ישיבה בכלא ברוסיה של האדמור על לימוד תורה
נכתב על ידי אביהו ח, 16/7/2025
*המאסר השביעי - הנכבד מכולם*
_דרכי החסידות משיחות ומכתבי כ"ק אדמו"ר הריי"ץ מליובאוויטש:_
במענה על שאלתך אודות ימי מאסרי, וימי גלותי בעיר מקלט קאסטראמא, אף כי הכל כתוב ברשימותיי, אבל מפני סיבות שונות אי אפשר לגלותם. רק קטעים אחדים ורושמים כוללים, מה שאין בהם פגיעה בכבוד מי שהוא.
המאסר בשנת תרפ"ז הוא המאסר השביעי, כי חמש פעמים נאסרתי בימי
שלטון הישן, ושתי פעמים בימי שלטון החדש.
...אמנם כולם היו מאסרי שעות, רק זה השביעי הוא הנכבד מכולם.
בנוהג שבעולם אשר המשל הוא קל מהנמשל, והנמשל מכובד מהמשל אם מאסר הגוף בבית אסורים של עץ ואבן הוא עינוי, הנה מה גדול העינוי של הנפש האלקית במאסר הגוף ונפש הבהמית. יש להתעמק בזה.
לא אכחד כי המאסר השביעי, הנה לעתים גורם לי הנאה מיוחדת, והאות כי זה כשבע שנים אחרי המאורע, הרי מזמן לזמן הנני לוקח לי מועד להתבודד ולצייר לעצמי אותן השמועות והדיבורים, המחזות והחלומות אשר שמעתי ראיתי וחלמתי בימים ההם.
האדם הנה מלבד זאת אשר בימי חייו יש לו תקופות קבועות ימי הילדות, נערות, בחרות, אברכות, ימי הגדלות זקנה ושיבה. ומלבד מצב כשרונותיו, אם רגילים ובינונים, או מאירים ונפלאים, וכן טבעו אם ביישן ועצב או עליז וצוהל, הנה מלבד כל זאת הרי ההשגחה העליונה מזמנת לו תקופות מיוחדות אשר לפעמים משנים טבע האדם ומפתחים כשרונותיו להעמידו על גובה מיוחד, להסתכל בתכלית חיי האדם על פני האדמה.
התקופה היותר חזקה בפעולתה על מהלך נפשו של האדם והתפתחות כשרונותיו, היא התקופה העשירה בעינויים ויסורים בעד עבודת תעמולה בשקידה ובמרץ בשביל איזה דיעה מן הדיעות, ובפרט מי שהוא מתאבק ולוחם עם רודפיו ולוחציו בעד קיום וחיזוק דתו.
תקופה זו עם היותה סבוכה בעינוי הגוף ויסורי הנפש, עם זה הנה עשירה היא ברושמים חזקים והם ימי האור בחיי האדם.
כל מאורע ומאורע בתקופה הלזו חשוב הוא ונכבד למאד, ומה גם מאורע של מאסר וכלא הנה לגודל התועלת הרוחנית הבאה לרגלם ראוי הוא לציין לא רק הימים והלילות כ"א גם השעות והרגעים, כי כל שעה ורגע של צער סיגוף ועינוי מביא תועלת מופלגה וחוזק דעת בלתי מוגבל, כי גם החלש נהפך לגבור שבגבורים.
המאסר הותחל רבע על שעה שלישית לילה בליל ג' אור ליום רביעי חמשה עשר לחדש סיון תרפ"ז ונמשך עד שעה חצי השני' צהרים ביום הראשון בשלישי לחדש תמוז תרפ"ז, בעיר לענינגראד - פטרסבורג.
ובו ביום אחרי התעכבי בביתי כשש שעות הנה בשעה חצי השמינית לפנות ערב יצאתי במסע ההולך לעיר קאסטראמא, ובאתי שמה למחרת - ביום השני - ארבעה לחדש תמוז, והתעכבתי בגלות עד יום הרביעי שלשה עשר בתמוז שעה חצי הראשונה צהרים.
_מקור: אגרות-קודש הרבי הריי"ץ מליובאוויטש ח"ג עמ' עט-פב_ • *מוגש ע"י מכון אור החסידות*
להצטרפות לקבלת 'דרכי החסידות יומי':
https://chat.whatsapp.com/BoeadXjQQ3X1cq13SNBOFm
להקדשת החידוש (בחינם!) לעילוי נשמה, לרפואה ולהצלחה לחץ כאן
דיונים - תשובות ותגובות (0)