, ותכלית כל הכתוב הוא מתאים לדבר משנה "המעשה הוא העיקר", הנהגה בחיי[ם] היום יומיים מתאים להוראות תורתנו תורת חיים ובקיום מצוותיה עליהם נאמר וחי בהם.
_מקור: מכתב מכ"ב כסלו תשכ"ב_• *מוגש ע"י מכון אור החסידות* העתקת המכתב באישור הוצאת ספרים קה"ת
> 🌺🕯️ להקדשת יום: 0533846770
*להצטרפות לקבלת 'מכתב יומי' מאגרות הקודש של הרבי מליובאוויטש (קבוצה שקטה):*
https://chat.whatsapp.com/CLG1mVIWRpt8Qf7q59ETX6
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)